Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Skravletråd

Go down 
+63
AH
Bente
Helene
Aino
Unn
Marion G
-Malin-
Tonje
ElinK
ingrid, beloved york
camillahoel
Takk for meg
Vinnie
Camilla J
knut
IdaCharlotte
Anne
Fly
Ann-Helen
Bente L
belindus
Kristin
MU-TI-LA
chester
ToneAngelica
Hera
Lene
Anita.K
gøril
Susanne
Siri
Fixa
Christina
jeanette
Gerd-Marit
pusevoffen
Maria
Kinkade
KristinC
Marita
Gry Elena
Kaja
*Cathrina*
Caroline
Antamina
Nina (Kennel Dijontoma)
Monica P
Linn
NinaM
CamillaB
Benedicte
Torkil
Blomst
helle
Cesilie
Eva
Kennel Mirenzo
-linda-
Marte
Camilla
Garp
Julie
Lex
67 posters
Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Next
AvInnlegg
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

Skravletråd - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTir Jul 21 2009, 20:30

Marita skrev:
-linda- skrev:
Det er bare de kameraene som filmer pumpene.. Og de er over vår tillate høyde for å være på jobb.. Får maks være 2 meter over bakken eller noe..

Hørt om kosteskaft og teleskopstang? happy6

tør ikke tukle borti kameraet med kosteskaft osv nei laughs , kommer til å slå inn hele skiten = ikke fornøyd sjef Laughing

Får heller tenke på det som om det et rusk, den er ikke så mye i veien. Er bare litt irriterende bare:P
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTir Jul 21 2009, 20:49

Daaakar Albin... Han er støl eller har strukket en muskel eller noe etter tur i byen i dag og ligger her og synes synd på seg selv... Men vi håper han blir bedre til i morgen. Vi kan jo ikke annet enn å synes synd på han vi også.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 02:00

jeanette skrev:
jeg sitter her og gliser jeg oxo.... i tillegg til å lese dette Fixa, så stod det på reklamen over forums trådene at hvis du trengte hjelp til skade dyr ute og INNE,så ring ........ osv. lol! lol! lol! lol! happy4 happy4

HA HA, skjønner godt du lo litt ekstra ja, litt av en timeing lol!

Arne: Håper den dør snart, for den kommer og går HELE tiden, og den blir litt mer irriterende for hver gang hun tar seg en tur!!! Hvor lenge kan en flue leve uten søtsaker (inne i en tv) egentlig? Må si den har holdt ut litt vell lenge nå :P
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 10:47

Arne skrev:
Daaakar Albin... Han er støl eller har strukket en muskel eller noe etter tur i byen i dag og ligger her og synes synd på seg selv... Men vi håper han blir bedre til i morgen. Vi kan jo ikke annet enn å synes synd på han vi også.

Staaakar! Vi kan syns litt synd på han vi og, og sende han god bedring-ønsker! therethere
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 12:01

Albin er tilbake til normalen i dag. Nå er han bare sur fordi det begynte å regne Smile
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 14:10

Ronja forsvant i går litt over 4. Jeg og min tante har lett i hele går og i dag. Ringte det lokale politikontoret, men de tok ikke telefonen. I dag fant jeg et annet nummer, og prøvde det. Der fikk jeg svar. De hadde i alle fall fått inn melding om en svart og hvit hund som var funnet i olsvik (det er 10 min fra der jeg bor), og han skulle sette meg over til dem som hadde ringt den inn. Ringte dit, men nei, den hadde de levert inn til politiet.. okei..

Så ringte jeg tilbake til politiet, men de hadde ikke fått inn noen hund, men han trodde de kanskje hadde levert den til Fant (hundepensjonat) istedet, så jeg fikk nummeret dit. Og joda, det stemte, de hadde fått inn en svart og hvit Border Collie. Jeg spurte hvor lenge de hadde hatt henne, og da fikk jeg høre at de hadde hentet henne litt over halv 5 i går.

Det betyr altså at de folka har ringt Politiet og Fant i sekundet de fikk tak i bikkja, for det tar 40 min å kjøre fra der som fant ligger og ut i olsvik... Altså, er det ikke normalt å i alle fall ha hunden hos seg en liten stund, å gi de som har mistet hunden sjans til å lete etter den blink00

Jeg er bare irritert nå fordi jeg må betale 1500 kr på å få henne ut igjen. Jeg får ikke hente henne før 8 i kveld, så håper jo det er henne de har. For all del, jeg ble jo drit glad og lettet da jeg fant ut hvor hun var. Tenkte jo at hun var påkjørt, fordi hun kommer alltid tilbake. Men bare syns det er litt merkelig at man ringer til hundefangeren i sekunder man ser en løs hund. Hun har vært på farten antagelig i 5 min før hun ble hanket inn.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 14:30

2 ganger har jeg "fanget" løse hunder, og begge gangene ringte jeg politiet og Falck siden det er de som eventuelt vil ha fått beskjed om at noen har mistet hunden sin. Den første hadde vært lenge på rømmen fordi den ble skremt av uvær, og da jeg ringte politiet så ringte de igjen eieren som kom og hentet. (Fordi de hadde meldt den savnet der med en gang)

2. gangen så ble jeg jaget hjem fra skogen av en veldig utrivelig schæfer. Den ville ikke forlate utsiden av huset vårt i det hele tatt, og var veldig truende mot Tinkie. Ringte politiet for at de kunne sjekke om den var savnet, og det var den ikke men de satte meg over til Falck. Det er den veien det naturlig går her i allefall. På Falck sa de at jeg måtte stå og fysisk holde i den for at noen skulle hente den, og jeg hadde ikke hjerte til å la den henge rundt alene utenfor huset vårt og bli overkjørt eller kanskje gå til angrep på folk som gikk forbi med små hunder.

Heldigvis for eieren så ringte hun politiet før Falck kom og hentet hunden, for de sa jeg måtte stå og holde den 1-2 timer og vente på dem!!!!!

I begge disse tilfellene slapp eierne å betale noe for å hente hunden sin fordi de kom såpass raskt, men jeg vil heller betale for å hente en av hundene mine enn at de går løse rundt på veiene og kan bli drept av biler eller dyr.

Skjønner at det er utrolig frustrerende å måtte betale så mye, men det er jo ikke sikkert at de som fant Ronja hadde mulighet til å ta henne med seg inn i huset av en eller annen grunn. De var nok sikkert av beste mening og mente at de gjorde det rette for at hunden skulle komme tilbake til eieren sin igjen.

Forresten VELDIG GODT at Ronja har kommet til rette igjen. Kan ikke engang forestille meg hvor redde dere har vært..
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 14:45

Jada, jeg vet det. Men var bare sure penger.. De har jo funnet henne med en gang hun har stukket. Ronja elsker jo folk, så har kommet med en gang noen har gitt henne oppmerksomhet. Hun har jo nummer på halsbåndet, men det går til mine foreldre, og de er i USA. Nå skal jeg feste på en ekstra merkelapp med mitt telefonnummer også, så slipper jeg å måtte hente henne på os om hun stikker av igjen.

Hun stikker av sånn ca 2-3 ganger i mnd, det har hun gjort siden hun var valp, nå er hun 10 år. Aner ikke hva det er med den hunden, men hun er utbryterkonge. Hun kommer alltid tilbake etter en time eller to da. rolleyes3

Nå bare krysser jeg fingrene for at det er ronja de har funnet. hun hadde visst hatt det som plummen i egget sa han mannen, hun elsker jo folk, så dersom han har vært med henne i dag så stemmer nok det.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 15:07

Med tlf nr på hunden er det noe helt annet, ja! Da burde de godt kunne ha gjort en bedre innsats for å finne eieren! Når man søker på nr. kommer jo mobil nr. og etternavn som regel også opp.. Så kan man lete og gjøre en liten ringeinnsats på andre med samme etternavn...

(Må legge til at de jeg fant IKKE hadde tlf. nr. eller noe annet...)

Uansett- Veldig godt dere vet at hun er i god behold nå! Man kan jo håpe at hun lærer etter hvert... dog
Hun har det nok spennende på utfluktene sine! happy6
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 16:48

Huff så ekkelt! Ikke kult når de stikker av og ikke kommer hjem.. Håper virkelig at det er Ronja de har da! happy3

Marius som vi hadde før var også stikkavgutt. Om jeg hadde ham med meg på hyttetur, etc så hadde jeg alltid en sånn plastnøkkelring med mitt tlf nr. hvor det stod:" Ring først: mitt nr" Fant ut at det var ganske greit. unsure3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gerd-Marit

Gerd-Marit

Antall Innlegg : 454

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 17:47

Vi har ei sånn metallplate som vi har gravert inn Coras navn på ene siden og MOBILNUMMERET på andre siden - i tilfelle du er ute og leter mens de ringer fasttelefonen. Det går også an å få på to mob.nr - til hver av oss - så det alltid er mulig å få tak i en av oss om hun skulle komme seg vekk - heldigvis har vi ikke opplevd det enda, men... happy3
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 18:05

Her har vi kun mobilnummeret gravert inn. Rett og slett fordi vi ikke har fasttelefon... wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 18:27

Marita skrev:
Her har vi kun mobilnummeret gravert inn. Rett og slett fordi vi ikke har fasttelefon... wink3

Sammer her happy3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Siri

Siri

Antall Innlegg : 184

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 19:12

Eva skrev:
Marita skrev:

Sammer her happy3

Samme her også (mangler hund da, men skiltet ligger klart... Laughing )
Men på familiehundene våre hadde vi fasttelefon + mitt mobilnummer, så det går fint det! happy3
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 19:40

Da er rømlingen tilbake igjen. Hun har hatt det strålende hos "hundefangeren", der lå hun å gjetet alle de andre hundene (trodde hun, de var egentlig i forskjellig hundegård enn henne da), og var veldig fornøyd med at hun klarte å holde alle sammen i ro... laughs

Og jeg er 1300 kr fattigere..

Det som er ekstra irriterende er at hun bare hadde ligget på banen nedenfor meg.. Er 1 min å gå.. dry Der hadde hun ligget helt til jeg hadde hentet henne, det gjør hun alltid. Men så fant jo denne familien henne 5 min etter at hun stakk av, og ringte til hundefangeren med en gang.. jaja...

Glad hun er tilbake i alle fall biggrin
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla

Antall Innlegg : 801

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 20:29

Så bra Ronja kom til rette igjen uskadet happy5

Her har jeg navnet på hundne på ene siden av amuletten og mobiltlf på andre siden.

Men om jeg hadde funnet en hund løs med telefonummer på halsbåndet og ikke fått svar når jeg ringte, hadde jeg ringt til nummeropplysningen og fått en adresse til eierene.. Om det ikke var mulig, så hadde jeg ringt til politiet..
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 21:06

Vet ikke hva som er normnalt jeg, men jeg har funnet veeeldig mange dyr i mitt liv (av en eller annen grunn dukker de alltid opp der jeg er, hehe) og jeg har alltid ringt eier og tatt vare på hunden/katten til de kommer, møtt dem på veien eller dratt hjem til de med hunden, og på dyr uten nummerskilt har jeg tatt dem til vetten for å sjekke etter chip og når de ikke har hatt det har jeg tatt dem med hjem og ringt rundt hengt opp lapper osv...

Forstår det ville blitt dyrt om man skulle punget ut med 1200 kr hver gang hun stakk av, men samtidig ville jeg nok heller betalt hva som helst enn å risikere at hun løp rundt i trafikken? Men har hun ikke chip? Merkelig de ikke klarte å få tak i deg om hun har det, da prøvde de kanskje ikke så hardt... huh3 Får håpe det er henne nå da...krysser fingrene her!

Edit: Ser jeg ikke klarte å lese de siste innleggene før jeg skrev, haha! Embarassed Så bra at det var henne! happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 21:40

Ja, jeg er jo glad hun ikke var blitt påkjørt, var jo det jeg fryktet..

Men hun har jo stukket av fast siden hun var valp, og enten så er hun på fotballbanen (der hun ble funnet av de folkene denne gangen), eller hos min tante. Og om hun er på banen, så ligger hun der til hun blir funnet, da ligger hun nemlig å venter på at noen skal komme å spille fotball med henne.. En gang fant jeg henne der helt nedsnødd, hun lå å ventet standhaftig midt utepå banen. happy4 Og min tante bor 50 meter fra meg, så ikke sjans for at hun blir påkjørt der. Er hun hos min tante kommer hun hjem av seg selv etter noen timer dersom vi ikke har funnet henne.

Vi har ikke chip på henne nei. Men har halsbånd med nummer på. Hun er jo uregistrert, så har liksom tenkt at det holdt med nummerbrikke i halsbåndet.

