Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Please signer

Go down 
+3
Simira
Cesilie
Marion G
7 posters
AvInnlegg
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Please signer Empty
PosteTema: Please signer   Please signer EmptySøn Mai 22 2011, 17:24

Det er jo horielt at denne varkre valpen skal måtte avlives fordi poitiet antar at den er ulovlig

https://www.facebook.com/home.php?#!/event.php?eid=173160946075259
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptySøn Mai 22 2011, 17:35

Jeg så litt på den jeg også, er det noen som kjenner til disse folkene? Ser flere har reagert på saken, er det realistisk? Gjør politiet sånt..?!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptySøn Mai 22 2011, 17:39

Marion G skrev:
Det er jo horielt at denne varkre valpen skal måtte avlives fordi poitiet antar at den er ulovlig

https://www.facebook.com/home.php?#!/event.php?eid=173160946075259

Men slik er hundeloven!

Man har ingen, overhode ingen rettigheter. Mullar Krekar, banditter og forsikringssvindlere har mere rettigheter en lovlydige gode nordmenn som også er hundeeiere.

Send heller en helsikkens brev og e-mailer til dine lokale stortingsrepresentanter. La jutisminister få 10 000 talls brev. Da må man begynne og gjøre noe.

De er skyld i dette fa***skapet!!!

Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptySøn Mai 22 2011, 18:10

Jeg er ikke på fb, men antar det dreier seg om den antatt ulovlige blandingen. Jeg vil jo si som flere andre, at eiere av slike hunder bør vite godt nok til å få chippet og dna-testet hundene sine med bevis på foreldre... For mange av disse "uskyldige" blandingene er nettopp ulovlige raser som mange skaffer seg for å være tøffe, og som ikke tenker på konsekvensen for hunden sin del NÅR (ikke hvis) noen anmelder dem.

Kjipt og urettferdig, kanskje, men man kan jo tenke seg om når man skaffer en slik hund. Så kan man heller jobbe konstruktivt gjennom andre kanaler, som f.eks. NKK? Mailer til Stortinget blir samlet opp, havner i en mappe, og sendes en kopi med antall henvendelser på til rette vedkommede. That's it.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptySøn Mai 22 2011, 20:07

Simira skrev:
J
Kjipt og urettferdig, kanskje, men man kan jo tenke seg om når man skaffer en slik hund. Så kan man heller jobbe konstruktivt gjennom andre kanaler, som f.eks. NKK? Mailer til Stortinget blir samlet opp, havner i en mappe, og sendes en kopi med antall henvendelser på til rette vedkommede. That's it.

At en dum speed/cola/bole idiot skaffer seg en "slik" hund er ikke fullmakt for at lovlydige mennesker skal bli behandlet som en kjeltringer!

Ta idioten for hva han/hun gidder og dytte opp i nesen.

Men man kan da vise normale hensyn og tenke?

Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 06:10

Junior skrev:
Simira skrev:
J
Kjipt og urettferdig, kanskje, men man kan jo tenke seg om når man skaffer en slik hund. Så kan man heller jobbe konstruktivt gjennom andre kanaler, som f.eks. NKK? Mailer til Stortinget blir samlet opp, havner i en mappe, og sendes en kopi med antall henvendelser på til rette vedkommede. That's it.

At en dum speed/cola/bole idiot skaffer seg en "slik" hund er ikke fullmakt for at lovlydige mennesker skal bli behandlet som en kjeltringer!

Ta idioten for hva han/hun gidder og dytte opp i nesen.

Men man kan da vise normale hensyn og tenke?


Er forsåvidt enig i det, men de som har lest saken på fb sier at det er en del som skurrer der. Blant annet er oppdretter og foreldrehunder tilgjengelig, men eier gidder ikke å skaffe prøver? Hvorfor ikke det?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 12:05

Jeg prøver å finne ut om dette er sant. Det er et eller annet som ikke føles rett.
Nå er det jo lagt ut et kontonummer også. Spurte om dokumentasjon av noe slag, men da fikk jeg bare masse dritt slengt tilbake....
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 14:14

ElinK skrev:
Jeg prøver å finne ut om dette er sant. Det er et eller annet som ikke føles rett.
Nå er det jo lagt ut et kontonummer også. Spurte om dokumentasjon av noe slag, men da fikk jeg bare masse dritt slengt tilbake....

Jeg gir av prinsipp ikke penger til saker jeg ikke har personlig god kjennskap til. Blir skeptisk når det bes om penger og jeg ikke kjenner dem personlig. Helt umulig å sjekke opp.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 14:32

Nå står det at valpen er avlivet, så da er i hvert fall den saken over.

Det er ganske mange eksempler på at hunder hentes av politiet på tur eller hjemme bare fordi den kan likne på noe annet (firkantet ansikt er ikke positivt, ser det ut til). jeg vet ikke hva som er sant eller ikke her, men generelt må jeg si det er horribelt at politiet kan ta en hund fra eier uten at det har skjedd noe som helst på forhånd. Det gjør livet veldig enkelt for hundehaterne... enten de har uniform eller bare bor i nabolaget og er surmaga sad3 Da jeg selv møtte en skikkelig hundehater av en *nabo for noen år siden hadde jeg heldigvis en papillon og en phalene, samt foreldre og andre naboer i ryggen.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 16:06

Saken var en bløff. Etter mye påtrykk med kritiske spørsmål, varierende informasjon fra "eier", og 3 ulike kontonummer i løpet av en dag, så ble Safira "avlivet" da noen rapporterte hele greia til Økokrim.

Det vil si, hunden eksisterte, det var en pitbull, og vedtaket om avlivingen var aldri påklaget.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 18:09

Simira skrev:
Saken var en bløff. Etter mye påtrykk med kritiske spørsmål, varierende informasjon fra "eier", og 3 ulike kontonummer i løpet av en dag, så ble Safira "avlivet" da noen rapporterte hele greia til Økokrim.

Det vil si, hunden eksisterte, det var en pitbull, og vedtaket om avlivingen var aldri påklaget.

Var et stort problem for noen år siden i Oslo/Akershus at mange av de såkalte Italienske amstaffen var Pit-Bull!

Og at de ble brukt i hundekamp. Men man fikk forhåpenligvis sprengt dette miljøet av endel "Jugoslavere". Dvs serbere og kroater.

Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 19:05

Junior skrev:
Simira skrev:
Saken var en bløff. Etter mye påtrykk med kritiske spørsmål, varierende informasjon fra "eier", og 3 ulike kontonummer i løpet av en dag, så ble Safira "avlivet" da noen rapporterte hele greia til Økokrim.

Det vil si, hunden eksisterte, det var en pitbull, og vedtaket om avlivingen var aldri påklaget.

Var et stort problem for noen år siden i Oslo/Akershus at mange av de såkalte Italienske amstaffen var Pit-Bull!

Og at de ble brukt i hundekamp. Men man fikk forhåpenligvis sprengt dette miljøet av endel "Jugoslavere". Dvs serbere og kroater.


Spesielt at en rase er både Italiensk OG Amerikansk! happy4 happy4 happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyMan Mai 23 2011, 19:49

Julie skrev:
Junior skrev:
Simira skrev:
Saken var en bløff. Etter mye påtrykk med kritiske spørsmål, varierende informasjon fra "eier", og 3 ulike kontonummer i løpet av en dag, så ble Safira "avlivet" da noen rapporterte hele greia til Økokrim.

Det vil si, hunden eksisterte, det var en pitbull, og vedtaket om avlivingen var aldri påklaget.

Var et stort problem for noen år siden i Oslo/Akershus at mange av de såkalte Italienske amstaffen var Pit-Bull!

Og at de ble brukt i hundekamp. Men man fikk forhåpenligvis sprengt dette miljøet av endel "Jugoslavere". Dvs serbere og kroater.


Spesielt at en rase er både Italiensk OG Amerikansk! happy4 happy4 happy4

Når man kom til Norge og fikk papirene sjekket av Tollvesenet ble de sagt og være Am staff.

Men var kjøpt i Italia og var Pit Bull.

For de som ikke vet forskjellen er Am staff litt mindre i høyde og vekt enn PBen
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyTir Mai 24 2011, 16:31

Saken i seg selv var neppe noen bløff...
Har fått tillatelse til å kopiere et innlegg fra Canis, som for meg hvertfall var litt mere oppklarende.
Here we go..



Det er vel ikke eieren som trengte sympati, men HUNDEN. Hun fikk i alle fall min fulle sympati. I de timene det sto om for å forsøke å redde henne i går, brydde jeg meg mindre om hva eieren hadde gjort eller hva som var bakgrunnen til at hun havnet i denne tragiske situasjonen. Det for bli en egen sak. Hvis det er mistanke om at hunden er innført ulovlig med overlegg, håper jeg virkelig at politiet i så fall følger dette opp. Men det skjer neppe, for i samtlige av de sakene jeg vet om hvor det har vært sterk mistanke om ulovlig innførsel eller avl, har de ansvarlige ikke fått så mye som et forelegg. Politiet beslaglegger og avliver hunden, så er saken ferdig. Ikke så veldig avskrekkende for de fleste som med viten og vilje begår disse kriminelle handlingene med andre ord.


Det skal sies at enkelte i politiet strakk seg mye lengre enn påkrevet i denne saken i går. En politisjef ved Stover politistasjon gjorde faktisk en kjempe innsats for å forsøke å få utsatt avlivingen av Safira slik at vi kunne få fremmet en begjæring om utførsel av riket. Men vi fikk dessverre ikke vite om Safira før søndags ettermiddag og fristen for å påklage var allerede gått. På toppen av dette viste det seg å være mye grums i historien til Safira og det tragikomiske med at Stovner politistasjon var stengt i går og i dag pga seminar. Dette var helt klart en medvirkende årsak til at hverken vi eller politisjefen på Stovner klarte å få en ansvarlig jurist til å vurdere vår forespørsel om utsettelse i 48 timer innen fristen kl.1600. Vi hadde et trygt hjem klart for Safira i Sverige som allerede var blitt sjekket og godkjent av et annet politidistrikt i en annen sak. Så hadde vi fått vite om Safira i slutten av forrige uke er jeg nesten sikker på at hun ville fått leve et trygt og godt liv i Sverige.


Når det gjelder fb-gruppen eieren opprettet, så kunne den helt klart vært håndtert langt bedre. Men dette hadde vi dessverre svært liten kontroll over. Endel av tullet skyldes også troll som alltid dukker opp i en slik gruppe på over 50000 medlemmer. Men grunnen til at eieren med hjelp av en nabokvinne opprettet en konto var nok pga at ved min første samtale med politisjefen på Stovner, forsøkte han å få til en utsettelse av avlivingen med det krav om at noen måtte stille med en bankgaranti for allerede påløpte kostnader og eventuelle kostnader som ville komme ved en eventuell behandling av en utførselsbegjæring hos politidirektoratet. Kostnadene så langt ligger nok på rundt en 10000kr og ville nok fort rundet 30000kr før politidirektoratet hadde gitt sitt endelige vedtak.


Men det var nok uansett alt for tidlig å begynne med innsamling i den fasen vi var i. Når jeg ble gjort oppmerksom på at de hadde opprettet en privat konto, ba jeg dem umiddelbart om å bytte denne ut med en i fra dyrebeskyttelsen i Oslo. Vi ble enige med dyrebeskyttelsen om å bruke kotoen som opprinnelig ble opprettet for hundene Gorm og Pablo, (https://www.facebook.com/group.php?gid=145928518776988) for det ville fort tatt noen dager å opprette en ny.


Så uansett hva man vil beskylde denne hundeieren og hans medhjelper for, så forsøkte de i alle fall ikke å svindle til seg penger. De skrev klart og tydelig hva pengene skulle brukes til og at et eventuelt overskudd ville gå til SPCA Norge eller dyrebeskyttelsen. Det er nok mange som mener at hundeieren selv fortjener å dekke kostnadene om de opplysninger som florerer stemmer, men pengene skulle brukes til det som var oppgitt, så ergo INGEN SVINDEL!


Nå tviler jeg på at politiet noen gang vil få dekket disse kostnadene da hundeeier er en 16 år gammel student uten midler. Uansett er det også trist at ikke bare hundeier, men den uskyldige nabokvinnen som bare ville hjelpe nå har mottatt drapstrusler pga ryktet om svindel som mange ivrig sprer rundt på nettet som fakta.


Skal noen "tas", så får det være for noe de virkelig er skyldige til og dette skal være politiets oppgave å etterforske og eventuelt påtale. Jeg håper de som har skrevet at de har opplysninger om ulovlig innførsel i denne saken i så fall gir disse til politiet. Vi andre som er opptatt av hunders ve og vel bør følge opp og kreve at politiet gjør jobben sin. Hvis disse opplysningene stemmer bør det få konsekvenser, slik at det forhåpentligvis kan virke preventivt på andre som tenker på å innføre eller avle ulovlige hunder. Men jeg er redd saken fort kommer til å bli henlagt uansett hvilke opplysninger politiet får pga ressursmangel.


Til slutt litt fakta rundt saken:


Kontonummeret som ble oppgitt var 1503.18.11586 og spørsmål om denne kontoen kan rettes til dyrebeskyttelsen på tlf. 23139250.


Ansvarlig jurist ved Stover politistasjon var Kristin Bugge Lyså og Safira sto oppstallet på Standal Kennel hvor hun også døde.


Selv om det var uansvarlige og muligens kriminelle handlinger rundt historien til Safira, så var hun uansett en frisk og livsglad hund som måtte betale prisen for dette med sitt liv. Var det noen som var uskyldige oppi dette, så var det Safira.


http://bit.ly/mJscNr


Er det noen som har spørsmål om mitt arbeid med denne saken kan jeg treffes på tlf. 957 07 712.


Med vennlig hilsen


Alexander Andresen
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyTir Mai 24 2011, 18:12

Dette er ett av mange innlegg med varierende info om saken. Det har kommet fram (og vært innrømmet av eier) at hunden er en pitbull, hentet i Sverige, med full viten om at rasen var ulovlig her. Hunden ble beslaglagt i mars, så de har hatt lang tid på å gjøre noe med saken. Han som hadde hunden da den ble beslaglagt (litt uklart om det var eier eller ikke, de er ikke helt enige :P ) har skrevet under på og godtatt avlivingsbegjæringen.

Klart det er synd på hunden, men hele opplegget var svindel, mer eller mindre "med vilje". De ville såklart redde hunden, men den var aldri lovlig, slik det ble hevdet.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyTir Mai 24 2011, 18:34

Jeg bare anser det ikke som svindel å prøve å redde hunden fra avliving, uansett om den er ulovlig eller ei.
Mener absolutt ikke at det er ok å snikinnføre ulovlige raser, men det er innmari synd at hunden måtte avlives.
Har skjønt at det er mye rart med historien rundt hunden, men å prøve å rette opp i en idiotisk feil har ikke noe med svindel å gjøre.
En guttunge på 16 har neppe verdens beste dømmekraft...

Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyTir Mai 24 2011, 19:02

Klart det er svindel når de påstår at hunden er en lovlig blanding, og den ikke er det. Og de i tillegg prøver å få penger fra folk for å redde den??? Og dømmekraft eller ikke, en 16-åring vet forskjell på rett og galt, og de visste at det var en ulovlig rase da de hentet den i Sverige.

Betaler du fartsboten min hvis jeg har det litt travelt en dag? Det skader jo ingen om jeg kjører for fort....?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer EmptyTir Mai 24 2011, 19:06

Hvis du er 16 år skal jeg vurdere å hjelpe deg med bota wink3
Du skal få slippe drapstrusler fordi du har gjort noe dumt også happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Please signer Empty
PosteTema: Re: Please signer   Please signer Empty

Til Toppen Go down
 
Please signer
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: