| Varmedekken fra Huttra | |
|
+13mb IdaC ElinK Maria Kajsa666 Vinnie Julie VictoriaCharlotte Cesilie Nina (Kennel Dijontoma) Christine Gry Elena Gry 17 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
IdaC
Antall Innlegg : 171 Join date : 03.09.2010 Bosted : Oslo
| |
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Tir Okt 30 2012, 20:52 | |
| Hvilken størrelse trengte du til Ares da? Dekker det buken bedre enn et vanlig dekken? Har spekulert litt på det dekkkenet, men er litt usikker, siden Mamba ikke liker at noe legger seg over lårene. Da blir hun heeelt sigen i bakbeina og ser så trist ut Men trenger noe skikkelig varmt og godt til vintervær i Lofoten med sludd, snø og regn om hverandre - ofte i vannrett utgave | |
|
| |
IdaC
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 07:08 | |
| - mb skrev:
- Hvilken størrelse trengte du til Ares da? Dekker det buken bedre enn et vanlig dekken? Har spekulert litt på det dekkkenet, men er litt usikker, siden Mamba ikke liker at noe legger seg over lårene. Da blir hun heeelt sigen i bakbeina og ser så trist ut Men trenger noe skikkelig varmt og godt til vintervær i Lofoten med sludd, snø og regn om hverandre - ofte i vannrett utgave
Jeg har 45 til Ares, men da er det bittelitt stort. Han er en liten hannhund. Han kunne nok kanskje gått inn i str. 40 også, men vil heller ha det litt stort enn litt lite. Nei, det dekker ikke buken buken bedre, det er faktisk litt kortere under magen. En av grunnene til at jeg var veldig fornøyd, fordi det ikke kommer i konflink med utstyret hans, som har vært litt problem med de andre hurtta-dekkene. Det går jo litt nedover lårene, så jeg vet ikke om Mamba vil like det. Selv om jeg innbiller meg at det må være mye bedre enn sludd, snø og regn om hverandre, i vannrett utgave Hvis du vil kan jeg prøve å ta bilde av Ares med dekkenet på? Men det må bli når jeg kommer hjem i kveld. | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 07:38 | |
| Ida: Du har ikke tilfeldigvis også varme/vinterdekkenet til Hurtta? I såfall, har han str. 45 i det også? Har lest et sted (husker ikke hvor) at disse to modellene er litt ulik i størrelse (selv om størrelsen er den samme). Det nye dekkenet er visstnok større/mer romslig enn det "gamle" varmedekkenet (?) | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 08:36 | |
| - IdaC skrev:
- mb skrev:
- Hvilken størrelse trengte du til Ares da? Dekker det buken bedre enn et vanlig dekken? Har spekulert litt på det dekkkenet, men er litt usikker, siden Mamba ikke liker at noe legger seg over lårene. Da blir hun heeelt sigen i bakbeina og ser så trist ut Men trenger noe skikkelig varmt og godt til vintervær i Lofoten med sludd, snø og regn om hverandre - ofte i vannrett utgave
Jeg har 45 til Ares, men da er det bittelitt stort. Han er en liten hannhund. Han kunne nok kanskje gått inn i str. 40 også, men vil heller ha det litt stort enn litt lite. Nei, det dekker ikke buken buken bedre, det er faktisk litt kortere under magen. En av grunnene til at jeg var veldig fornøyd, fordi det ikke kommer i konflink med utstyret hans, som har vært litt problem med de andre hurtta-dekkene. Det går jo litt nedover lårene, så jeg vet ikke om Mamba vil like det. Selv om jeg innbiller meg at det må være mye bedre enn sludd, snø og regn om hverandre, i vannrett utgave
Hvis du vil kan jeg prøve å ta bilde av Ares med dekkenet på? Men det må bli når jeg kommer hjem i kveld. Ja kan du ikek gjøre det? gjerne bakfra også så man kan se hvordan det dekker der. | |
|
| |
IdaC
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 16:12 | |
| - Hilde Sofie skrev:
- Ida: Du har ikke tilfeldigvis også varme/vinterdekkenet til Hurtta? I såfall, har han str. 45 i det også?
Har lest et sted (husker ikke hvor) at disse to modellene er litt ulik i størrelse (selv om størrelsen er den samme). Det nye dekkenet er visstnok større/mer romslig enn det "gamle" varmedekkenet (?) hehe, jo, har tilfeldigvis også vinterdekkenet Han har str. 45 der også, synes ikke det er store forskjellen. Det nye er kanskje bittelitt større, men ikke mye, det er jo større også fordi fasongen på dekkenet er sånn. Legger ved bilder nedenfor her av både det gamle og nye, så kan du se - Garp skrev:
- Ja kan du ikek gjøre det? gjerne bakfra også så man kan se hvordan det dekker der.
Dårlig lys og dårlig bildekvalitet, men her kommer bilde fra siden, forfra og bakfra av det nye.. oog et bilde av det vanlige vinterdekkenet, så kan dere sammenligne | |
|
| |
mb
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 16:55 | |
| Å, så fin han er Det nye dekkenet ser veldig bra ut, ja, dekker skikkelig godt både i hals og bak...Må nok snakke et alvorsord med Mamba og vise henne bildet av Ares Hvor stor/lang er Ares, da? Orker du å måle rundt brystkassen hans også? Mye mas det her på deg, men er så bra å få erfaringer fra noen som faktisk selv har prøvd dekkenet | |
|
| |
IdaC
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 17:20 | |
| | |
|
| |
mb
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 19:27 | |
| Tusen takk for hjelpen, Ida . Mamba er noen cm høyere enn Ares, men har ikke målt brystkassen hennes enda (Hun ligger og sover under dyna, har ikke hjerte til å vekke henne). Tror kanskje at 45 cm blir stort nok likevel, og at det dekkenet blir supert i skikkelig ruskevær Antageligvis blir det vel et slikt et... | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 20:30 | |
| Awww, fineste Aresen! Sjokk at mamsen hans måtte kjøpe det dekkenet også til han da det kom inne i butikken...not, haha! Heldige Aresen, lider ingen nød han der! Sånn ellers, så bruker jeg størrelse 45 i det vanlige vinterdekkenet til Hurtta, det som Ares har på seg på siste bildet, til mine hanner også selv om de er høyere og tyngre... Jonas og Otto er ca 49 cm og 17-18 kg begge to... Emma bruker størrelse 40, men hun veier 14 kg og er 45 cm høy og veldig kort i ryggen... Issi passer i begge deler egentlig, avhengig av hvor stort eller ikke man vil ha det, og hun er 15 kg tung og kanskje et par cm høyere enn Emma... Den ene fôrtispen vår, Eriva, som er ca 49 cm høy og 16 kg bruker også størrelse 45... De eneste pinscherne jeg har solgt str 50 cm til i det vanlige vinterdekkenet eller regndekkenet er de store gutta, som Albin og Cocos, som er over 50 cm høye, de aller fleste skal ha str 45 cm... | |
|
| |
IdaC
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 22:04 | |
| Ikke noe problem, jeg hjelper gjerne haha, nei Nina, det var vel kanskje ikke noe sjokk det Det er faktisk ikke komt inn i butikken enda en gang Må jo være beredt til vinterkulda setter inn, bebisen kan jo ikke fryse! | |
|
| |
Hilde Sofie
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Ons Okt 31 2012, 23:39 | |
| Tusen takk for at du la ut bilder slik at vi fikk sett dem på, veldig kjekt! Flotte gutten er klar for vinteren han! Har lenge vurdert å bestille det nye dekkenet, men var så usikker på hvilken størrelse han ville passe. Man kan jo selvfølgelig sende det tilbake å bytte, men da kommer jo fraktkostnaden for returen i tillegg og jeg har bommet mye på størrelser tidligere for å si det sånn. Det har blitt mange hundrelapper ekstra for retur/bytte av diverse klær Tar sjansen på å bestille samme størrelse i det nye dekkenet som i det vanlige. Camiro har fra før av str. 50 (både i vinter og regndekkenet) og de passer han perfekt! Han er jo en stor gutt (52 cm og foreløpig 19 kg), så det blir nok riktig med en størrelse større enn det Ares har. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Tor Nov 01 2012, 01:53 | |
| Ja om han har 50 fra før og det ikke er romslig til han så skal han nok antakelig ha samme størrelsen i det nye også... Dere har ikke no butikker der du evnt kan gå og prøve det da, og så bestille det på nett om det lønner seg når du vet hvilken størrelse som passer best? Ida, lurer på en ting jeg...åssn fungerer det egentlig med dritær'n når de har på deg det nye dekkenet der, får de gått på do uten å schmire inn hele dekkenet med dritt...? | |
|
| |
Hilde Sofie
| |
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Tor Nov 01 2012, 08:11 | |
| Det var jo kjempefint! Må nok å shoppe dekken en dag jeg også. Likte at knaåppen bak kunne åpnes og lukkes. Nice! | |
|
| |
IdaC
| |
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Tor Nov 01 2012, 21:05 | |
| *ønske seg til jul* Supert med bilder og forklaring Ida, det kledde smukkasen godt, fine Hurttamodellen sin det | |
|
| |
Iren
Antall Innlegg : 28 Join date : 09.11.2010 Age : 64 Bosted : Berger
| Tema: Rare spørsmål Fre Des 07 2012, 00:48 | |
| Hehe - dette var bra da - Nina, du er jo toppen da - som sender mine spørsmål videre så jeg har fått svar på dem på FB Flotte bilder av det nye Hurtadekkenet, Balder må måles. Stor den gutten på 19.3 kilo. Vi får ta en tur til butikk i Drammen og prøve-så bestille på nett. Lønte seg sist. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Fre Des 07 2012, 01:48 | |
| Haha, var ikke bare du som lurte på det med driter'n Iren, jeg hadde allerede spurt om det for lenge siden, så det var derfor jeg kunne videreformidle til deg hva jeg fikk som var på spørsmålet da jeg spurte om det! | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra Fre Des 07 2012, 08:05 | |
| Strettis bruker strl.50 i vinterdekkenet med pels på kragen, bittebittelitt stort. Jeg prøvde strl.50 i dekkenet som er avbildet over på Ares,"Ultimate warmer" vinterdekkenet, og det ble altfor langt og stort på Stretto. Vi kjøpte ultimate warmer dekkenet i strl. 45 og det sitter som et skudd Og det er kortere under så er bedre tilpasset for gutta også | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Varmedekken fra Huttra | |
| |
|
| |
| Varmedekken fra Huttra | |
|