Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Når skal øra reise seg?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Simba

Simba


Antall Innlegg : 3
Join date : 29.11.2010

Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? EmptyMan Nov 29 2010, 22:22

Hei.

Min dvergpinscher er 6 mnd gammel og har et øre som står opp og et som henger ned. Når jeg da har teipet øre en ukes, tid ++ og skal bytte teip, står det teipete øre opp og det andre faller ned..

Er det noen som har erfaringer med dette? Når stivner brusken? og når har evt ørene reist seg av seg selv?

Setter pris på tilbakemeldinger og svar, da dette bekymrer meg litt..

Mvh Madelen
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Re: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? EmptyMan Nov 29 2010, 23:29

Det er ikke så godt å si når ørene stabiliserer seg. Det sies jo at de skal være høvelig ferdig ved samtidig med tannfellingen, men min erfaring er at ørene gjerne stabiliserer seg lenge etter det.
Hos noen av mine hunder har det skjedd endringer helt fram til de var nesten ett år.

Hvis hunden har store myke og tunge ører kan det jo være at de helst vil ligge?

Jeg har ikke tapet noen av mine, og de har alle reist seg til slutt.

happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Simba

Simba


Antall Innlegg : 3
Join date : 29.11.2010

Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Re: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? EmptyTir Nov 30 2010, 00:11

takk for svar, får håpe du har rett og at de reiser seg etter hvert happy6
Bare synes det er så rart at ørene bytter på å stå opp.

Begge ørene står jo opp hvis det banker på en dør eller han ser en katt ect, så får satse på at det går seg til. Ørene er ikke spesiellt tunge, dog kanskje litt store wink3
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Re: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? EmptyTir Nov 30 2010, 07:17

Jeg ville teipet ørene siden hun er kommet nesten forbi tannfelling.
Det varierer veldig når ørene reiser seg. Corza hadde ståører da jeg fikk henne. Hecate har små og lette husnisseører som kan stå av og til. Missy sine ører står ikke enda, men hun er bare 11 uker. Dersom de ikke begynner å reise seg snart kommer teipen på plass happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
riotgirl

riotgirl


Antall Innlegg : 21
Join date : 02.01.2011
Age : 36
Bosted : Larvik

Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Re: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? EmptyLør Jan 22 2011, 10:05

Vi har heller ikke brukt teip, selv om oppdretter ønsket dette - da Armani var 5-6 måneder gammel. Vi er ikke så opptatt av å "tvinge" fram utviklinga. (Vet jo at noen er det pga utstilling osv.) Og det skjedde brått av seg selv en måned eller to seinere Smile Tror ikke man kan si helt direkte når det vil skje heller. Det skjer nok ikke noe før hundens kropp vil det sånn wink3 Akkurat som at vi ikke kan garantere at et menneske havner i puberteten ved å nå en viss alder. Det skjer naturlig wink3 Noen DP-er har jo såkalte "hengeører" også.

Det skal også legges til at Armani hadde tendeser til ståører, allerede når vi henta han fra oppdretter Smile Så det var bare toppen på den ene øra som hadde en bitteliten bøy.

Men nå er Armani litt over 8 måneder og ørene står som bare det! Det hender jo at han bøyer dem også, så nå har han grei kontroll på alt Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Når skal øra reise seg? Empty
PosteTema: Re: Når skal øra reise seg?   Når skal øra reise seg? Empty

Til Toppen Go down
 
Når skal øra reise seg?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Når skal øra reise seg?
» Utenlands reise
» Reise/utstillingsbag.
» Reise utenlands med valp
» Reise Danmark/Tyskland

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: