Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Turkish Airlines

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Turkish Airlines Empty
PosteTema: Turkish Airlines   Turkish Airlines EmptyTir Jul 19 2011, 18:11

Er det noen som har erfaring med dette selskapet?

Både reiser med og uten hund. Eventuelt hvordan transittopphold i Istanbul var.

Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Turkish Airlines Empty
PosteTema: Re: Turkish Airlines   Turkish Airlines EmptyTir Jul 19 2011, 20:10

Jeg er like nysgjerrig på om man har lov å ankomme Norge igjen (uten karantene) etter transitt i Istanbul. Så vidt jeg vet kan man jo ikke engang kjøre GJENNOM et land som ikke er et listeført tredjeland eller er EU/EØS-land, og Tyrkia er jo ingen av delene...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Turkish Airlines Empty
PosteTema: Re: Turkish Airlines   Turkish Airlines EmptyTir Jul 19 2011, 20:14

Sist jeg sjekket så får man ikke hunder fra Tyrkia direkte til Norge. Blir som med Serbia og 7 mnd i hjemmekarantene e.l
Vi har leilighet i Tyrkia som det kunne vært topp å få med seg hund til ferien og rett hjem igjen, så om dette er forandret er jo det toppers Smile

Men beklager, Turkish Aitlines har jeg ingen erfaring med..
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




Turkish Airlines Empty
PosteTema: Re: Turkish Airlines   Turkish Airlines EmptyOns Jul 20 2011, 08:17

Marita skrev:
Jeg er like nysgjerrig på om man har lov å ankomme Norge igjen (uten karantene) etter transitt i Istanbul. Så vidt jeg vet kan man jo ikke engang kjøre GJENNOM et land som ikke er et listeført tredjeland eller er EU/EØS-land, og Tyrkia er jo ingen av delene...

Så lenge man KUN er i transitt så kan ikke Tolluvesenet eller Mattilsynet si noe som helst.

Skulle jeg reise Sofia-Istanbul-Kastrup-Sola, og Junior/Rottå står i reisekassen er dette ikke å se på som "opphold". På samme måte som om man henter en hund i Australia/New Zealand og denne mellomlander i Singapore eller Malaysia. Ingen problem så lenge den ikke tas ut av flyplassen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Turkish Airlines Empty
PosteTema: Re: Turkish Airlines   Turkish Airlines EmptyOns Jul 20 2011, 21:00

Jeg har flydd med Turkish Airlines, men uten hund og nesten uten bagasje. Det var i grunnen et ok selskap å fly med.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Turkish Airlines Empty
PosteTema: Re: Turkish Airlines   Turkish Airlines Empty

Til Toppen Go down
 
Turkish Airlines
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: