|
| Skravletråd | |
|
+63AH Bente Helene Aino Unn Marion G -Malin- Tonje ElinK ingrid, beloved york camillahoel Takk for meg Vinnie Camilla J knut IdaCharlotte Anne Fly Ann-Helen Bente L belindus Kristin MU-TI-LA chester ToneAngelica Hera Lene Anita.K gøril Susanne Siri Fixa Christina jeanette Gerd-Marit pusevoffen Maria Kinkade KristinC Marita Gry Elena Kaja *Cathrina* Caroline Antamina Nina (Kennel Dijontoma) Monica P Linn NinaM CamillaB Benedicte Torkil Blomst helle Cesilie Eva Kennel Mirenzo -linda- Marte Camilla Garp Julie Lex 67 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 03 2009, 11:10 | |
| Sitter her på kontoret, med utsikt over hele vågen i bergen.. Yrende båt og folkeliv, og fantastisk vær Er det rart jeg ikke får gjort noe veti på jobben? Jeg vil ut å grille, sole meg og bade!! PS: Har vært å kjøpt badebasseng til Dennis i dag, tror jeg vet om et sykk veldig glad hund når jeg kommer hjem | |
| | | Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Skravletråd Man Jul 06 2009, 10:26 | |
| Imens jeg teller ned dager, bruker jeg litt ekstra tid på nettet nå.. Har gått ut i permisjon og da betyr det jo at nedtellingen for alvor har begynt.. Så om noen uker har jeg nok ikke tid å sitte her.. så får få med meg litt nå... :P | |
| | | Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Skravletråd Man Jul 06 2009, 19:31 | |
| Teller ned dagene til ferie her!! Noen som har ferieplaner? Vi reiser til Kuala Lumpur, Bali og Gili Trawangan om noen dager Gjett om jeg gleder meg!! Og Tequila skal være hos oppdretteren vår i Valdres, så da reiser vi med god samvittighet, der har hun det helt supert Sol sol sol (det er det jo forsåvidt i Trheim for tiden også, men litt bedre badetemperaturer for slike pingler som meg i Asia da ) | |
| | | Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Skravletråd Man Jul 06 2009, 19:37 | |
| | |
| | | -linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Skravletråd Man Jul 06 2009, 19:42 | |
| Fader, nå er jeg LEI av Trondheim!! Blir ALLTID forkjøla når jeg er i Trheim, og når jeg bodde her var jeg sjuk 5 ganger i året.. Og det tok meg 1 uke å bli forkjøla nå.. Crap! Våkna i mårrest med vond hals, og tett nese.. Irriterende.. Glad jeg skal til Drammen igjen snart. Da blir jeg sikkert frisk med en gang Æsj..Vil ikke være sjuk!! Ellers er jeg ikke lei av trheim da, er bare derre hersens forkjølelsa som kommer når jeg er her.. Alle folka og stedene er koselig å se igjen da! | |
| | | Christina
| Tema: Re: Skravletråd Man Jul 06 2009, 19:46 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jul 07 2009, 11:06 | |
| - Gerd-Marit skrev:
Hørtes ikke feil ut det! Vi planlegger asia ferie neste år - akkurat nå føles det lenge til, men .. god tur :-) har vært der (Thailand på oss) to ganger før - og får ikke nok! Veldig fint bilde du har i avataren, forresten! Vi fant også ut at vi må til Thailand igjen til vinteren. Håper bare vi klarer å spare Thailand er herlig |
| | | Christina
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jul 07 2009, 12:34 | |
| - Arne skrev:
- Gerd-Marit skrev:
Hørtes ikke feil ut det! Vi planlegger asia ferie neste år - akkurat nå føles det lenge til, men .. god tur :-) har vært der (Thailand på oss) to ganger før - og får ikke nok! Veldig fint bilde du har i avataren, forresten! Vi fant også ut at vi må til Thailand igjen til vinteren. Håper bare vi klarer å spare Thailand er herlig Tips; Hver uke legger vi 100 kroner hver på en "reisekasse" (kan jo også sette det på en konto om man vil, jeg har tatt en slik metallboks det har vært cognacflaske i, og limt på masse bilder av Nemo og andre eksotiske fisker ). Nå har vi ikke rørt disse siden etter påsketuren i fjor, og satte i dag 14050 kroner inn på konto Og reiser på ferie til helgen! Flyreisen er betalt for lenge siden, så det er hotell og lommepenger som står igjen, kommer langt med 14000 kr! Når vi kommer hjem igjen starter vi ny reisekasse Mener det er tredje gangen vi tømmer reisekassen nå. Vi krysser av på et ark som henger på veggen hver uke, og så har vi også vært så sleipe at vi har laget en kolonne som heter "andre", hvor da foreldre etc kan krysse av om de er innom og tilfeldigvis legger noe på reisekassen, hehe (og det skjer faktisk!! ) | |
| | | Gerd-Marit
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jul 07 2009, 13:03 | |
| Det var et godt tips. Jeg har noe så kjedelig som autotrekk fra lønnskontoen (mannen har det samme) som går inn på en konto vi har kalt Feriekonto. Funker det og altså - problemet blir da å få "andre" til å sette inn uten at det blir altfor åpenlys tigging men kan jo selvfølgelig ha en boks for sånne bidrag også - og evt slenge småpenger oppi - blir en del av det i lommer etc, og på ca 18 mnd blir det nok til en del middager i asia, ja. Har en fin boks etter ei Whiskyflaske jeg har spart på for en eller annene anledning - akkurat passe til dette | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jul 07 2009, 18:38 | |
| Tror vi må både ha autotrekk fra lønnskonto til "feriekonto", óg reisekassesparegris |
| | | Gerd-Marit
| Tema: Re: Skravletråd Tir Jul 07 2009, 18:45 | |
| Nå ar vi resit som sagt to ganger - vi er to voksne og to barn - begge gangene var flybillettene til Koh Samui med stopp i Bangkok. Undersøkte prisene om vi hadde reist i høst - og det er blitt billigere! og nå skal vi jo via Trat ut til Koh Chang - tilbake til Bangkok og ned til Kata/Pukhet - alt dette blir 5000 billigere enn før - nå blir den eldste regnet som voksen! inkl. ferjer og diverse. Heier nesten litt på finanskrisa jeg - håper det blir sånn til neste år også! Åhh - kjenner at det skulle vært i år! | |
| | | helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 01:20 | |
| Jeg mistenker at jeg har fått grå stær...ja i en alder av 21!! Jeg har i det siste fått tåkete syn, ser generellt dårligere, og har fått dobbeltsyn på det ene øyet (selv når jeg lukker det andre). Huff, så nå må jeg bestille time å sjekke. Håper jeg bare har blitt mer nærsynt enn hva jeg har pleid å være, og at det ikke er grå stær.. En smule nervøs jeg nå, skal manne meg opp til å bestille time for sjekk Min kjære far fikk grå stær da han var 20 år.. Hurra for gode gener... Må si jeg kjenner panikken komme krypende når jeg leser om grå stær. Man må operere for å ikke bli blind, og da suger man ut linsen og erstatter den med en linse av plast. Alt dette her gjøres når man er våken, sweet mother of god... Jeg som ikke takler å ta en vanlig blodprøve en gang :pale: Klarte også å brenne hånden på platen jeg tok ut fra ovnen isted. Holdt på å glippe den, så grep like så godt tak rundt platen med den andre hånden.. Gikk bra da, er ikke mer enn 1.grads forbrenning, men huden er sånn plastikk-lignende og hard der jeg ble brent. Ellers har jeg hatt en flott dag i dag, besøkt farmor og farfar med alle hundene, og spist god mat og kaker. | |
| | | Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 06:46 | |
| - helle skrev:
- Jeg mistenker at jeg har fått grå stær...ja i en alder av 21!! Jeg har i det siste fått tåkete syn, ser generellt dårligere, og har fått dobbeltsyn på det ene øyet (selv når jeg lukker det andre). Huff, så nå må jeg bestille time å sjekke. Håper jeg bare har blitt mer nærsynt enn hva jeg har pleid å være, og at det ikke er grå stær.. En smule nervøs jeg nå, skal manne meg opp til å bestille time for sjekk Min kjære far fikk grå stær da han var 20 år.. Hurra for gode gener...
Må si jeg kjenner panikken komme krypende når jeg leser om grå stær. Man må operere for å ikke bli blind, og da suger man ut linsen og erstatter den med en linse av plast. Alt dette her gjøres når man er våken, sweet mother of god... Jeg som ikke takler å ta en vanlig blodprøve en gang :pale:
Huff da Helle.. men dette må du få sjekket opp med en gang! Og aller helst så bør du gå til Krogh Optikk, de holder også til i Bergen. (Ikke fordi jeg skal drive reklame, men fordi de har det beste utstyret, og de flinkeste optikerne). Du skal sørge ofr at du får en grundig konsultasjon, og det er viktig at du også får tatt Optomap bilder! Hos Krogh koster en slik time 890,- men du får valutta for pengene! lykke til! | |
| | | helle
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 07:34 | |
| Tusen takk for tips!! Har lurt på hvor jeg bør gå å sjekke meg, så veldig greit å vite at de er flinke. Har bestillt time til 17.juli nå til dem du anbefalte. Kostet 560 for full undersøkelde der de sjekket alt, om hun sa rett pris til meg da.
Hvordan tar de Optomap bilder? Det hørtes skummelt ut.. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 07:43 | |
| Sikkert ikke verre enn en vanlig synsundersøkelse... Krysser fingre i Drammen! |
| | | Lex
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 09:07 | |
| - helle skrev:
- Tusen takk for tips!! Har lurt på hvor jeg bør gå å sjekke meg, så veldig greit å vite at de er flinke. Har bestillt time til 17.juli nå til dem du anbefalte. Kostet 560 for full undersøkelde der de sjekket alt, om hun sa rett pris til meg da.
Hvordan tar de Optomap bilder? Det hørtes skummelt ut.. Optomap er er lasekamera som tar bilder inn i øyet. Det er verken ekkelt, eller vanskelig. Du bare ser inn i et hull på ett grønt lys, og trykker på en knapp. Men om det kostet 560,- så betyr det at de enten ikke har optomap der, eller at hun har oppgitt pris uten optomapbilder. Skal ringe dem å høre jeg. Uansett om det er noe galt så blir du henvist videre for å ta nødvendige tester. | |
| | | Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 09:29 | |
| Huff Helle, det hørtes ikke så bra ut Krysser fingene for deg og håper at alt er i den sjønneste orden | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 11:15 | |
| Huff, det var trist å høre Helle...håper virkelig det bare er at du trenger litt sterkere briller/linser...! Når det kommer til operasjonen, så har jo Jonas tatt denne, og fått sånn "fallskjerm-linse", og han virket ikke noe preget av operasjonen, han var seg selv igjen med én gang etterpå... Kan jo også hende at du kan få gjort operasjonen i narkose dersom du får det gjort på et sykehus og ikke på et vanlig øyelegested...? | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 11:40 | |
| Nei, så kjipt det med synet da Helle.. Sitter på jobben og blir mobba jeg da, peller av deler av kyllingen på baguetten. Er så mye ekkelt kjøtt på kyllingen!! | |
| | | Gerd-Marit
| | | | -linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 11:54 | |
| - Eva skrev:
- Nei, så kjipt det med synet da Helle..
Sitter på jobben og blir mobba jeg da, peller av deler av kyllingen på baguetten. Er så mye ekkelt kjøtt på kyllingen!! Hehehe, er det rart da?? :p og btw.. jeg GRUER meg til kinofilmen .. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 12:01 | |
| Skal dere på skrekkfilm nå eller? |
| | | helle
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 12:01 | |
| - Nina skrev:
- Huff, det var trist å høre Helle...håper virkelig det bare er at du trenger litt sterkere briller/linser...! Når det kommer til operasjonen, så har jo Jonas tatt denne, og fått sånn "fallskjerm-linse", og han virket ikke noe preget av operasjonen, han var seg selv igjen med én gang etterpå... Kan jo også hende at du kan få gjort operasjonen i narkose dersom du får det gjort på et sykehus og ikke på et vanlig øyelegested...?
