Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bronsemerket LP/AG ??

Go down 
+2
Ane
Cesilie
6 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyFre Jul 15 2011, 08:41

Jeg har, som jeg skrev i en annen tråd, meldt oss på bronsemerkekurs hos Jar hundeskole. Noe jeg plutselig ble oppmerksom på, er forskjellen mellom bronsemerket i LP og AG. Jeg hørte med hun på Jar, og hun sa deres kurs var for LP, og hun trodde ikke det var så mange skoler som hadde bronsemerket for AG, og at hun mente det var dette man trengte for å gå AG videre også - hos mange hundeskoler.

Hva slags erfaringer har dere med dette? Kan jeg(evt. Mia wink3 ) ta bronsemerket i LP, for å ta AG-kurs senere? Jeg tror ikke vi vil ta begge, og det er AG jeg har lyst til å begynne med først, om vi skulle få den store interessen for LP senere.

Håper noen kan dele litt erfaringer raskt, da jeg må melde meg av kurset jeg har meldt på om vi ikke skal ta det.
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyFre Jul 15 2011, 09:20

Slenger inn at hund i sentrum har nybegynnerkurs med Petter Nordlien i september, virkelig å anbefale happy3 happy5
Vet ikke om det er igjen ledige plasser, men ville vært rask med å henvende meg om dette skulle være noe for dere.
Stovner hundeklubb skal visstnok også ha nybegynnerkurs i høst i agility, og da får man være med på partitreninger etterpå. Men slik jeg leste det vil de også at man skal ha tatt bronsemerkekurs i lydighet først.
OODK krever bronsemerke, evt. lignende ferdigheter, og nybegynnerkurs i agility.
Bronsemerket i ag tar man jo etterhvert hvis man ønsker det, før man begynner å konkurrere. Ikke hørt at noen har "bronsemerkekurs i ag", eller krever det.

Jeg ville tatt bronsemerkekurs først, så agilitykurs, og så trent videre i en klubb.
Lykke til happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyFre Jul 15 2011, 11:46

Det er så vidt jeg vet ingen klubber som arrangerer bronsemerkekurs i AG, men vet at bl.a Drøbak HK arrangerer bronsemerkeprøve i AG fra tid til annen. Det er noen klubber som krever at man har bronsemerket iAG (eller tilsvarende) for å få være med på konkurransepartiene på trening, mens de har andre krav til å få være med på nybegynnertreningene (som f.eks bronsemerket i lydighet, noe jeg personlig synes er litt feil da man kan ha god nok kontroll på hunden sin uten å være såpass flink i lydighet at man har tatt bronsemerket, men, men -jeg trener heldigvis i en klubb som ikke har slike krav cool )
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyLør Jul 16 2011, 08:26

Okei, men da har jeg forstått det rett. Tror jeg wink3 Da tar vi, eller i alle fall prøver å ta bronsemerket i lydighet(selv om vi ikke har gått noe lydighet, men hun dama mente det var kurset for oss da jeg beskrev oss) først, så kan vi i alle fall gå AG-kurs i de fleste klubber/skoler.

Jeg leste om Hund i sentrum, og fikk et kjempebra inntrykk! De virker veldig profesjonelle og flinke. Så kan nok være vi tar AG-kurs der etter bronsemerket.

Takk for hjelpen, og ha en fin sommerlørdag happy5
Til Toppen Go down
Marianne&Jaimy

Marianne&Jaimy


Antall Innlegg : 58
Join date : 17.10.2010

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptySøn Jul 17 2011, 14:49

Nannestad og Omegn hundeklubb mener jeg ikke har noe krav om hverdagslydighetskurs o.l eneste kravet er at man har gjennomført et hinderinnlæringskurs ( Nannestad og Omegn hundeklubb holder også weekend hinderinnlæringskurs ) og etter man har gjennomført hinder innlæringskurset er man hjertlig velkommen til og trene på nybegynner gruppa Surprised)
Til Toppen Go down
http://www.jaimy-theo.com
André

André


Antall Innlegg : 20
Join date : 05.07.2009
Bosted : Oslo

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyFre Aug 05 2011, 08:18

Uansett hva dine ambisjoner eller ønsker for videre trening er, er det en nok en stor fordel å ta bronsemerket, eller i hvert fall være på det nivået, før man begynner med agility. Det er ikke uten grunn at de fleste klubber og kurs krever det. Jeg har også meget god erfaring med Hund i Sentrum, og anbefaler dem for å ta bronsemerket også.
Til Toppen Go down
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? EmptyFre Aug 05 2011, 09:34

Asker hundeklubb arrangerer bronsemerkekurs i agility happy6 .
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Sponsored content





Bronsemerket LP/AG ?? Empty
PosteTema: Re: Bronsemerket LP/AG ??   Bronsemerket LP/AG ?? Empty

Til Toppen Go down
 
Bronsemerket LP/AG ??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» AG-bronsemerket!
» Bronsemerket
» Bronsemerket i agility!
» Bronsemerket på engelsk!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Hundesport, bruks og nesearbeid :: Agility, spor, lydighet og andre bruksaktiviteter-
Gå Til: