| Kurs Oslo Hundeskole | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Kurs Oslo Hundeskole Fre Jun 24 2011, 14:17 | |
| Jeg skal endelig komme i gang med litt kurs med Mia igjen, og det gleder jeg meg masse til! Jeg sjekket på Oslo Hundeskole og fikk et godt inntrykk av dem. For dere som driver med positiv trening, har dere noen erfaringer med disse? Vi har lyst til å gå både lydighet og agility, men jeg er litt usikker pga. knærne til Mia. Vil ikke overbelaste dem for tidlig, siden det ikke er mer enn et par måneder siden siste operasjon.(Hun er dog helt frisk og rask i begge knærne nå ) Jeg fikk en del tilbud tilbake på mail, blant annet et pakketilbud på tre kurs til 4900,-(ett kurs koster 2100,-); Grunnkurs, hverdagslydighet, og så bronsemerke til slutt. Jeg syns dette hørtes veldig spennende ut, så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med både skolen og evt. noen av disse kursene? | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Fre Jun 24 2011, 20:38 | |
| Jeg har hørt mye varierende om Oslo hundeskole. Det er veldig avhengig av instruktør, der enkelte bruker straff (legger hunden i bakken, risting i nakkeskinn, PÅBUD! om bruk av helstrup), mens andre klikkertrener eller bruker andre positive metoder. Jeg kjenner ikke navn på de respektive instruktørene, men om du søker etter Oslo hundeskole på Canis kan du jo sende pm til folk som har gode eller dårlige erfaringer derfra.
Av de jeg har erfaring med selv kan jeg anbefale HundeAkademiet og Jar hundeskole. Lundqvist skal også være veldig bra, jeg satser på kurs der til høsten. Tess Erngren (gooddog.no) har jeg også hørt mye bra om. | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Fre Jun 24 2011, 22:29 | |
| Bronsemerkekurs ( og kursene som leder til det ) er ihvertfall smart i forhold til agilty, da mange klubber krever bronsemerket ferdigheter eller lignende for å være med på treninger. Kommer jo litt an på hvordan du føler at dere ligger an i lydigheten Har du sjekket ut mulighetene i OODK eller stovner hundeklubb? Da får man jo plass på agilityen etterhvert der. | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Lør Jun 25 2011, 07:17 | |
| Takk for svar! Jeg sendte en mail til Jar Hundeskole, de synes jeg hadde fin treningsfilosofi. Jeg synes Oslo Hundeskole virket veldig flinke da jeg leste om dem på siden deres, men vil virkelig ikke risikere å sitte med en trener som bruker straff, og ha betalt dem masse penger.
Vi har den vanlige hverdagslydigheten inne(uten en stålsikker innkalling, og heller ikke spesielt bra gå pent i bånd... Men her har vi fått noen supre tips fra Maria som vi håper skal hjelpe litt på). Men det kan nok være greit med et grunnkurs/hverdagslydighetskurs først, også regnet vi med å måtte ta bronsemerke. Men jeg så Jar Hundeskole hadde helge-sporkurs, og det hadde også vært litt gøy å gå.
Tar gjerne imot flere erfaringer, om noen har. | |
|
| |
Vinnie
Antall Innlegg : 128 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Lør Jun 25 2011, 22:28 | |
| Anbefaler Jar hundeskole ihverfall. Tror Birgitta skal sette opp nytt bronsemerkekurs til høsten, tenkte kanskje jeg skulle melde meg på det. Ellers har jeg også vært veldig fornøyd med Lundquist. | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Søn Jun 26 2011, 18:59 | |
| Jeg kom til å tenke på en ting da jeg mailet med Jar Hundeskole... Er det egentlig nødvendig for oss å ta grunnkurs før bronsemerke? Når jeg ser på pakkekombinasjonen til Oslo Hundeskole så føles det plutselig utrolig overflødig med først grunnkurs, så hverdagslydighet og så bronsemerket..? Mia kan jo de vanlige kommandoene som sitt, dekk, vent/bli. Det kommer selvfølgelig litt an på forstyrrelsene og dermed belønningen, hvor godt det sitter, men stort sett er hun helt ok. Innkallingen er litt så som så i forhold til forstyrrelser, men det går stort sett greit. Vi har ikke trent noen annen lydighet enn dette, så hun kan jo ikke engang utgangsposisjon(det heter det, sant..? ). Men damen på Jar Hundeskole mente vi antakelig kunne gå rett på bronsemerkekurset. Jeg vil bare ikke stå der og plutselig innse at vi burde vært innom grunnkurset først, samtidig som jeg ikke vil "kaste bort" nesten to tusen kroner på valpekurs for voksne hunder, om dere skjønner hva jeg mener. Hva tenker dere om det? | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Søn Jun 26 2011, 19:02 | |
| - Vinnie skrev:
- Anbefaler Jar hundeskole ihverfall. Tror Birgitta skal sette opp nytt bronsemerkekurs til høsten, tenkte kanskje jeg skulle melde meg på det. Ellers har jeg også vært veldig fornøyd med Lundquist.
Så bra, da kan vi jo gå sammen, om vi er klare for bronsemerkekurs Hun skrev at det blir på høsten men hun ikke vet nøyaktig når. Hun måtte avtale med dommeren. Hun har satt oss på liste, og skulle si i fra så fort hun vet. Så da må jeg bare finne ut så fort som mulig om vi er klare til å gå rett på bronsemerket. | |
|
| |
Vinnie
Antall Innlegg : 128 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Søn Jun 26 2011, 19:04 | |
| Jeg tror ikke det vil være noe problem i forhold til bronsemerke. Det kommer jo til å bli mer trening på deg mellom hver kursdag bare evt. Du kan jo bruke sommeren på å trene inne en fin utgangsposisjon og fri ved fot så er du en bit på vei;) | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole Tir Jul 12 2011, 16:01 | |
| - Vinnie skrev:
- Jeg tror ikke det vil være noe problem i forhold til bronsemerke. Det kommer jo til å bli mer trening på deg mellom hver kursdag bare evt. Du kan jo bruke sommeren på å trene inne en fin utgangsposisjon og fri ved fot så er du en bit på vei;)
Da har vi fått mail om Bronsemerkekurset, og meldt oss på Skal dere? Gleder meg! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kurs Oslo Hundeskole | |
| |
|
| |
| Kurs Oslo Hundeskole | |
|