|
|
| Ulv,ulv! | |
|
+15gøril ElinK Anne&Denniz Monica P Gry Elena Unn Marion G Fly Nina (Kennel Dijontoma) Ann-Helen Marte Lene Fanny Julie Ane 19 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Takk for meg
Antall Innlegg : 457 Join date : 10.06.2009
| Tema: Re: Ulv,ulv! Tir Nov 23 2010, 08:56 | |
| Eva: Ja det der er et bjørnespor. Det lønner seg og legge ved en ting når man tar bildet. Spiller ingen rolle egentlig hva man legger ved, bare det er noe som har standard størrelse. Da kan man se om det er hann, hund eller unge . | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| | | | Takk for meg
| | | | Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Ulv,ulv! Tir Nov 23 2010, 18:25 | |
| - Anne-Mari skrev:
- Hei, hadde du bilder av ulvesporet?
Ja men er kjempedårlige mobilbilder da, tatt av Martin med en shaky hånd, så spørs om du får noe ut av det. Men her de: Bakben Framben | |
| | | Takk for meg
| Tema: Re: Ulv,ulv! Tir Nov 23 2010, 20:12 | |
| Ut i fra sporene kan ikke jeg si at dette er ulv. Bildene er for dårlige til det, desverre. Men hvis han så at det var en ulv, så må jo sporene tilhøre en ulv. Ser ut som frem og bakbein bildene er byttet om . Når man ser rovdyrspor lønner det seg i tillegg å måle skritt lengden. | |
| | | Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Ulv,ulv! Tir Nov 23 2010, 21:38 | |
| - Anne-Mari skrev:
- Ut i fra sporene kan ikke jeg si at dette er ulv.
Bildene er for dårlige til det, desverre.
Men hvis han så at det var en ulv, så må jo sporene tilhøre en ulv. Ser ut som frem og bakbein bildene er byttet om . Når man ser rovdyrspor lønner det seg i tillegg å måle skritt lengden.
Det er nok ikke tvil om at det var ulv, jeg så den tross alt selv. Det var også noen som bekreftet dette da vi undersøkte sporene mens de fortsatt var ferske og ikke nedsnødd. Men det jeg syns var litt fascinerende var at Strettis slo på markeringene til ulven etterpå og hvor høyt de faktisk markerer. Han pleier ikke måtte løfte på frambena for å lukte for å si det sånn ( Hvis ikke det er noe annet som kan tisse så høyt da? ) | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Ulv,ulv! | |
| |
| | | | Ulv,ulv! | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|