Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Y-sele til pinscher

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

Y-sele til pinscher Empty
PosteTema: Y-sele til pinscher   Y-sele til pinscher EmptyLør Okt 23 2010, 20:12

noen som har prøvd Hurtta's y-sele til pinscher?

http://www.hurttacollection.com/pro_harnesses

Festepunktet er vel lengre framme på denne enn andre seler...?

Noen negative sider med denne selen? Kom gjerne med positive også

happy6
Til Toppen Go down
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Y-sele til pinscher Empty
PosteTema: Re: Y-sele til pinscher   Y-sele til pinscher EmptyLør Okt 23 2010, 21:41

Nå har jeg ikke brukt disse selene selv, men liker de i grunnen ikke (og er derfor jeg ikke har de). Nettopp fordi festet er så langt frem og den kan bli liggende og gnage bak frambena på hunden... sad3 Iallefall min teori, som jeg ikke tar sjansen på å teste ut... Liker bedre noen av bobby selene som er på markedet, samt canadadog eller fra norsk hundeutstyr (er det det det heter unsure3 ?)...
happy6
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Y-sele til pinscher Empty
PosteTema: Re: Y-sele til pinscher   Y-sele til pinscher EmptyMan Okt 25 2010, 03:59

Jeg har denne selen på mine (dvergpinscher og basenji), og jeg synes den er super! Den hemmer ikke skulderen, nei, den gnager ikke bak forbena! De er laget sånn at det blir minst mulig belastning på rygg & nakke. Selen er også polstret så den ikke sliter så mye på pelsen og den er vann avstøtende. Jeg bruker sele kun på tur og når vi går spor, så trekkingen er det lite av, men jeg er kjempe fornøyd med selen, det er også sydd inn refleks noe som er kjempe kjekt på kveldene når det er mørkt, så jeg anbefaler gjerne denne selen happy6

Om du velger å ikke gå for denne selen så synes jeg disse er verdt å ta en kikk på:
Kennel Halv nome sele
Huken halv nome Sele
Bobby selen
Trixie sele (Teddy foret)
Norsk Hundeutstyr selen (Hadde denne på jentene før jeg kjøpte hurtta, kjempe gode seler!)
happy3

Husk å aldri kjøpe en sele som går tvers over brystet, det er belastende for skuldrene!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

Y-sele til pinscher Empty
PosteTema: Re: Y-sele til pinscher   Y-sele til pinscher EmptyMan Okt 25 2010, 08:56




Takk for tipsene dere happy6
Jeg har Jægerens kombisele fra før men synes ikke den er så god til Thinko, han vrir seg så lett ut av den... også er remmene som går rundt halsen ikke sydd fast i remmen som går rundt magen, slik at den sklir så fryktelig til siden om Thinko drar. Det går forsåvidt greit til vanlig, men når han skal ha dekken under så sklir dekkenet til siden også og da henger det jo skeivt. Og da må jo jeg gå og rette på det gjennom hele turen... dry
Til Toppen Go down
Sponsored content





Y-sele til pinscher Empty
PosteTema: Re: Y-sele til pinscher   Y-sele til pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
Y-sele til pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» sele til pinscher
» Tips til god sele til pinscher
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Sele
» Sele.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: