Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dressurhalsbånd

Go down 
+10
Garp
Fly
Fixa
Kinkade
Lene
Linn
IdaCharlotte
Fanny
Marita
Anne&Denniz
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 12:40

Anne&Denniz skrev:
Maiken skrev:
Doggirl skrev:
Ojsann, leste feil jeg, beklager! Trodde det sto i startinnlegget at TS var interessert i strømhalsbånd! Min feil! Dressurhalsbånd - Page 2 350250

Men er uansett i mot alle former for dressurhalsbånd. Men nå baserer jeg treningen min på minst mulig straff og korreksjon. Bruker bare verbal korreksjon når det er nødvendig. Men det er nå min filosofi da. Jeg bruker ikke snarveier i treningen, da jeg mener at trening fra bunnen av som bygges gradvis opp sitter bedre og fungerer bedre. men som sagt, min mening

Vi har alle forskjellige meninger, og jeg hadde hatt akkurat den samme som deg om jeg ikke hadde prøvd dette og sett at det hadde fungert så godt Dressurhalsbånd - Page 2 723324 Det er så mange forskjellige måter å trene hund på, og man ser at veldig mange av de fungerer akurat like godt! Dressurhalsbånd - Page 2 557338 Og hundene reagerer også veldig forskjellig, jeg har en fantastisk trygg hund som som dette fungerte aukkurat som jeg håpet på! Han brydde seg ikke noe mer enn at han skvatt og "blokkeringen" ble opphevet, og han kunne da skifte fokus tilbake til meg hvor belønning ventet Dressurhalsbånd - Page 2 723324 Her vil du eventuelt se veldig forskjell på en pinscher og en border - pinscheren har virkelig ikke på langt nær den samme evenen til å fokusere eller til å ville jobbe, så man må finne på temmelig mange alternativer for å holde den innteressert - men det er bare en utfordring, for det er mulig Dressurhalsbånd - Page 2 332565

Jeg bruker heller aldri noen form for negativ "straff" eller korreksjon annet enn stemmen i min trening. Og alt er basert på positiv forsterkning Dressurhalsbånd - Page 2 557338 Halsbåndet ble brukt i en liten periode da han var yngre blant annet for å unngå at han hele tiden fikk belønnet seg selv.

Mulig jeg har formulert meg utydelig her så skal forsøke å oppklare litt. Jeg baserer overhodet ikke treningen min på negative forsterkninger om det var sånn det ble oppfattet Dressurhalsbånd - Page 2 350250 Vi bruker i all hovedsak positive forsterkere i all trening som vi driver med og skal også fortsette å gjøre det Dressurhalsbånd - Page 2 332565
Men i noen tilfeller har jeg brukt negative forsterkere for å avbryte uønsket adferd og ta det med roten med en gang sånn at det ikke utvikler seg. Det fungerer kanskje ikke på alle hunder men på Denniz går det helt fint og han er en sprudlende glad liten tøffing Dressurhalsbånd - Page 2 83137 . Om han ikke hadde tålt det så hadde jeg egentlig blitt litt bekymret. Vannsprut vet jeg om flere som har brukt for å holde en Pinscher unna ting og det er det hjelpemidlet jeg har prøvd som har fungert klart best for oss i valpeperioden Dressurhalsbånd - Page 2 557338 Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være noe mer "snarvei" enn godbiter. Metoden er den samme - handling og konsekvens. Er bare hvordan hunden oppfatter konsekvensen som er forskjellig Dressurhalsbånd - Page 2 723324

Det er som sagt mange måter å oppnå resultater på men det får være opp til hver enkelt å lære å kjenne sin egen hund og velge de metoder/hjelpemidler som fungerer best. Vi vil alle det beste for hundene våre!

happy6 happy6 happy6 happy6 happy6 happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 12:41

Doggirl skrev:
Nå er det jo ganske så dødfødt å snakke treningsmetoder og hva som er OK med hundeiere, for alle har forskjellige meninger. Men JEG kommer aldri til å sette noe sånt på mine hunder. Aldri. Med mindre jeg er HELT nødt for å gjøre en hund sauerein.

Må somregel mye mer til enn en liten vanndusj da! happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Doggirl

Doggirl


Antall Innlegg : 30
Join date : 08.11.2010
Age : 30
Bosted : Rogaland

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 12:42

Maiken skrev:
Doggirl skrev:
Nå er det jo ganske så dødfødt å snakke treningsmetoder og hva som er OK med hundeiere, for alle har forskjellige meninger. Men JEG kommer aldri til å sette noe sånt på mine hunder. Aldri. Med mindre jeg er HELT nødt for å gjøre en hund sauerein.

Må somregel mye mer til enn en liten vanndusj da! happy3

Får å gjøre en hund sauerein ja...

Men jeg kommer alikevell aldri til å sette noe som helst slike halsbånd på mine hunder. Jeg er veldig i mot slik måte å trene hunder på.
Til Toppen Go down
http://www.clickerdog.blogg.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 12:51

Doggirl skrev:
Maiken skrev:
Doggirl skrev:
Nå er det jo ganske så dødfødt å snakke treningsmetoder og hva som er OK med hundeiere, for alle har forskjellige meninger. Men JEG kommer aldri til å sette noe sånt på mine hunder. Aldri. Med mindre jeg er HELT nødt for å gjøre en hund sauerein.

Må somregel mye mer til enn en liten vanndusj da! happy3

Får å gjøre en hund sauerein ja...

Men jeg kommer alikevell aldri til å sette noe som helst slike halsbånd på mine hunder. Jeg er veldig i mot slik måte å trene hunder på.

Hehe, høres ut som om jeg bruker dette eller andre slike metoder når jeg trener hund, og det gjør jeg overhodet ikke! biggrin Her er det fokus på positiv forsterkning, lek og glede i treningen. Ellers er det temmelig vrient å få en pinscher til å jobbe med logrende hale wink3 Dette brukte jeg som sagt i en liten periode for å slutt på et problem som var at han stakk til andre hunder når vi gikk tur - det ble fikset! biggrin Han stakk også ut av ringen under en lydighetskonkurranse, noe som ikke var særlig morsomt - og i stedet for å bruke masse tid og energi på å fikse dette, men heller konsentrere meg om andre øvelser ordnet vi det på den kjappe måten happy3 Og en hund tar virkelig ikke skade av en vannsprut på noen som helst måte om den har en trygg og solid mentalitet happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 13:00

Doggirl skrev:
Maiken skrev:
Doggirl skrev:
Nå er det jo ganske så dødfødt å snakke treningsmetoder og hva som er OK med hundeiere, for alle har forskjellige meninger. Men JEG kommer aldri til å sette noe sånt på mine hunder. Aldri. Med mindre jeg er HELT nødt for å gjøre en hund sauerein.

Må somregel mye mer til enn en liten vanndusj da! happy3

Får å gjøre en hund sauerein ja...

Men jeg kommer alikevell aldri til å sette noe som helst slike halsbånd på mine hunder. Jeg er veldig i mot slik måte å trene hunder på.

En pinscher er lærevillig, men du finner aldri en pinscher som er villig å dø for den ballen du holder i hånda.
Noe en BC hadde gjort. Så man kan ikke samenligne en BC med en pinscher, ei heller all trening treningen.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 14:12

Det er heller ikke alle hunder, pinscher, bc eller andre, som har godt av den vanndusjen i vanskelige situasjoner. Med en hund som stikker etter andre hunder (og angriper dem... no0 Embarassed ) er jeg ganske sikker på at det ikke ville kommet noe positivt ut av å bruke dette på Odin, for eksempel. Isåfall ville jeg nok prøvd det nå.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 14:15

Simira skrev:
Det er heller ikke alle hunder, pinscher, bc eller andre, som har godt av den vanndusjen i vanskelige situasjoner. Med en hund som stikker etter andre hunder (og angriper dem... no0 Embarassed ) er jeg ganske sikker på at det ikke ville kommet noe positivt ut av å bruke dette på Odin, for eksempel. Isåfall ville jeg nok prøvd det nå.

Er heller overhodet ikke snakk om vanskelige situasjoner - når hunden min løp etter rådyr eller andre hunder er det kunn for å glede seg selv, ikke noe annet wink3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 14:15

Simira skrev:
Det er heller ikke alle hunder, pinscher, bc eller andre, som har godt av den vanndusjen i vanskelige situasjoner. Med en hund som stikker etter andre hunder (og angriper dem... no0 Embarassed ) er jeg ganske sikker på at det ikke ville kommet noe positivt ut av å bruke dette på Odin, for eksempel. Isåfall ville jeg nok prøvd det nå.
Det er greit nok.
Men når hunden min ser på meg, og så godt som viser meg finger'n å stikker. Nei da gidder ikke jeg mer.
Har prøvd mange andre metoder før vi prøvde dette.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 14:17

Simira skrev:
Det er heller ikke alle hunder, pinscher, bc eller andre, som har godt av den vanndusjen i vanskelige situasjoner. Med en hund som stikker etter andre hunder (og angriper dem... no0 Embarassed ) er jeg ganske sikker på at det ikke ville kommet noe positivt ut av å bruke dette på Odin, for eksempel. Isåfall ville jeg nok prøvd det nå.

Da har man vel heller ikke hunden sin løs under noen omstendigheter, om man vet at den kan angripe andre hunder..
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Doggirl

Doggirl


Antall Innlegg : 30
Join date : 08.11.2010
Age : 30
Bosted : Rogaland

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 15:52

Eva skrev:
Doggirl skrev:
Maiken skrev:
Doggirl skrev:
Nå er det jo ganske så dødfødt å snakke treningsmetoder og hva som er OK med hundeiere, for alle har forskjellige meninger. Men JEG kommer aldri til å sette noe sånt på mine hunder. Aldri. Med mindre jeg er HELT nødt for å gjøre en hund sauerein.

Må somregel mye mer til enn en liten vanndusj da! happy3

Får å gjøre en hund sauerein ja...

Men jeg kommer alikevell aldri til å sette noe som helst slike halsbånd på mine hunder. Jeg er veldig i mot slik måte å trene hunder på.

En pinscher er lærevillig, men du finner aldri en pinscher som er villig å dø for den ballen du holder i hånda.
Noe en BC hadde gjort. Så man kan ikke samenligne en BC med en pinscher, ei heller all trening treningen.

Jeg snakker ikke ut i fra KUNN min hund. Jeg har trent en mengde andre hunder også, selv om de ikke er mine. Men sant, arbeidsviljen til en BC og en papillon er det lite som kan slå, men jeg har nå kommet fint igjennom til dachs/beagel blandingen til venninna mi, og en mer sta hund enn det har jeg ikke vært ute for. Det er en kar som stiller spm med ALT! "Sitt!? Hvorfor skal jeg sitte da? Åh...for en ostebit....jaaa, ok, la gå da!"

Til Toppen Go down
http://www.clickerdog.blogg.no
Doggirl

Doggirl


Antall Innlegg : 30
Join date : 08.11.2010
Age : 30
Bosted : Rogaland

Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 EmptyTir Nov 09 2010, 15:54

[quote="Simira"]Det er heller ikke alle hunder, pinscher, bc eller andre, som har godt av den vanndusjen i vanskelige situasjoner. /quote]

Det har du helt rett i! Jeg kunne ikke brukt dressurhalsbånd på noen av mine hunder...Rett og slett fordi de ikke ER psykisk stabile hunder.

RED: Ble noe rart med den siteringa.... dry
Til Toppen Go down
http://www.clickerdog.blogg.no
Sponsored content





Dressurhalsbånd - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dressurhalsbånd   Dressurhalsbånd - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Dressurhalsbånd
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: