| Skravletråd | |
|
+63AH Bente Helene Aino Unn Marion G -Malin- Tonje ElinK ingrid, beloved york camillahoel Takk for meg Vinnie Camilla J knut IdaCharlotte Anne Fly Ann-Helen Bente L belindus Kristin MU-TI-LA chester ToneAngelica Hera Lene Anita.K gøril Susanne Siri Fixa Christina jeanette Gerd-Marit pusevoffen Maria Kinkade KristinC Marita Gry Elena Kaja *Cathrina* Caroline Antamina Nina (Kennel Dijontoma) Monica P Linn NinaM CamillaB Benedicte Torkil Blomst helle Cesilie Eva Kennel Mirenzo -linda- Marte Camilla Garp Julie Lex 67 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 10:40 | |
| | |
|
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 11:36 | |
| | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 11:53 | |
| | |
|
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 12:29 | |
| | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 13:03 | |
| | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| |
| |
Monica P
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 22:15 | |
| Ååå blir så irritert over at Gibson kan være så idiot å rulle seg i kattedrit 2 ganger på en dag Måtte i dusjen to ganger. Har ikke sett han har rullet seg i kattedrit før, men andre deilige ting som død mus/fugl og kumøkk å sånt har vi hatt noen ganger Dumme hund | |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 23:22 | |
| Da har jeg gått til innkjøp at et slikt bur, Atlas Car 100: Det er stort, og inni der skal Lille My og Kali begynne å tilbringe sine netter fremover. De har nemlig de par siste mnd funnet ut at det er kult å tisse inne om natten Eller, jeg vet jo ikke om det er begge to da, men en av dem i alle fall. De får luftetur på kvelden, og en i familien er alltid på do i løpet av natten, og slipper dem da ut, men likavel tisser de altså inne. Skjønner ikke hva som går av dem. Nesten hver morgen må jeg tørke tiss. Ble litt lei nå når en av dem hadde tisset i trappen, slik at det dryppet ned i 1 etg... Nå har vi 4 natten i buret, og "tuppen og lillemor" storkoser seg der inne virker det som. Hopper inn av seg selv om kvelden. De har sovet i 9-10 timer hver natt, og jeg har fått tid til å gå på badet og spise frokost før de i det hele tatt har giddet å røre på seg. Altså, ingen av dem har hatt noe hastverk med å gå på do, ikke noe sprengfull blære eller noen ting. Jeg er stor fornøyd med at det fungerte så bra, var redd det kanskje skulle bli piping de første nettene.. Kanskje de rett og slett ble urolige av å sove i den store gangen? Jeg aner ikke.. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 23:26 | |
| Kan jo hende at de er litt småstressa over endringen med at ikke Milli er hos dem sånn som de er vant til at det skal være, og dermed begynner å tisse inne...vet om ganske mange unge hunder som plutselig har begynt å tisse inne igjen etter at det skjedde noe de ble stresset over, eller at det ble en enkel endring i det normale... Men det buret der er hvert fall superfint! Gry har jo det i bilen til sine små jenter, og sånn ville jeg også hatt om jeg hadde mindre vovver tror jeg... | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Skravletråd Fre Sep 04 2009, 23:53 | |
| - helle skrev:
- Da har jeg gått til innkjøp at et slikt bur, Atlas Car 100:
Det er stort, og inni der skal Lille My og Kali begynne å tilbringe sine netter fremover. De har nemlig de par siste mnd funnet ut at det er kult å tisse inne om natten Eller, jeg vet jo ikke om det er begge to da, men en av dem i alle fall. De får luftetur på kvelden, og en i familien er alltid på do i løpet av natten, og slipper dem da ut, men likavel tisser de altså inne. Skjønner ikke hva som går av dem. Nesten hver morgen må jeg tørke tiss. Ble litt lei nå når en av dem hadde tisset i trappen, slik at det dryppet ned i 1 etg...
Nå har vi 4 natten i buret, og "tuppen og lillemor" storkoser seg der inne virker det som. Hopper inn av seg selv om kvelden. De har sovet i 9-10 timer hver natt, og jeg har fått tid til å gå på badet og spise frokost før de i det hele tatt har giddet å røre på seg. Altså, ingen av dem har hatt noe hastverk med å gå på do, ikke noe sprengfull blære eller noen ting. Jeg er stor fornøyd med at det fungerte så bra, var redd det kanskje skulle bli piping de første nettene.. Kanskje de rett og slett ble urolige av å sove i den store gangen? Jeg aner ikke.. Har sånt bur i bilen til mine og er kjempefornøyd med det . Men jeg har skillevegg i mitt og har laget hull på hver side for å få festet drikkeflasker til de. | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 00:27 | |
| Vannflasker har jeg på mine i bilen, men jeg har bare festet dem på gitteret. Tenkte å kjøpe en til dette buret også, sli at de kan drikke om natten dersom de er tørste. - Nina skrev:
- Kan jo hende at de er litt småstressa over endringen med at ikke Milli er hos dem sånn som de er vant til at det skal være, og dermed begynner å tisse inne...vet om ganske mange unge hunder som plutselig har begynt å tisse inne igjen etter at det skjedde noe de ble stresset over, eller at det ble en enkel endring i det normale...
Men det buret der er hvert fall superfint! Gry har jo det i bilen til sine små jenter, og sånn ville jeg også hatt om jeg hadde mindre vovver tror jeg... Ja, det er godt mulig at det er det. Har ikke tenkt på den muligheten en gang. Sikkert mye mer stress for dem i huset nå som det er valper her. I tillegg har vi også veldig mye pinnsvin i hagen, og Lille My elsker å ta dem. Hun sitter klar foran døren med en gang det blir mørkt ute, og hyler av fryd omtrent når noen nermer seg døren. Da skal hun ned å sjekke om det har kommet pinnsvin. Vet at de har vært oppe på plattingen foran huset et par ganger, så kan jo være mulig at hundene hører dem i løpet av natten. Jeg har også slikt bur i bilen, men det er atlas car 80 da. Det har jeg skillevegg i, og er fremdeles plass til to små DP i hvert rom, Milli har ett aleine dersom hun sitter i bur, hun er jo litt større enn dem. Kali og Lille My deler rom, siden de er uadskillelige. Er kjempe fornøyd med buret, så derfor jeg tenkte jeg skulle kjøpe et til sånt, istedet for gitterbur, for det vet jeg jo ikke om de trives i. Dette er en del større, jeg kan selv sitte inni....ja har prøvd Grunnflaten er 100 x 60. De koser seg i alle fall da, gidder ikke løfte på hodet en gang når jeg kommer for å ta bilde | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 02:29 | |
| Var det SÅ stort ja . Er nok mye mindre det jeg har i bilen ja . Ser ut til at jentene dine koser seg inni der | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 07:42 | |
| | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 08:52 | |
| Sånt bur ønsker jeg meg også! Men hva er den minste størrelsen? Jeg har en suzuki swift, og hadde lyst at det skulle passe bak i bagasjerommet.. Om det ikke passer der så er det lite vits | |
|
| |
Monica P
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 09:19 | |
| - Camilla skrev:
- Sånt bur ønsker jeg meg også! Men hva er den minste størrelsen? Jeg har en suzuki swift, og hadde lyst at det skulle passe bak i bagasjerommet.. Om det ikke passer der så er det lite vits
Vi har også slikt bur til Gibson i bilen. Har audi A3 og det passer perfekt i bagasjerommet. Noen andre vi kjenner har samme buret i en polo og det passer fint der også. Skulle vell passe i en swift også da? tror vi har atlas car 80 | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 09:20 | |
| De burene der er geniale! Det så jo skikkelig koselig ut inni der. - Camilla skrev:
- Sånt bur ønsker jeg meg også! Men hva er den minste størrelsen? Jeg har en suzuki swift, og hadde lyst at det skulle passe bak i bagasjerommet.. Om det ikke passer der så er det lite vits
Hun skrev lenger oppe at det minste hun hadde var et atlas car 80. Du kan jo sikkert prøve Helle sitt bilbur i din bil på "oppstart" treffet Har du forresten spurt om vi kan ha det på Myrbø? :bounce: | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 11:17 | |
| - Monica P skrev:
- Camilla skrev:
Vi har også slikt bur til Gibson i bilen. Har audi A3 og det passer perfekt i bagasjerommet. Noen andre vi kjenner har samme buret i en polo og det passer fint der også. Skulle vell passe i en swift også da? tror vi har atlas car 80 Atlas 100 passer IKKE i en Polo det har jeg målt :-) 80 burde gå i de aller fleste bilene i lengdfen, men så er det jo av og til sånn kroker og kriker i bildesigner som kanskje gjør det vanskelig å få inni i høyde på de minste bilene. | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 11:36 | |
| Atlas 80 passer i en Golf 3 i alle fall Veldig fornøyd med buret | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 13:25 | |
| Det buret likte jeg kjempe godt Er det dyrt? Supert at man kan sette skille i om det trengs da | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 13:56 | |
| | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 14:02 | |
| Maxizoo i Tønsber har dem veldig billige hvis du er ute etter 80!! http://www.maxizoo.no Klikk på hund og scroll nedover Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm................ Ringte dem akkurat og spurte om de hadde det inne, og fikk beskjed om at det var tomt, men at det nok var feilpriset... Synd, for 790 er jo perfekt pris, synes jeg!! | |
|
| |
Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 18:14 | |
| Jeg betalte 990 på Hund som Hobby for buret.. Vi har ikke skillevegg men den kunne man få kjøpt for 200 kr. | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Skravletråd Lør Sep 05 2009, 21:27 | |
| - Ann-Helen skrev:
- helle skrev:
- Da har jeg gått til innkjøp at et slikt bur, Atlas Car 100:
Det er stort, og inni der skal Lille My og Kali begynne å tilbringe sine netter fremover. De har nemlig de par siste mnd funnet ut at det er kult å tisse inne om natten Eller, jeg vet jo ikke om det er begge to da, men en av dem i alle fall. De får luftetur på kvelden, og en i familien er alltid på do i løpet av natten, og slipper dem da ut, men likavel tisser de altså inne. Skjønner ikke hva som går av dem. Nesten hver morgen må jeg tørke tiss. Ble litt lei nå når en av dem hadde tisset i trappen, slik at det dryppet ned i 1 etg...
Nå har vi 4 natten i buret, og "tuppen og lillemor" storkoser seg der inne virker det som. Hopper inn av seg selv om kvelden. De har sovet i 9-10 timer hver natt, og jeg har fått tid til å gå på badet og spise frokost før de i det hele tatt har giddet å røre på seg. Altså, ingen av dem har hatt noe hastverk med å gå på do, ikke noe sprengfull blære eller noen ting. Jeg er stor fornøyd med at det fungerte så bra, var redd det kanskje skulle bli piping de første nettene.. Kanskje de rett og slett ble urolige av å sove i den store gangen? Jeg aner ikke.. Har sånt bur i bilen til mine og er kjempefornøyd med det . Men jeg har skillevegg i mitt og har laget hull på hver side for å få festet drikkeflasker til de. Drypper ikke sånne flasker og gjør det vått for hundene i buret? Er det noen spesialflasker du bruker? | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Søn Sep 06 2009, 03:33 | |
| Jeg bruker disse : Var de eneste jeg fikk til å passe til buret pga det går ikke å feste noe i nettingen for da går det ikke å åpne skyvedørene. Har laget hull i sidene på buret slik at jeg fikk en plass å feste de: (uheldig bilde av hundene :P ) | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Skravletråd | |
| |
|
| |
| Skravletråd | |
|