Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Skravletråd

Go down 
+63
AH
Bente
Helene
Aino
Unn
Marion G
-Malin-
Tonje
ElinK
ingrid, beloved york
camillahoel
Takk for meg
Vinnie
Camilla J
knut
IdaCharlotte
Anne
Fly
Ann-Helen
Bente L
belindus
Kristin
MU-TI-LA
chester
ToneAngelica
Hera
Lene
Anita.K
gøril
Susanne
Siri
Fixa
Christina
jeanette
Gerd-Marit
pusevoffen
Maria
Kinkade
KristinC
Marita
Gry Elena
Kaja
*Cathrina*
Caroline
Antamina
Nina (Kennel Dijontoma)
Monica P
Linn
NinaM
CamillaB
Benedicte
Torkil
Blomst
helle
Cesilie
Eva
Kennel Mirenzo
-linda-
Marte
Camilla
Garp
Julie
Lex
67 posters
Gå til side : Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Next
AvInnlegg
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

Skravletråd - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptySøn Jul 12 2009, 18:18

Linn skrev:
Man skal være bra plaget av noen små reklamefelter for å gå igjennom hele den greia der Laughing

Tenkte det samme. Hærreminhatt! what3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptySøn Jul 12 2009, 19:24

He, he... Ja... Det er enklere å trykke ctrl+shift+f Smile
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptySøn Jul 12 2009, 21:49

Var og "Bruno" på kino i kveld, og nå har jeg kronisk tissetrengthet og støle magemuskler (selv om jeg egentlig ikke har magemuskler...) og smilemuskler! laughs

Herre gud den mannen der er rar asså, lo så jeg græin og var litt ubehagelig flau i samme slengen, hehe...bare det å sitte å se hvordan han utfører rollen han spiller er jo det morsomste i seg selv! happy5
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyMan Jul 13 2009, 03:00

Da tar jeg for ente gang øyedråpen min! syns det er i drøyeste å laget å stå opp midt på natta flere ganger for å dryppe F skapet, men hadde det ikke vært for at det er slitsomt å sove pga av smerten så hadde jeg ikke giddet. Må man så må man, å da får jeg bare bite tenna sammen mad3 Les mer under gratulasjons tråd, for den nysgjerrige wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Siri

Siri

Antall Innlegg : 184

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyMan Jul 13 2009, 11:53

Æsj, nå har jeg sittet og ventet på "hundehviskeren" på tv, så er det reprise på en episode som gikk for noen dager siden.... dry

Så på flybilletter i går, for å besøke knøttet, og det har faktisk blitt billigere over natten, så gla jeg ventet til i dag med å bestille!! Very Happy Vet ikke om jeg skal vente litt til, og se om returbilletten også går ned, men bør kanskje ikke ta sjangsen på det... rolleyes3 Uansett så blir det sverigetur, skal besøke når han er omtrent 6 uker, gleder meg noe helt syyyykt!!!!!! jump2 Er så valpesyk nå, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv.... Shocked Kjenner meg veldig igjen i sangen "jeg tenker på hund hver en dag, hvert sekund, jeg vil ha en liten hund!" Laughing
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 00:43

Noen som vet om optiker eller brillebutikk kan sjekke om det er uv-filter i solbrilleglassene?? Vivi? Går å "håper" på at jeg bare har solskader på øynene grunnet at solbrillene kanskje ikke har uv-filter.
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 06:35

helle skrev:
Noen som vet om optiker eller brillebutikk kan sjekke om det er uv-filter i solbrilleglassene?? Vivi? Går å "håper" på at jeg bare har solskader på øynene grunnet at solbrillene kanskje ikke har uv-filter.

Vet ikke helt om det er det letteste å undersøke, men om solbrillene har CE godkjenning inne i stangen, så skal de holde kravene til en solbrille. Men allikevel, det er mange tupe solbriller som ikke er så gode selv om de holder kravene. Har også mye å si om hvordan de dekker på sidene, over og under øynene. Om du er lysømfintlig på øynene lønner det seg å ha en som dekker godt. Og så er det jo en fordel at de har god optikk. Jeg ville anbefalt Oakley. De er ikke de dyreste, og de er helt supre!

En slik CE-godkjenning som er nede i høyre hjørne her må det være i solbrillene for at de skal holde mål.
Skravletråd - Page 7 Bilde4
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 09:12

Okei, da tror jeg ikke mine er det.. For mine er sånne jeg har kjøpt til 50 kr et sted, og det står ingenting på dem i det hele tatt.. Men da er det stor sjans for at jeg har fått midlertidige solskader på øynene istedet da. biggrin Tar med solbrillene til sjekken uansett, så får jeg se om de kan finne ut av det.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 09:17

helle skrev:
Okei, da tror jeg ikke mine er det.. For mine er sånne jeg har kjøpt til 50 kr et sted, og det står ingenting på dem i det hele tatt.. Men da er det stor sjans for at jeg har fått midlertidige solskader på øynene istedet da. biggrin Tar med solbrillene til sjekken uansett, så får jeg se om de kan finne ut av det.

Uff da! Har du også problemer med øyne? Syns jeg kjenner smerten din ganske så godt sidehug Krysser fingre for at du virkelig ikke har fått solskader på øynene altså!!
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 10:00

Fixa skrev:
helle skrev:

Uff da! Har du også problemer med øyne? Syns jeg kjenner smerten din ganske så godt sidehug Krysser fingre for at du virkelig ikke har fått solskader på øynene altså!!

Mistenker grå stær, har ingen direkte smerter, bare delvis dobbeltsyn, problemer med å fokusere skikkelig, og tåkete syn. Min far fikk grå stær som 20 åring, så det ligger i familien, derfor jeg er litt nervøs.. Men er nogen lunne samme tegn dersom man har solskader, så håper det bare er det biggrin

Er du blitt bedre i ditt øye da? Har medisinen hjulpet?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 10:29

Har dumme øyne for tiden jeg også, men hos meg sitter det nok ikke i selve øyet, men andre steder... :roll:

Jeg sliter mye med synsforstyrrelser, svimmelhet og følelsen av å besvime, men når jeg kommer tilbake igjen sitter jeg fortsatt sånn som jeg satt, men det er liksom noen sekunder som blir borte... Henger mye sammen med migrenen og når ryggen og hoftene er dumme og klemmer på nerver eller har låsninger, og varer som regel ikke sånn ekstremt lenge av gangen, men sånn at det er til å overleve...men her om dagen varte det dritlenge og det var skikkelig ekelt... Tenkte bare at nå kommer det sikkert til å bli helt svart, så kan jeg stå her i skogen uten å se en dritt... :roll: Alt flimret og var utgnidd, og når jeg gikk framover i sakte tempo fikk jeg sånn sidesyn som man får når man kjører fort med tog og ser trærne eller stolpene forsvinne så fort forbi at det bare ser ut som et slags flimmer i sidesynet....men jeg gikk jo liksom sakte, og hvert fall ikke noe i nærheten av så fort som et tog... :roll: Varte lenge mens jeg var ute på tur med hundene og forsvant ikke før en stund etter jeg hadde kommet hjem, så det var litt ekkelt.... Menmen.... Får også framprovosert inmari migrene utbrudd av sånne tevebilder som skifter veldig fort, eller sånn "diskoblinking" på tv-skjermen osv...
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 10:39

helle skrev:
Fixa skrev:
helle skrev:

Mistenker grå stær, har ingen direkte smerter, bare delvis dobbeltsyn, problemer med å fokusere skikkelig, og tåkete syn. Min far fikk grå stær som 20 åring, så det ligger i familien, derfor jeg er litt nervøs.. Men er nogen lunne samme tegn dersom man har solskader, så håper det bare er det biggrin

Er du blitt bedre i ditt øye da? Har medisinen hjulpet?

Wææ! Grå stær i så ung alder har jeg aldri hørt om, trodde ikke det gikk an. Stakkars faren din, det kan ikke ha vært enkelt. Håper virkelig du ikka har det da!!! Nesten så jeg sitter og håper på at du har fått solskader Shocked Wink Nei vil ikke si det har blitt bedre, fortsatt utrolig vondt å se mot noe lyst, er nok med at jeg bare går ut døra, så må jeg lukke øynene! Men det svir ikke lengre da, det gjorde det da jeg dro til legevakten og resten av dagen. Er heller ikke rød som en tomat på øye lengre, så det blir vell saaaakte med sikkert bedre å bedre. Er enda litt sjokkert etter lege regningen da, 420 kr ble det for en bedøvelses dråpe, en jod dråpe (eller hva dere kalte det), og en stripe med en eller annen salve, på en søndag mad3
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 11:41

Okei, krysser fingrene for at det fortsetter rett vei da, selv om det går i sneglefart. Er så fælt å ha vondt på øyet, man blir liksom så veldig hemmet av det.

Nina, det hørtes ikke noe særlig okei ut altså. blink00 Jeg hadde mye migrene før, og da fikk jeg synsforstyrrelser. Når jeg så på bordet så forsvant plutselig tingene som sto på det, og så fikk jeg flekker jeg ikke kunne se noe på, på øyet og sånt. Nå har jeg heldigvis skjeldent migrene, og aldri så kraftig som før. (Kanskje fordi jeg kjenner signalene bedre og tar medisin med en gang jeg kjenner det vil komme og da gir det seg. )
Hva er det egentlig som er med ryggen og hoftene dine?

Når jeg tenker meg om burde jeg egentlig vært veldig fornøyd med hvor lite sykdomer og plager jeg har.. Begge foreldre har rygg og kneproblemer, og har operert begge steder. I ung alder begge to. Jeg har dog litt vondt i nakke/rygg innimellom, men det kommer nok heller av mye tv-titting/tv-spill/data osv happy4
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 12:11

Hehe, er mye rart med hofter og rygg og det som er... HD, betennelse i den store senen som går i hoften, låsninger i hoften, kneslitasje pga at benet er feil stilt i hoften, prolapser og låsninger i ryggen, betennelse i armene, muskelkramper/smerter, dovning av armer og ben, som ofte er vanskelig å få bort på en stund osv osv...så det er ikke alltid det er så lett å få kroppen til å samarbeide som man vil kan du si... Laughing rolleyes3 Slitsomt å alltid ha vondt og plagsomt når man ikke kommer seg opp, eller når man egentlig har en bra dag, men så låser benet seg når man løper, så man går rett på trynet, haha...men man venner seg jo til ting og det kunne vært værre, så skal ikke klage... Very Happy
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 16:07

Nina skrev:
Hehe, er mye rart med hofter og rygg og det som er... HD, betennelse i den store senen som går i hoften, låsninger i hoften, kneslitasje pga at benet er feil stilt i hoften, prolapser og låsninger i ryggen, betennelse i armene, muskelkramper/smerter, dovning av armer og ben, som ofte er vanskelig å få bort på en stund osv osv...så det er ikke alltid det er så lett å få kroppen til å samarbeide som man vil kan du si... Laughing rolleyes3 Slitsomt å alltid ha vondt og plagsomt når man ikke kommer seg opp, eller når man egentlig har en bra dag, men så låser benet seg når man løper, så man går rett på trynet, haha...men man venner seg jo til ting og det kunne vært værre, så skal ikke klage... Very Happy

Veldig praktisk at du er positivt innstilt wink3 Du har litt grunner til å synes synd på deg selv, men så er det godt å ha familie, venner og to nydelige hunder til å holde motet oppe plain3

Det med synet kan være mye rart. Nevn det neste gang du er hos legen. Jeg har hatt det i perioder. Særlig når jeg har vært veldig presset, stresset og sliten. Det går helt rundt og jeg ser ingenting. Bare svarte felter og blinkende moro... og så rar prikking i hodet, samtidig som det gikk fullstendig rundt for meg. Yay... Du burde nok muligens få sjekket vitaminer og mineraler, om du ikke har gjort det på en stund.

Håper det ordner seg Smile

God bedring til Ingrid og Helle også Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 16:59

Hva gjør man når man ikke har hunder hjemme? Hundene mine er hos Marian og jeg er hjemme hos mamma, der det ikke finnes noen hund lenger.
Rar følelse... unsure3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 17:01

Caroline skrev:
Hva gjør man når man ikke har hunder hjemme? Hundene mine er hos Marian og jeg er hjemme hos mamma, der det ikke finnes noen hund lenger.
Rar følelse... unsure3

Jeg har to, vil du låne en/ei?
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Caroline

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 17:03

-linda- skrev:
Caroline skrev:
Rar følelse... unsure3

happy4
Det går nok bra cool Vi har kjøpt tre filmer, så nå blir det filmkveld :cyclops:
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 17:09

Caroline skrev:
-linda- skrev:
Caroline skrev:
Rar følelse... unsure3

happy4
Det går nok bra cool Vi har kjøpt tre filmer, så nå blir det filmkveld :cyclops:

Var såååå klar for å slippe enten en bjeffehund, eller ei skikkelig røytende ei nå Laughing .

Kos dere med film da:).. Hvilke filmer er det?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 17:17

Caroline skrev:
Rar følelse... unsure3

Hæ, hvor er Frøya?!?!
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 17:19

Å nei, nå leste jeg i bloggen din...så forferdelig trist, nå ble jeg lei meg! sad3 Kondolerer så mye! therethere
Til Toppen Go down
Caroline

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyTir Jul 14 2009, 23:10

Nina skrev:
Å nei, nå leste jeg i bloggen din...så forferdelig trist, nå ble jeg lei meg! sad3 Kondolerer så mye! therethere

Takk happy3 Det er veldig rart at hun er borte sad3

Nå har vi sett en 5 timers serie laget av BBC som heter Cranford. Passer perfekt for de som liker kostymedrama fra 1800-tallet happy3
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyOns Jul 15 2009, 13:44

jump2 føler meg VELDIG sånn akkurat no... Very Happy Very Happy Fikk brev av kommunen nå, og har plutselig 610.000 tusen mer å kjøpe leilighet for en planlagt... Very Happy 410.000 av de trenger vi ikke å betale tilbake engang... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy jump2 *insane in the brain* :P
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyOns Jul 15 2009, 14:54

:O!!

Hvorfor trenger dere ikke betale tilbake 410 000 av de a?? *jeg og vil ha så masse penger..*
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 7 EmptyOns Jul 15 2009, 21:33

I dag har jeg vært å sett Istid 3 på kino, i 3D, og den var dødsbra happy5
Kjempe artig å se den i 3D! Jeg bare digger Sid happy4

Flere som har sett den?
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com