Kanskje dumt av meg å ta sorgene på forskudd, men med øyne kan man aldri være fordiktig nok. Spesielt pga dette med dobbeltsynet blir jeg nervøs, det er et vanlig tegn. Okei, godt å høre at han var fin etterpå. Mulig det går an å høre om man kan få narkose, jeg har helt angst for operasjoner, sprøyter osv. Det eneste de trenger å få inn da er vel narkoselege, det koster jo litt, men håper det er mulig. Sist jeg operetre i håndleddet var et sant mareritt, bedøvelsen funket ikke skikkelig, osv.. Fysj.. Pappa sine øyne er en historie for seg selv, han hadde netthinneløsning for 2 år siden, og har hatt glaukom også. Tror han har hatt det meste. Så om jeg slipper unna med "bare" grå stær så er jeg vel egentlig heldig. Det er mye dårlige øyne på min far sin side dessverre. Linda, hvilken film er det? Siden du gruer deg? | |
| | | helle
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 12:04 | |
| - Lex skrev:
- helle skrev:
- Tusen takk for tips!! Har lurt på hvor jeg bør gå å sjekke meg, så veldig greit å vite at de er flinke. Har bestillt time til 17.juli nå til dem du anbefalte. Kostet 560 for full undersøkelde der de sjekket alt, om hun sa rett pris til meg da.
Hvordan tar de Optomap bilder? Det hørtes skummelt ut.. Optomap er er lasekamera som tar bilder inn i øyet. Det er verken ekkelt, eller vanskelig. Du bare ser inn i et hull på ett grønt lys, og trykker på en knapp.
Men om det kostet 560,- så betyr det at de enten ikke har optomap der, eller at hun har oppgitt pris uten optomapbilder. Skal ringe dem å høre jeg. Uansett om det er noe galt så blir du henvist videre for å ta nødvendige tester. Bra, ble lettet nå at det ikke var noe ekle greier. Okei, det sto på siden deres at de tok optimap bilder, så litt rart dersom de ikke har det i bergen, da burde det stå. Jeg får innstille meg på at det blir dyrere enn 560 da. Jobber du med dette her forresten? Siden du vet så mye om det? | |
| | | Lex
| Tema: Re: Skravletråd Fre Jul 10 2009, 12:17 | |
| - helle skrev:
- Lex skrev:
- helle skrev:
Hvordan tar de Optomap bilder? Det hørtes skummelt ut.. Optomap er er lasekamera som tar bilder inn i øyet. Det er verken ekkelt, eller vanskelig. Du bare ser inn i et hull på ett grønt lys, og trykker på en knapp.
Men om det kostet 560,- så betyr det at de enten ikke har optomap der, eller at hun har oppgitt pris uten optomapbilder. Skal ringe dem å høre jeg. Uansett om det er noe galt så blir du henvist videre for å ta nødvendige tester. Bra, ble lettet nå at det ikke var noe ekle greier.
Okei, det sto på siden deres at de tok optimap bilder, så litt rart dersom de ikke har det i bergen, da burde det stå. Jeg får innstille meg på at det blir dyrere enn 560 da.
Jobber du med dette her forresten? Siden du vet så mye om det? Jeg jobber hos Krogh Optikk i Sandefjord. Har nå snakket med Bergen og de har ikke optomap kamera. Men jeg syntes allikevel at du skal ta timen der, og så blir du eventuellt henvist videre om det er noe de syntes du burde kontrollere videre. Det går jo også ann å få tatt de bildene i Oslo i forbindelse med Bjerke og Spesialen! Syntes ikke du skal bekymre deg enda! Forhåpentligvis så er det ikke noe alvorlig i denne omgang, men jeg syntes det er bra du tar det på alvor, Ikke alle som er like flinke til å følge opp synet sitt! | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Skravletråd | |
| |
| | | | Skravletråd | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |