Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?

Go down 
+2
Marte
uisaksen
6 posters
AvInnlegg
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 05:00

Sikkert er veldig pussig spørsmål, å noen av dere rister kanskje litt på hodet.
Men i går natt satt jeg lenge våken fordi jeg ikke fikk sove, å da skjedde det....
Først vasket de hverandre, å plutselig hoppet den ene tispa oppå den andre å begynte å "jokke".
HJELP!! Er dette normalt?
Dette har de virkelig ikke gjort før, de har heller aldri hatt samkjørt løpetid før nå..

Alle svar, ideer og innspill vil bli tatt imot med aller største takk!
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 06:56

Mine jenter pleier ofte å jokke litt på hverandre når den ene har løpetid..
De bytter på hvem som jokker og hvem som står der, og finner en balansegang dem i mellom Laughing
Så her er begge fornøyde happy3

Jeg pleier ikke å la dem holde på jeg da, men plutselig ser jeg dem holde på et annet sted enn hvor jeg er Laughing
Akkurat som dem sniker seg bort for å gjøre det..

Det er kun under løpetid det skjer her da, aldri ellers..
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Herregud altså...   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 07:51

De får jo ikke lov disse heller, men kan liksom ikke skjønne hva det skal være godt for...
Blir jo ikke noe action, hverken mer eller mindre.
Blir med bevegelsen liksom :-S
Til Toppen Go down
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 10:05

noe av det kan ha noe med dominanse også.
Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 10:15

Her gjør mine tisper dette kun i samsvar med løpetid. Aldri ellers.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 10:44

Som regel er det et uttrykk for høyt stressnivå, noe som er naturlig forhøyet i forbindelse med løpetid. Det tipper litt over for dem, rett og slett. Hvis du er i nærheten og ser det, så stopp dem. Bare skill dem rolig fra hverandre (det er ikke sikkert de responderer på et rolig "nei" hvis topplokket har kokt over og kjeft øker stressnivået ytterligere).
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 19:18

Helt normalt ifm løpetid. Den som har løpetid kan gjerne "gjøre seg" for den andre tispen. Min erfaring er at det skjer noen dager før tispen er i riktig tid for å bli paret.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? EmptyTor Feb 03 2011, 21:41

Ja nå har jo jeg 2 tisper med løpetid begge to, så de er jo helt i hundre og "drar hverandre opp", så tror de stresser hverandre opp..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty
PosteTema: Re: Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?   Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre? Empty

Til Toppen Go down
 
Er det normalt at 2 tisper prøver å tidfredsstille hverandre?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er dette normalt?
» Ungaro prøver LC
» Snakk om å virkelig hjelpe hverandre i nød ;)
» tisper og hannhunder i samme hus
» Tisper og løpetid

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: