| Back on track? Hurtta? | |
|
+7BeeBronx ElinK Marita Surpottan Julie Fanny LizH 11 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
LizH
Antall Innlegg : 109 Join date : 13.12.2009 Bosted : Fræna
| Tema: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 17:06 | |
| Prøver å finne varmest mulig dekken (evt annet vintertøy) til snuppa - kan ikke ha én vinter til der hun nekter å gå ut.... Har noen av dere erfaring med Back On Track-dekkenet? Og hva med Hurtta Pro vinterdekken? Hvilket av dem er det varmeste/ mest egnede? Er det andre dekken jeg bør vurdere som jeg ikke har tenkt på? Eller noen som lager TYKKE ullgensere? | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 17:30 | |
| Er kjempefornøyd med Hurtta's vinterdekken Har også hjemmestrikkede gensre, men dekkenet er bedre | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 17:42 | |
| Hurtta varmedekkenet er supert! Veldig varmt, og har god passform. | |
|
| |
Surpottan
Antall Innlegg : 81 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 17:53 | |
| Jag hade HurttaPro-täcken till mina hundar förut - men sålde dem..till Norge då jag köpte Back-on-Track till alla mina hundar. Min erfarenhet är att back-on-track täcker mer av lår av bakdel, de är tunnare men varmare. Jag använder inte täcken på mina hundar förutom om jag vet att de ska stå stilla, vänta exempelvis på tåg eller bussar eller efter träningsmoment Hurtta är BRA och snygga täcken, back-on-track är inte lika snygga men uppfyller mina krav för värmande täcken vid kyla för hundarna. Sedan är det tassarna som oftast fryser på dvärgpinscher men köldkramp brukar släppa bara hundarna inte blir stillastående utan rör på sig även när det krampar. | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:24 | |
| B.O.T er egentlig ikke et dekken man skal bruke "hele tiden" med mindre hunden har særskilte plager.
Anvendingsråd B.O.T: I förebyggande syfte kan Back on Track användas med regelbundna uppehåll. Använd Back on Track 1 dag före och 2 dagar efter träning och gör därefter uppehåll tills nästa träning. För uppvärmning använd 1-2 timmar före och 2-4 timmar efter träning.
B.O.T er kjempefint til bruk ved/under trening av hund, men jeg ville ikke brukt det som "vinterdekken". Da ville jeg heller gått for Hurtta. Jeg har begge deler til mine hunder og bruker kun B.O.T i forbindelse med trening (Weightpull, agility og svømming - har også brukt det i forbindelse med utstilling) Husk at B.O.T står på "dopinglisten" i Sverige, og det er 14 dagers karenstid fra man har anvendt dekkenet til man kan delta i konkurranse (herunder også utstilling) | |
|
| |
LizH
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:38 | |
| - Marita skrev:
Husk at B.O.T står på "dopinglisten" i Sverige, og det er 14 dagers karenstid fra man har anvendt dekkenet til man kan delta i konkurranse (herunder også utstilling) Hæææ??? | |
|
| |
Surpottan
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:40 | |
| - Sitat :
- ( Husk at B.O.T står på "dopinglisten" i Sverige, og det er 14 dagers karenstid fra man har anvendt dekkenet til man kan delta i konkurranse (herunder også utstilling)
Nej det är borttaget sedan ett år tillbaka med doping, karenstid osv i Sverige Back on Tracktäcken kan utan restriktioner användas på friska hundar, används täcket i behandlingssyfte på sjuk eller skadad hund gäller en karenstid på 7 dagar.
Sist endret av Surpottan den Fre Nov 12 2010, 18:46, endret 1 gang | |
|
| |
LizH
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:44 | |
| BOT er altså ikke egnet til å forebygge mot kulde/ frysing, eller? | |
|
| |
Surpottan
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:47 | |
| - LizH skrev:
- BOT er altså ikke egnet til å forebygge mot kulde/ frysing, eller?
Jo absolut!! | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 18:49 | |
| Er kjempefornøyd med Hurttas vinterdekken!! Når det var som kaldest i vinter (-35 grader og vind) tok vi på en tynn ullgenser under og Scot var god og varm når vi kom inn igjen | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 19:33 | |
| - Surpottan skrev:
-
- Sitat :
- ( Husk at B.O.T står på "dopinglisten" i Sverige, og det er 14 dagers karenstid fra man har anvendt dekkenet til man kan delta i konkurranse (herunder også utstilling)
Nej det är borttaget sedan ett år tillbaka med doping, karenstid osv i Sverige
Back on Tracktäcken kan utan restriktioner användas på friska hundar, används täcket i behandlingssyfte på sjuk eller skadad hund gäller en karenstid på 7 dagar. Ok, da har det blitt nye regler siden sist jeg sjekket Men jeg ville uansett ikke brukt B.O.T som vinterdekken... | |
|
| |
Surpottan
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 12 2010, 20:11 | |
| - Marita skrev:
- Surpottan skrev:
-
- Sitat :
Nej det är borttaget sedan ett år tillbaka med doping, karenstid osv i Sverige
Back on Tracktäcken kan utan restriktioner användas på friska hundar, används täcket i behandlingssyfte på sjuk eller skadad hund gäller en karenstid på 7 dagar. Ok, da har det blitt nye regler siden sist jeg sjekket
Men jeg ville uansett ikke brukt B.O.T som vinterdekken... Var och en gör som de vill, för mina hundar fungerar de bra för det ändamål jag önskar av täcken och i de fall jag brukar dem på hundarna. För det mesta använder jag inte täcken alls | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 08:26 | |
| Det jeg ikke liker med B.O.T er at det har elendig passform til dvergpinschere som tilbringer det meste av tiden med halen høyt hevet. ja, det er hull til halen, men synes ikke dette fungerer. Dessuten er det hullet en dårlig oppfinnelse om hunden må bæsje (og det må den jo som regel om man er ute for å gå tur). Ser at det passer utmerket til hunder med litt lavere haleføring som schäfere, BCer, mynder og slikt. Men som "varmedekken" når de ligger rolig i bur fungerer det greit.
Hurtta sine dekken har MYE bedre passform, så jeg ville definitivt gått for det om det er snakk om et dekken til turbruk. | |
|
| |
BeeBronx
Antall Innlegg : 174 Join date : 18.06.2009 Age : 54
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 14:25 | |
| Jag och Bronx var och provade masssssssssor täcke idag - men det slutade med ett HURTA - jag tyckte inte riktigt jag hade behov av BOT, och med passformen är et svårt att se hur hunden kan gå långpromenader och utan problem uträtta sina behov. Kanhända det landar ett BOT här hemma framöver - men då blir det nog ett nättäcke som jag kan ha under de vanliga och som han kan ha inomhus med - för funktionen BOT är ämnad för. | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 15:45 | |
| Vil absolutt anbefale Hurtta varmedekken. De selger de på Buddy så da får du jo prøvd slik at hun får rette str også | |
|
| |
LizH
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 16:04 | |
| Det er disse to som er de varmeste dekkenene på markedet da? Eller er det andre som jeg burde vurdert også?
Ender sannsynligvis på et Hurtta i første omgang, om jeg synes det har bra nok passform. Fleecedressen derfra kunne nemlig hatt bedre passform...
Blir sikkert et BOT-dekken ved en senere anledning også, men begge deler er såpass dyre at det får bli ett om gangen.
| |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 16:15 | |
| Tror du vil bli fornøyd med passformen til Hurtta dekken, kan ikke sammenlignes med de fleecedressene selv om det er samme merke. Jeg har dekken fra mange forskjellige merker pga mange bomkjøp som særlig går på passform. Ingen som slår Hurttadekken i passform til dvergpinscher mener jeg da | |
|
| |
Surpottan
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 13 2010, 19:52 | |
| BOT-täcken går väldigt bra att reglera...kring hals och bröst samt även runt omkring bringan... Jag har använt både Hurtta och BOT - båda är bra så det är en smaksak Priset på BOT är beroende på storlek av täcke och för dp kostar det i sverige ca 495 - inte så mycket dyrare än HurttaPro | |
|
| |
Cuthalion
Antall Innlegg : 70 Join date : 03.06.2010 Bosted : Stockholm
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 19 2010, 17:25 | |
| Mina vovvar har Hurttas regn- och värmetäcken (PRO). Perfekta täcken som fyller exakt den funktion jag vill, d.v.s. värma min lilla frusna pinschertik. Vi försöker hålla hundarna utan täcken så mycket som möjligt men speciellt den lilla fryser lätt om man står still bara en liten stund. Hurtta har nu kommit med en Lifeguard-kollektion där täckena har en huva. För pinscherägare med öronproblem kan nog de täckena vara guld värda . BOT bygger på att reflektera hundens egna värme och på så sätt minska risken för att musklerna blir kalla och därmed stela. Inget som är nödvändigt för en frisk hund med andra ord. Har man däremot en äldre eller tidigare skadad hund är de nog bra. | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Fre Nov 19 2010, 17:26 | |
| - Surpottan skrev:
- BOT-täcken går väldigt bra att reglera...kring hals och bröst samt även runt omkring bringan...
Jag har använt både Hurtta och BOT - båda är bra så det är en smaksak
Priset på BOT är beroende på storlek av täcke och för dp kostar det i sverige ca 495 - inte så mycket dyrare än HurttaPro
Tror jeg skal til Sverige og handle utstyr... Betalte 650,- for mitt Hurttadekken, og det var det billigste jeg kunne finne... | |
|
| |
Cuthalion
Antall Innlegg : 70 Join date : 03.06.2010 Bosted : Stockholm
| |
| |
BeeBronx
| |
| |
Surpottan
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 20 2010, 07:32 | |
| Jag t ex kommer till Lilleström den 27/11 | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 20 2010, 07:55 | |
| - Surpottan skrev:
- Jag t ex kommer till Lilleström den 27/11
Hmmm... Tror jeg sender deg en pm da, hvis jeg kommer på noe jeg trenger... (det er vel et godt tegn på at man har det meste man trenger når man må tenke først???) Er jo helt strålende hvis du hadde orka å være mellomledd i shoppekjeden | |
|
| |
BeeBronx
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? Lør Nov 20 2010, 08:39 | |
| Efter att ha avnjutit Harry Potter satt jag inatt och bestälde back on tracktäcke och även en madrass, a la back on track till Bronx. http://www.vipdog.se/back-on-track/hund/606 MED ... 24%rabatt på VIPDOG - om ni skickar efter nyhetsbrev (med det kom rabattkod) kanske det lönar sig???? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Back on track? Hurtta? | |
| |
|
| |
| Back on track? Hurtta? | |
|