|
| Skravletråd | |
|
+63AH Bente Helene Aino Unn Marion G -Malin- Tonje ElinK ingrid, beloved york camillahoel Takk for meg Vinnie Camilla J knut IdaCharlotte Anne Fly Ann-Helen Bente L belindus Kristin MU-TI-LA chester ToneAngelica Hera Lene Anita.K gøril Susanne Siri Fixa Christina jeanette Gerd-Marit pusevoffen Maria Kinkade KristinC Marita Gry Elena Kaja *Cathrina* Caroline Antamina Nina (Kennel Dijontoma) Monica P Linn NinaM CamillaB Benedicte Torkil Blomst helle Cesilie Eva Kennel Mirenzo -linda- Marte Camilla Garp Julie Lex 67 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Kristin
Antall Innlegg : 129 Join date : 13.07.2009 Age : 43 Bosted : Steinkjer
| | | | Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 09:03 | |
| - Julie skrev:
- Garp skrev:
- Sitter og gruer meg til kl er 12.45... Da er det Tannlegen som står for tur.. Angst!!! Jeg er verdensmester i å phsyke meg selv ut. (Hvordan skrives det helvetes ordet?? Grr..) Har med iPod for å få tankene over på noe helt annet, men jo nærmere tiden blir, jo vanskeligere er det. Kjenner smerte i magen, tennene og i lommeboka... :affraid:
skrives psyke...
Kjenner meg godt igjen. Kjente et sug i magen da jeg leste ordet "tannlege" De er grusomme altså.
Men; man blir jo like overasket hver gang man kommer ut derfra hvor bra det gikk. Man er nok litt for negativ på forhånd! Min tannlege sier Det skal ikke gjøre vondt. Da har man fått for lite bedøvelse i tilfelle, og da må man si ifra!
Lommeboken derimot gjennomgår grusom tortur bare man går innom der. Sykt at ikke det skal være gratis!
Lykk til! Det går nok bedre enn du tror! Haha, takk for det. Problemet er at jeg har grusomt dårlige tenner.. Pene, men dårlige.. :silent: Sist gang måtte jeg rotfylle, gangen før der trekke tenner, og gansken før der 22 hull... Jada.. :x Prøvde å gå til pappa og legge inn en reklamasjon på dårlige tenner, men han mente at den reklamasjonsfristen gikk ut når jeg flyttet hjemmefra.. Makan.. Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. | |
| | | Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 09:04 | |
| | |
| | | Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 09:09 | |
| - Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
- Sitter og gruer meg til kl er 12.45... Da er det Tannlegen som står for tur.. Angst!!! Jeg er verdensmester i å phsyke meg selv ut. (Hvordan skrives det helvetes ordet?? Grr..) Har med iPod for å få tankene over på noe helt annet, men jo nærmere tiden blir, jo vanskeligere er det. Kjenner smerte i magen, tennene og i lommeboka... :affraid:
skrives psyke...
Kjenner meg godt igjen. Kjente et sug i magen da jeg leste ordet "tannlege" De er grusomme altså.
Men; man blir jo like overasket hver gang man kommer ut derfra hvor bra det gikk. Man er nok litt for negativ på forhånd! Min tannlege sier Det skal ikke gjøre vondt. Da har man fått for lite bedøvelse i tilfelle, og da må man si ifra!
Lommeboken derimot gjennomgår grusom tortur bare man går innom der. Sykt at ikke det skal være gratis!
Lykk til! Det går nok bedre enn du tror! Haha, takk for det. Problemet er at jeg har grusomt dårlige tenner.. Pene, men dårlige.. :silent: Sist gang måtte jeg rotfylle, gangen før der trekke tenner, og gansken før der 22 hull... Jada.. :x Prøvde å gå til pappa og legge inn en reklamasjon på dårlige tenner, men han mente at den reklamasjonsfristen gikk ut når jeg flyttet hjemmefra.. Makan..
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Enig i at bedøvelsen er vond, men det skriver man ikke i en oppmuntringsmelding! Hvis du har så dårlige tenner må du oftere til tannlegen.. Ja, særlig! | |
| | | Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 09:27 | |
| - Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
skrives psyke...
Lykk til! Det går nok bedre enn du tror! Haha, takk for det. Problemet er at jeg har grusomt dårlige tenner.. Pene, men dårlige.. :silent: Sist gang måtte jeg rotfylle, gangen før der trekke tenner, og gansken før der 22 hull... Jada.. :x Prøvde å gå til pappa og legge inn en reklamasjon på dårlige tenner, men han mente at den reklamasjonsfristen gikk ut når jeg flyttet hjemmefra.. Makan..
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Huff, føler virkelig med deg!! Kjenner jeg får vondt i magen selv, for jeg vet at jeg burde dra jeg også, har minst to hull som jeg vet om, men tannlegen er noe av det verste jeg vet, klarer bare ikke å manne meg opp til å dra dit frivillig... Har også, som du, skikkelig "svake" tenner, har måttet rotfylle, trekke, og borre en haug med hull, selv om jeg pusser 2 ganger daglig og bruker munnskyll osv., og ikke drikker brus, ingenting som hjelper på de dumme tennene mine!! Så er det ekstra fint når bedøvelsen aldri funker på meg, må alltid ha flere doser av de grusome sprøytene, og likevel har de minimal virkning... Men godt å få det overstått da, går jo og gnager på meg så lenge jeg ikke får dratt, og den ene gangen jeg gikk aaaltfor lenge, så gikk jeg fra å ha ett lite hull, til at halve tanna var borte, og jeg måtte rotfylle, noe av det vondeste jeg har opplevd, så er faktisk veldig mye bedre å bare dra før det går for langt! Lykke til!!! | |
| | | Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 10:08 | |
| - Julie skrev:
- Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
skrives psyke...
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Enig i at bedøvelsen er vond, men det skriver man ikke i en oppmuntringsmelding! Hvis du har så dårlige tenner må du oftere til tannlegen.. Ja, særlig! Haha.. Synes egentlig jeg går ofte nok til tannlegen jeg.. En gang i halvåret er det jeg bruker å gå.. Så vær glad dere har sterke tenner!! | |
| | | Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 10:09 | |
| - Siri skrev:
- Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
skrives psyke...
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Huff, føler virkelig med deg!! Kjenner jeg får vondt i magen selv, for jeg vet at jeg burde dra jeg også, har minst to hull som jeg vet om, men tannlegen er noe av det verste jeg vet, klarer bare ikke å manne meg opp til å dra dit frivillig...
Har også, som du, skikkelig "svake" tenner, har måttet rotfylle, trekke, og borre en haug med hull, selv om jeg pusser 2 ganger daglig og bruker munnskyll osv., og ikke drikker brus, ingenting som hjelper på de dumme tennene mine!!
Så er det ekstra fint når bedøvelsen aldri funker på meg, må alltid ha flere doser av de grusome sprøytene, og likevel har de minimal virkning...
Men godt å få det overstått da, går jo og gnager på meg så lenge jeg ikke får dratt, og den ene gangen jeg gikk aaaltfor lenge, så gikk jeg fra å ha ett lite hull, til at halve tanna var borte, og jeg måtte rotfylle, noe av det vondeste jeg har opplevd, så er faktisk veldig mye bedre å bare dra før det går for langt!
Lykke til!!! Vanligvis fungerer heldigvis bedøvelsen på meg, bare oppe til venstre som er problemområde.. Der måtte jeg stikke 33 ganger en gang før det fungerte. Æsj!! Blod, skjelvinger og kvalme dagen etter. | |
| | | Julie
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 11:06 | |
| - Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
skrives psyke...
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Enig i at bedøvelsen er vond, men det skriver man ikke i en oppmuntringsmelding! Hvis du har så dårlige tenner må du oftere til tannlegen.. Ja, særlig! Haha.. Synes egentlig jeg går ofte nok til tannlegen jeg.. En gang i halvåret er det jeg bruker å gå.. Så vær glad dere har sterke tenner!! Så flink du er! Jeg kan ikke huske når jeg var der sist. Mange år siden, og jeg vet jeg har hull. Jeg er såpass feig at jeg lar være å dra. Har fått angra på det et par ganger når jeg ha blitt liggende hylende på sofan. :roll: angst er angst.. | |
| | | Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 11:46 | |
| - Julie skrev:
- Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
- Julie skrev:
- Garp skrev:
skrives psyke...
Og sprøyter i ganen er vondt/ekkelt uansett. hjelper ikke at man har sprøyteskrekk.. iiikk.. Enig i at bedøvelsen er vond, men det skriver man ikke i en oppmuntringsmelding! Hvis du har så dårlige tenner må du oftere til tannlegen.. Ja, særlig! Haha.. Synes egentlig jeg går ofte nok til tannlegen jeg.. En gang i halvåret er det jeg bruker å gå.. Så vær glad dere har sterke tenner!! Så flink du er! Jeg kan ikke huske når jeg var der sist. Mange år siden, og jeg vet jeg har hull. Jeg er såpass feig at jeg lar være å dra. Har fått angra på det et par ganger når jeg ha blitt liggende hylende på sofan. :roll: angst er angst.. Jeg også har tannlegeskrekk. Var hos tannlegen i fjor og fikk vite at jeg hadde fire hull jeg skulle borre, skulle ringe for å avtale ny tid når jeg så hva som passet. Da kan dere tenke dere hva som skjedde, ingen telefon fra meg. Men for ei uke siden fant jeg ut at nå var det på tide å ringe, ellers så ville det bli så dumt når jeg fikk ny innkalling til kontroll. Fikk time dagen etterpå og fikk borret 2 av hullene. Fikk litt kjeft av tannlegen som sa at jeg ikke måtte gjøre det slik en annen gang for da kunne det ende opp med rotfylling som er mye dyrerer og vondere!! Så Siri og Julie dra dere til tannlegen, det er så godt når det er gjort!! Å det beste av alt var at det gjorde ikke vondt kjente nesten ikke sprøytene en gang. Går alltid bedre enn man har sett for seg Glad det er gjort og ny time til de neste 2 er bestilt, men lommeboka er ikke lite glad da det ble 4000 for de 4 hullene Lykke til Anita, håper det gikk bedre enn forventet | |
| | | helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 11:52 | |
| huff anita, og jeg som var redd fordi jeg hadde to hull nå sist.. Har tatt det ene, og nå er det ett igjen. Pleide å få hull nedimellom jekslene før, fordi jeg hadde så dype tenner. For fem år siden tok tannlegen å la oppi sånn belegg i alle jekslene mine, slik at overflaten er nesten flat på dem. Etter det har jeg så og si ikke hatt noen hull Gikk til tannlegen for et år siden pga tannverk i en tann, men nei, var ikke noe hull.. Dro tilbake i år, og joda var hull i den tannen, stort hull, og det hullet hadde jeg hatt i alle fall i 2 år :x I tillegg oppdaget hun et pitte lite hull til. Dette var en annen tannlege enn den jeg var hos sist. Utrolig kjedelig at han første ikke oppdaget hullet den gangen for et år siden, menmen, var heldigvis ikke inn til roten da. Har sprøyteskrekk, så jeg gruer meg veldig til den sprøyten. Egentlig det jeg gruer meg mest til. Er jo grusomt å sitte i den stolen og høre borrene også, men i forhold til mamma, som har mye tannlegeskrekk, vet jeg at jeg slipper "billig" unna.. Hun får jo omtrent sammenbrudd før hun har bestillt timen Jeg har begynnt å gå til tannlege en gang i året nå, før gikk jeg hvert 2-3 år ca. Syns virkelig synd på de som er så uheldige å ikke ha sterke tenner. Noen kan slurve med tannpuss, og likavel aldri få hull, mens andre er nøye på tannpuss, tanntråd, fluor og har hull ofte.. Forresten for de av dere som ikke vet det, så har det kommet sånn bedøvelseskrem tannlegen smører på tannkjøttet før de setter sprøyten. Det gjør mindre vondt da, men helt bedøvet blir man jo ikke. Man kjenner stikket, men ikke så mye som uten bedøvelseskremen. | |
| | | Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 12:06 | |
| Forresten for de av dere som ikke vet det, så har det kommet sånn bedøvelseskrem tannlegen smører på tannkjøttet før de setter sprøyten. Det gjør mindre vondt da, men helt bedøvet blir man jo ikke. Man kjenner stikket, men ikke så mye som uten bedøvelseskremen.[/quote] Veldig effektiv den Og det finnes også et "serum" man kan drikke om man har alvorlig tannlegeskrekk. Den bedøver ikke, men hjelper pasienten å slappe av. ( Fås hos tannlegen) Jo mer anspent/nervøs man er, jo mer vond blir det. ( Jeg har jobbet som tannlegeassistent) | |
| | | Garp
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 13:35 | |
| Da er jeg tilbake fra tannlegen. Slapp å gjøre no ei dag da, men hadde ett bittelitehull som var en gammel tannlegetabbe (Dårlig arbeid..) og en plomme som var svak/gammel så måtte skiftes ut. Det er den dypeste og største fyllingen jeg har. Så nå må jeg ut med den, rense opp og legge ny plomme.Synes alltid det er det vonnest eå bytte plommer. Da må de liksom ut med alt og litt til Og sprøyta må settes i muskelen på kjevebenet.. IIIkkk... Ganen og den er de som svir meg. Ugg.. Synes veldig synd på meg selv nå. Men slapp "billig" unna denne gangen. "Bare" 3500,-.... | |
| | | Julie
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 13:37 | |
| Er glad for at du overlevde! | |
| | | Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 16:07 | |
| For en gang skyld skal jeg skryte av NKK.
Idag fikk jeg 5 stamtavler i posten! Allerede?? Jepp, stemmer! Syns det er godt gjort av NKK, sånn det burde være, men.. Er veldig fornøyd med det! | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| | | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 16:13 | |
| Du har jo stått på voldsomt for å få disse stamtavlene også da, Anita Godt at hannhundeier har vært såpass samarbeidsvillig og grei å ha med å gjøre (særlig når de roter maks inne hos NKK... men ordnet seg tilslutt!) | |
| | | Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 16:47 | |
| - Marita skrev:
- Du har jo stått på voldsomt for å få disse stamtavlene også da, Anita Godt at hannhundeier har vært såpass samarbeidsvillig og grei å ha med å gjøre (særlig når de roter maks inne hos NKK... men ordnet seg tilslutt!)
Ja, det er sant. Jeg har ikke vært så fornøyd med de i sommer akkurat Men jeg var sikker på at jeg måtte vente i månedsvis for disse stamtavlene, og det slapp jeg heldigvis! Moro når man kan levere stamtavle så raskt som mulig | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| | | | -linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 18:58 | |
| Sånn har jeg kjørt i dag!!!! : Volvo V70, 2008 mod. Gjett om den var deilig å kjøre da!!! | |
| | | Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 19:06 | |
| Volvo er god bil det ja | |
| | | Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| | | | Kennel Mirenzo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Aug 28 2009, 19:51 | |
| Grattis!! | |
| | | Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37