Ble bare irritert denne gangen fordi de fant henne på banen, og hadde de ventet i alle fall 30 min med å ringe hundefangeren, så hadde jeg vært der nede for å hente henne.. dry Menmen, ikke vits i å dvele mer ved den saken nå.. Skal sette på nummertag med mitt nr også, slik at de kan ringe til meg dersom hun stikker av igjen.
Til Toppen Go down
Siri

Siri

Antall Innlegg : 184

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyOns Jul 22 2009, 21:51

Godt at hun er tilbake like hel! happy6

Nå vet jeg ikke om det var hundefolk eller ikke som fant henne, men det er jo forskjell på oss hundefolk og folk som ikke er vant til hund. Jeg hadde selvsagt også prøvd litt hardere å finne eier, og tatt vare på hunden istedetfor å ringe politiet med engang, men det er jo ikke alle som har like god peil på hva man skal gjøre, eller kanskje er redd for å ta i fremmede hunder, og dermed tenker at det beste er å ringe politiet, så ikke hunder løper ut i veien og blir påkjørt! Var jo selvsagt uflaks for deg, siden det var så nært, og du sikkert hadde funnet henne, men det kunne jo ikke de vite.. rolleyes3

Godt hun er trygg ihvertfall, og hun høres forresten utrolig søt ut, ville jo bare at noen skulle spille litt fotball med henne! laughs
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTor Jul 23 2009, 01:48

Godt du fikk henne hjem igjen da! Men er enige at det var litt sure penger da.

Da jeg kom over en voffse på rømmen i fjor, så ringe jeg også falcken. Hun kom ruslene forbi huset vårt, så meg i hagen og kom løpende for og hilse på! Før jeg ringte falcken så hentet jeg et halsbånd og tok hunden i bånd, den var ikke merket på noe vis, og ville jo ikke at den skulle løp ut på veien, dårlig med rekkverk der. Gikk meg en runde rundt i nabolaget å hørte om de hadde sett hunden før, og utrolig nok hadde ingen sett den før i det hele tatt. Merkelig mente jeg da, men men. Ringte falcken etter denne runden min, og de ba meg faktisk om å ta vare på hunden til dagen etter da de ikke hadde tid til å hente den. Heldigvis ringte falcken opp igjen etter en times tid å fortalte at en dame fra samme sted som meg, hadde etterlyst hunden jeg så pent hadde beskrevet. Så hun fikk nr mitt og ringte meg. Det viste seg at hun bodde to hus oppom meg, der ligger det ET hus ved skolen, de var ikke hjemme da jeg ringte på selvfølgelig :P De var nettopp kommet hjem når hun ringte, for "Tulla" var ikke i hundegården sin. (lo da jeg hørte navnet, haha, kan ikke fatte hvorfor)

Ble en happy ending da, og Tulla ble jo super glad da hun så matmoren sin, å styrtet ivei med meg på slep :P Virkelig glad jeg ikke måtte passe på henne til dagen etterpå, hun var diger, en smule tjukk, og vi hadde ikke hatt fixa i mer enn en måned, pluss at venninen min med hennes golden var på besøk den helgen. og i den lille sokkel leiligheten jeg hadde da, hadde det virkelig ikke vært plass til to store boffser som sikkert hadde herjet og veivet ned ting hele kvelden :P
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTor Jul 23 2009, 19:55

Vi har kjøpt oss leilighet.. Very Happy Very Happy Very Happy JUUUHUU!!! he he http://www.hagangaard.no/
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTor Jul 23 2009, 21:05

Benedicte skrev:
Vi har kjøpt oss leilighet.. Very Happy Very Happy Very Happy JUUUHUU!!! he he http://www.hagangaard.no/

Gratulerer så mye!biggrin Da gleder vi oss til å komme på besøk og se etter hvert... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTor Jul 23 2009, 21:33

Benedicte skrev:

Gratulerer!! Der så det fint ut! Hvordan leilighet har dere kjøpt da? Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyTor Jul 23 2009, 22:12

Benedicte skrev:

Grattis! Nå kan du krype til og fra jobben Smile
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 EmptyFre Jul 24 2009, 05:26

Arne skrev:
Benedicte skrev:

Grattis! Nå kan du krype til og fra jobben Smile

happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 9 Empty

Til Toppen Go down

Skravletråd
Til Toppen 
Side 9 av 40Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Next