| Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 09:39 | |
| Siden det finnes flere "kaffemennesker" her inne lurer jeg fælt på om noen kan si noe om hva man kan forvente av levetid på en helautomatisk kaffemaskin... Vi har en Krups, som kverner bønner og har 4 valg ang kaffe og styrke... Melkesteamer er integrert. Jævelskapen kosta oss 7000,- for litt over 2 år siden, og den er nå sendt på reparasjon for andre gang... Nå vil ikke leverandøren dekke reparasjonen (Jernia som er forhandlerleddet), fordi garantitiden visstnok er 2 år (og reklamasjonstiden er 5 år). Så de vil da ha 2400,- for jobben. Maskinen ble kjøpt fordi vi opprinnelig hadde en Melitta-maskin, som vi bytta 4 ganger i løpet av tre år... Innmaten røyk pokker meg hele tiden! Vi oppgraderte til Krups'en, og fikk lovnader om at dette var en betraktelig bedre maskin, med samme vilkår (Melitta'en hadde 5 års garanti, og kostet mindre...). Vi hadde faktisk forventa at maskinen skulle holde mye lengre enn den har gjort, og vi har null kontroll på hva som skjer inni den (totalt lukket system, så vi kan ikke sjekke deler etc. selv). Skriver klager for harde livet, krangler på telefon, og har kaffeabstinenser (hater traktekaffe...). Noen som har vært borti noe liknende??? Noen som har tips og råd??? Noen som kan anbefale andre gode løsninger (for det blir hvertfall ikke kjøpt flere helautomatiske maskiner...)??? | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 09:56 | |
| Kjøp deg en presskanne Mye enklere og kaffen blir såååå god | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 12:56 | |
| | |
|
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 14:46 | |
| Høres jo ut som en soleklar reklamasjonssak. Hvorfor mener de at det ikke er en reklamasjon? Tror de at dere har brukt den til noe den ikke skal brukes til, vanskjøtt den eller forsøkt å reparere den selv...? | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 14:57 | |
| - Anne&Denniz skrev:
- Høres jo ut som en soleklar reklamasjonssak. Hvorfor mener de at det ikke er en reklamasjon? Tror de at dere har brukt den til noe den ikke skal brukes til, vanskjøtt den eller forsøkt å reparere den selv...?
Aner ikke hva de tror... Er ikke mye man kan gjøre galt med en sånn maskin da... Den sier fra når den trenger rens, og det eneste bortsett fra rensetabletter og avkalkningspulver som vi har putta i den maskina, er KAFFEBØNNER!!!! Ikke har vi prøvd å åpnet den heller... Frustrerende dette her... Nekter å gi opp enda hvertfall... | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 14:58 | |
| | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 14:59 | |
| - ElinK skrev:
- Kjøp deg en presskanne
Mye enklere og kaffen blir såååå god Vil ikke ha presskanne!!!!! Vil ha maskin!!!! (Eller en kvern, en espressomaskin og en melkesteamer ) | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 15:04 | |
| Særing | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 16:16 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 17:24 | |
| Glad jeg ikke har så dyre kaffevaner | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 17:32 | |
| Dette står på forbrukerportalen.no:
Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år.
Jeg mener at en kaffemaskin i denne prisklassen må falle inn under kategorien "ting som er ment å vare vesentlig lenger". Dette burde også Jernia vite, og dere burde egentlig slippe trøbbel...
(F.eks. vi hadde en gang et kamera som tok kvelden da det var 4,9 år, og vi fikk nytt uten å mukke...) |
|
| |
Pipps
Antall Innlegg : 69 Join date : 12.10.2009 Age : 37 Bosted : Budapest
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 17:37 | |
| Jeg tror vi har den samme kaffemaskinen som dere, og vi har aldri hatt noen problemer med den.. husker ikke helt når vi kjøpte den men tror nok det er over 2 år siden.. Så jeg tror nok dere har krav på ny maskin, da det er ikke vanlig at den skal bli ødelagt etter så kort tid. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 17:45 | |
| - Kizz skrev:
Vi har en Krups, som kverner bønner og har 4 valg ang kaffe og styrke... Melkesteamer er integrert. Jævelskapen kosta oss 7000,- for litt over 2 år siden, og den er nå sendt på reparasjon for andre gang... Nå vil ikke leverandøren dekke reparasjonen (Jernia som er forhandlerleddet), fordi garantitiden visstnok er 2 år (og reklamasjonstiden er 5 år). Så de vil da ha 2400,- for jobben.
IKKE betal en krone. Send en mail til TV2 hjelper deg og Forbrukerombudet. Og en kopi til leverandør. Så skal du se at ting går i rett rettning. Vi hadde en avansert kaffeautomat på jobben. Og den var high-teck. Så pass high-teck at det var noe galt med den hele tiden. Til slutt "truet" jeg må og hente sjefen hos de som hadde levert oss f***skapet og ta han med inn på kontoret. Så kunne han selv se med egne øyne hvordan ting var. Dagen etter var man det to repratører og hentet maskinen. Og kom en en ny noen timer etterpå............... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 17:46 | |
| På 03737 får du gratis hjelp av Forbrukerrådets jurister. De hjelper deg enten du har kjøpt katta i sekken, eller bare lurer på hvilke regler som gjelder for reklamasjoner på varer og tjenester kjøpt i Norge. (39 øre/min fra fasttelefon). |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 18:24 | |
| Det største problemet vi har akkurat nå er at Jernia bare henviser oss til serviceverkstedet (som selvfølgelig vil ha betalt for å reparere maskina), og sier at det er dem som sier at det ikke er en garantisak. Krups vil ikke svare på hvor lenge en slik maskin skal holde, har fått mail på at "det kommer an på"... Forbrukerombudet mener dette kan være en tvilssak... Hurra INGEN som vil betale regninga (og hvertfall ikke JEG!!!!) Får se hva som skjer, hvis vi etterhvert kan få et svar på hvor lenge Krups mener at deres maskiner skal vare.... Hadde ALDRI disse problemene med Melitta (som sikkert hadde innsett at den modellen vi hadde var full av feil...) | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Tir Jan 25 2011, 19:28 | |
| Å, det er irriterende når selger fraskriver seg alt ansvar... Jeg synes ikke det er en tvilssak, men det hjelper nok lite... |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| |
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Ons Jan 26 2011, 17:18 | |
| | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Ons Jan 26 2011, 17:23 | |
| | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Ons Jan 26 2011, 17:27 | |
| Har ingen planer om å gi meg, men sender stygge tanker til både forhandler og produsent sånn innimellom EDIT: Må bare legge til at jeg vil ha kvern og annet utstyr for at jeg skal slippe traktekaffe neste gang kaffemaskinen ryker.... | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Ons Jan 26 2011, 19:11 | |
| Stå på Fanny!! Bra du ikke gir deg så lett Håper du finner deg en reserveløsning slik at du ikke blir kaffe-løs...har skjønt at det er særdeles ugunstig for kaffe-elskere | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... Man Jan 31 2011, 15:30 | |
| Ååååååååååå! Er nesten ikke tilsnakkende lenger... etter tre uker på traktekaffe!!!!!! Heldigvis har mannen min bursdag på torsdag, så han ble nesten nødt til å få en sånn Dolce Gusto-sak Håper bare kaffen smaker bra nå da, ellers blir jeg nok nødt til å melde meg ut fra verden Ble overbevist om at jeg burde kjøpe en sånn da jeg oppdaga at den kan lage iste og iskaffe også Håper jeg får kaffekvern og espressomaskin til min bursdag og en melkesteamer (Fant samtidig ut at Krups-maskinene bare koster 4000,- nå... ) Og har IKKE handla på Jernia for å si det sånn...... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... | |
| |
|
| |
| Levetid på helautomatiske kaffemaskiner... | |
|