| Treningstips og baner AG | |
|
+10Gerd-Marit Hera Simira Blomst Marte Maiken Kinkade Marita Eva Lex 14 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Treningstips og baner AG Fre Jul 10 2009, 19:32 | |
| Tenkte kanskje vi kunne ha en tråd hvor vi kunne komme med litt treningstips og banealternativer til å trene på. Ikke det at jeg er mer enn en skarve nybegynner da.. Men jeg har visst fått litt blod på tann etter kurset vi har gått nå. Det er bare såå moro når Lex fatter poenget og blir fokusert på meg og ikke de andre hundene. Han var bare skikkelig dyktig på trening igjen i går, han var rett og slett flinkere og mer konsentrert enn flere av BC som går konkurranser i høyere klasser.. Så for å vise hvor fornøyd jeg er med innsatsen så har jeg forsøkt å tegne opp de tre banene vi gikk i går. Banene var bygget ved siden av hverandre, og det var andre hannhunder som gikk i banene rett ved sidenav, og vi hadde ikke en eneste stikkav!!! Første bane gikk som en lek! Han var bare helt utrolig rå!! Ingen problemer i det heletatt med svingene her, selv jeg hang med.. :P Andre bane hadde Lex heller ingen problemer med, men jeg hadde litt små problemer med å huske hvor jeg skulle gjøre av meg under føringen mellom hunder nr 2 og nr 3, og mellom tunnellen og neste hinder. Ellers så gikk jo slalomen som en drøm!! Første gangen jeg har sett ham sette inn tempo og få den karakteristiske "hopp hit og dit stilen". Og siste bane ut hvor vi startet på i en possisjon hvor han ikke har sjans til å se hvor neste hinder er, men må stole blindt på min føring, gikk jo også som en drøm. Han er også utrolig dyktig til å følge føringer der hvor to hinder står på rekke, og han må tilbake i mellom før han tar neste helt skrått inntil vingen. Ja det var ett sammendrag fra vår trening i går! Dere andre som har vært på kurs i sommer har sikkert noen lure treningstips å komme med!! | |
|
| |
Eva Admin