Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Latterlig...

Go down 
+6
Maria
Hilde Sofie
Linn
Caroline
Pipps
Nina (Kennel Dijontoma)
10 posters
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Latterlig... Empty
PosteTema: Latterlig...   Latterlig... EmptyMan Mar 14 2011, 22:32


Ikke er jeg noen konsekvent og hardbarka monstander eller tilhenger av hverken den ene eller den andre av alle disse "hundetrenerguruene", men én ting er hvert fall sikkert, og det er at man får hvert fall ikke min respekt på denne måten her...blir rett og slett bare helt latterlig å stå og vri dette til å være fornuftig, god hundetrening og kunnskap om hund... rolleyes3 Må si det forundrer meg at enkelte blir så blendet og lettimponert av folk som liksom skal kunne alt at de ikke reagerer på at hunden deres blir behandlet på denne måten...er vel fortsatt lov til å tenke litt selv også...? blink00





Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyMan Mar 14 2011, 23:48

Fyyy flate jeg blir så provosert! Fatter ikke at folk ikke kan bruke det de har mellom øra av og til!! Hadde en hundetrener kommet hjem til meg og begynt å sparke mine hunder hadde jeg sparka han rett ut døra!!
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyTir Mar 15 2011, 06:19

Stakkars hunder sad3
Det er fryktelig når han kveler malamuten så lenge at den ikke klarer å stå lengre sad3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyTir Mar 15 2011, 12:57

Det er så trist og vondt å se på sad3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyTir Mar 15 2011, 13:21

OMG! Blir SÅ sint mad1
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyTir Mar 15 2011, 14:30

Den mannen får meg til å vri meg i sinne, forbannelse, kvalme og oppgitthet!!! Latterlig... 166542 Latterlig... 307335

Han er jo blottet for kunnskap når det gjelder hund, atferd og læringsspykologi! Og ikke minst er han blottet for etiske verdier når det kommer til hundevelferd!! Stakkars, stakkars hundene! Crying or Very sad
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Leon49

Leon49


Antall Innlegg : 28
Join date : 23.11.2010
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyOns Mar 16 2011, 09:40

Blir rett å slett forbanna når jeg ser slikt som dette. Om man er ute etter å fremprovosere agresive hunder så er dette oppskriften.
Til Toppen Go down
http://www.staalevikgarden.com
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyTor Mar 17 2011, 15:13

Det denne mannen driver med er rett og slett VOLD mot hundene! Det er forferdelig og utenfor min fatteevne at han i det hele tatt har tillhengere. Jeg blir så eitrande forbanna på den mannen der og at han i det hele tatt kan kalle seg dyrevenn får meg til å se rødt!! mad2 mad2
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyFre Mar 18 2011, 17:27

Jeg får ikke sett linken sad3
Hvordan kom du over den og hvordan kan jeg finne linken?
Dette menneske (som jeg skammer meg for å være en av samme rase som han) ... er en person jeg virkelig forakter! Han er umenneskelig og behandler dyr med 0 respekt. Han kan for min del bare dra dit pepper´n gror! mad1
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyFre Mar 18 2011, 18:26

Hera skrev:
Jeg får ikke sett linken sad3
Hvordan kom du over den og hvordan kan jeg finne linken?
Dette menneske (som jeg skammer meg for å være en av samme rase som han) ... er en person jeg virkelig forakter! Han er umenneskelig og behandler dyr med 0 respekt. Han kan for min del bare dra dit pepper´n gror! mad1

Sitat :
Videoen er ikke lenger tilgjengelig på grunn av et fremsatt opphavsrettskrav fra MPH Entertainment.


wink3

Sånne filmsnutter man helst ikke vil ha liggende ute blir som regel fort vips borte, så om man skal rekke å se dem må man være rask...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyFre Mar 18 2011, 19:40

Jeg har den på facebooksiden min, og der kan den ennå sees. happy6 Skal prøve å legge den inn her. Er noe blond når det gjelder sånne ting, men gjør et forsøk happy4
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptyFre Mar 18 2011, 20:11

Jammen var den borte der også!

Enig med Nina. Slike videoer som folk reagerer på bli plutselig borte. Håper inderlig han har mistet noen tillhengere etter at denne videoen ble vist.
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 12:48

Hmf dry
Jeg har ei venninne som er stor tilhenger av han shø og jeg har sagt til henne at jeg vil konvertere henne og hun skal få se CM sanne side! Derfor jeg ville så gjerne ha den videoen så jeg kunne få sendt den over til henne.
Jeg kan se at man kan se positivt på noen ting av det han har gjort, men seriøst, er man i stand til å behandle dyr på noen annen måte enn med respekt og ikke minst uten vold, ja, da er man heller ikke noen å se opp til, uansett hva! Jeg forakter fyren og kommer ALDRI til å se på hans programmer eller noe han har å komme med. Har ikke det minste respekt for noe av det han gjør eller står for. Latterlig... 807776
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 13:57

Jeg skal ikke yttre noen meninger om mannen denne gangen for jeg må innrømme at jeg har blitt mer oppmerksom til hva han gjør og ser på det med et mer kritisk blikk enn jeg gjorde for ett år siden. Men jeg har merket at alle som er veldig imot han sier at programmene er vinklet og klippet sånn at folk skal bli lurt til å tro at han faktisk får til noe og at alle som synes han er bra har blitt "blendet" av godt regisserte programmer og en smilende karismatisk Millan.
Og da er det intressant å se hvordan samme personer lar seg helt rive med av en slik film som dette (jeg rakk faktisk å se den før den ble fjernet)

For dette er vel et skoleeksempel på hvordan man kan bruke mediamanipulasjon til å påvirke seere.

1. De har klippet sammen en lang serie med snutter på bare 1-2 sekunder(!!) sånn at det skal gi inntrykk av at han står å "sparker" gang på gang på gang.
2. Alle klippene er tatt fra episoder hvor det er overskyet ute for å lage et enda mer dystert uttrykk.
3. klippserien avbrytes av korte "flash" av skremmende tekster med helsvart bakgrunn for å ytterligere påvirke seeren.
4. Det er aldri tatt med noen klipp hvor noen ser fornøyd ut for det ville ødelegge det de vil oppnå med filmen.
5. Det hele toppes av en skrekkfilmliknende bakgrunnsmusikk som for min del blir så latterlig at jeg ikke klarer å ta filmen litt seriøst en gang.

Så jeg kan ikke forstå at dette er noe som skader Millan. Jeg vil tro at de fleste oppegående mennesker klarer gjennomskue dette barnslige forsøket på "tankepåvirkning". Om man mener man har en god sak så trenger man vel ikke alle disse effektene? Så hadde jeg vært veldig opptatt av å gjøre folk oppmersom på hvor galt det han driver med er så hadde jeg blitt flau på vegne av de som har laget denne filmen.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 14:54

De fleste oppegående mennesker (for å bruke dine ord) vil også synes det er både unødvendig og horribelt å sparke hunder og så kalle det trening... blink00
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 15:45

Linn skrev:
De fleste oppegående mennesker (for å bruke dine ord) vil også synes det er både unødvendig og horribelt å sparke hunder og så kalle det trening... Latterlig... 802724

Jeg har da ikke sagt noe som helst om metodene over her(??) og holder meg bevisst unna å lage noen diskusjon om de. Men skal man si at folk blir blendet av programmene og ikke kan tenke selv for så å legge frem en så utrolig manipulert filmsnutt så er man ikke mye objektiv. Hvorfor ikke stille like strenge krav til seg selv som man gjør til andre? Så jeg skjønner ikke hvor det der kom fra....
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 17:26

[quote="Anne&Denniz"]Jeg skal ikke yttre noen meninger om mannen denne gangen for jeg må innrømme at jeg har blitt mer oppmerksom til hva han gjør og ser på det med et mer kritisk blikk enn jeg gjorde for ett år siden. Men jeg har merket at alle som er veldig imot han sier at programmene er vinklet og klippet sånn at folk skal bli lurt til å tro at han faktisk får til noe og at alle som synes han er bra har blitt "blendet" av godt regisserte programmer og en smilende karismatisk Millan.
Og da er det intressant å se hvordan samme personer lar seg helt rive med av en slik film som dette (jeg rakk faktisk å se den før den ble fjernet)

For dette er vel et skoleeksempel på hvordan man kan bruke mediamanipulasjon til å påvirke seere.

1. De har klippet sammen en lang serie med snutter på bare 1-2 sekunder(!!) sånn at det skal gi inntrykk av at han står å "sparker" gang på gang på gang.
2. Alle klippene er tatt fra episoder hvor det er overskyet ute for å lage et enda mer dystert uttrykk.
3. klippserien avbrytes av korte "flash" av skremmende tekster med helsvart bakgrunn for å ytterligere påvirke seeren.
4. Det er aldri tatt med noen klipp hvor noen ser fornøyd ut for det ville ødelegge det de vil oppnå med filmen.
5. Det hele toppes av en skrekkfilmliknende bakgrunnsmusikk som for min del blir så latterlig at jeg ikke klarer å ta filmen litt seriøst en gang.

Så jeg kan ikke forstå at dette er noe som skader Millan. Jeg vil tro at de fleste oppegående mennesker klarer gjennomskue dette barnslige forsøket på "tankepåvirkning". Om man mener man har en god sak så trenger man vel ikke alle disse effektene? Så hadde jeg vært veldig opptatt av å gjøre folk oppmersom på hvor galt det han driver med er så hadde jeg blitt flau på vegne av de som har laget denne filmen.

[/quote

Om det så hadde vert solskinn og munter musikk kunne det ikke bortforklart det faktum at CM SPARKER hundene han trener.
Denne videoen får folk som bare ser det ferdige resultatet til å våkne og virkelig SE hva han gjør! Bildene taler for seg,- med eller uten musikk, bakgrunn eller værforhold. Det er absolutt ikke noe barnslig eller "tankepåvirkning" over dette, men en bra opplysende film som setter fokus på vold i hundetrening.
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 18:37

Jaja, jeg skjønte vel egentlig hvilke reaksjoner som skulle komme om jeg ga meg inn i denne tråden så får vel skylde meg selv. Merkelig nok er det visst ingen som leser hva jeg skriver og envises med å gjøre det til en diskusjon om metodene hans - noe jeg absolutt ikke nevner i det hele tatt(?!?!?!). Og jo - filmen er helt klart et umodent og dessuten ulovlig angrep sånn som den er laget og fremstår. Skulle jeg ha lagen en film mot noe som helst hadde jeg aldri i livet sunket til det nivået. Hadde det vært en film laget av et politisk parti om et annet parti så hadde det blitt ramaskrik i alt av aviser og medier og de eneste som hadde blitt skadelidende ville vært de som laget filmen (og strengt tatt er det vel i hvert fall i norge ikke lov å lage slike filmer om andre). Dette er ikke noe forsøk på å forsvare Millan men bare et uttrykk for at jeg blir så oppgitt over at når det gjelder noe som støtter ens egne meninger så er alle etiske standarder som kastet ut av vinduet....


Sist endret av Anne&Denniz den Søn Mar 20 2011, 20:41, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 20:09

Forstår jeg deg rett så er du ikke ute etter å diskutere CM sine treningsmetoder, men reagerer på måten filmen er laget og hvor lett CM sine motstandere lar seg rive med.

Det er lagt ut flere filmer og artikler er skrevet om CM sine treningsmetoder på diverse forum, facebook, hundeskoler og adferdssenter. Både norske og utenlandske eksperter er imot hans metoder og det foregår kampanjer rundt om i verden for å stoppe hans show og tv programmer.
Slik jeg ser det så er denne videoen et opptak som fokuserer på detaljer i CM sine treningsmetoder,- nemlig sparking. Her ser vi mange forskjellige hunder som blir sparket. Og selv om ikke hele treningssekvensen blir vist, så er poenget at hundene blir sparket. Det er dette som blir fokusert på! Det er dette folk blir gjort oppmerksom på! De som ikke ser det i programmene hans der fokuset er rettet mot CM selv, de fortvilte eierne, og andre elementer, de blir gjort oppmerksomme på det i denne videoen.
Og klart man blir revet med. Det er jo vold og undertykkelse av hundene det dreier seg om. Selv kan jeg lett se for meg situasjonen der MIN hund blir sparket av CM, eller hvem som helst annen for den saks skyld, og jeg kjenner hvor opprørt jeg blir. Latterlig... 166542

Den som ikke blir opprørt og revet med av en slik video må jo være hjerteløs. Et spark er et spark uansett hvordan det blir vist.
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 20:18

Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 20:39

Beklager men jeg orker rett og slett ikke...I min verden finnes det grenser og primisser for hvordan man kan fremme sine synspunkter og ulovlige filmer kommer ikke innenfor de. Jeg er for eksempel livredd for at FRP skal komme til makten men hadde blitt rimelig provosert om plutselig SV slapp en film som denne om deres politikk. Betyr det da at jeg er for alt FRP står for? Skjønte du poenget nå da? Synes det er litt drøyt at man ikke kan si sine meninger her inne uten at noen velger å legge mer i det enn hva som faktisk står der og man nærmest bli anklaget for å være "hjerteløs". Det jeg mener at man lar seg rive med av er ikke saken i seg selv, for alle får mene hva de vil for min del og jeg har ikke tenkt å anklage noen for å ha meninger. Men at man lar seg rive med i at dette er en god, saklig og opplysende film er utenfor min fatteevne.
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... EmptySøn Mar 20 2011, 21:32

Beklager. Jeg mente slettes ikke at DU var hjerteløs.

Det er selvfølgelig flere måter å se en sak på. Etter min mening er filmen opplysende nok. En mann som sparker hunden,- det er det jeg ser! I tillegg kaller han seg hundetrener. Latterlig... 102597

Om filmen er god eller saklig kan jo diskuteres. Men den er et tillegg til alle de gode og saklige opplysningene man allerede har om den mannen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Latterlig... Empty
PosteTema: Re: Latterlig...   Latterlig... Empty

Til Toppen Go down
 
Latterlig...
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: