Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rengjøring av stålbur

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Rengjøring av stålbur Empty
PosteTema: Rengjøring av stålbur   Rengjøring av stålbur EmptyFre Okt 29 2010, 11:16

Fryktelig lite hunderelatert spørsmål, men er det noen som har gode tips for å få rengjort metallet på et rottebur???
Er jo klin umulig å få det blankt!!!
Det har vært sånn siden jeg kjøpte det (brukt, stått lagra i en stall), og har prøvd utrolig mye forskjellig...
Skuresvamper, stålull, salmiakk osv osv...
Det blir matt, og ser ut til at det er en slags "film" eller irr (ikke grønt...) på det.
Vurderer høytrykkspyler, men ingen som har meldt seg frivillig til å holde buret mens jeg spyler happy4
Finnes det noen middel som fresher opp stål???
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Rengjøring av stålbur Empty
PosteTema: Re: Rengjøring av stålbur   Rengjøring av stålbur EmptyFre Okt 29 2010, 11:19

Det blir dessverre ofte ett slags belegg i bur til gnager.
Jeg ville vært veldig forsiktig med å bruke kjemikalier eller liknende for å fjerne det, siden rotter ofte kan ha sensible luftveier.
Her huset pleide jeg å bruke grønnsåpe/zalo og en god skrubb. Det finnes også egne vaskemidler man kan få kjøpt i dyrebutikk, men jeg synes ikke de fungerer noe bedre enn annen såpe.

Hvor mange rotter har du?
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Rengjøring av stålbur Empty
PosteTema: Re: Rengjøring av stålbur   Rengjøring av stålbur EmptyFre Okt 29 2010, 11:24

Caroline skrev:
Det blir dessverre ofte ett slags belegg i bur til gnager.
Jeg ville vært veldig forsiktig med å bruke kjemikalier eller liknende for å fjerne det, siden rotter ofte kan ha sensible luftveier.
Her huset pleide jeg å bruke grønnsåpe/zalo og en god skrubb. Det finnes også egne vaskemidler man kan få kjøpt i dyrebutikk, men jeg synes ikke de fungerer noe bedre enn annen såpe.

Hvor mange rotter har du?

To stykker wub3
Pleier å spyle godt når jeg har skura (sånn at såperester skal forsvinne), men det er så frustrerende at buret aldri ser rent ut mad1
Rottene reagerer på enkelte typer spon og høy, men har ikke tenkt over at de kanskje kunne reagert på diverse vaskemidler...
Takk for at du sa fra happy6 være ekstra forsiktig framover (pleier å vaske bunnen av buret med Zalo, men på burstengene har jeg prøvd mye rart...)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Rengjøring av stålbur Empty
PosteTema: Re: Rengjøring av stålbur   Rengjøring av stålbur Empty

Til Toppen Go down
 
Rengjøring av stålbur
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: