Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

DP og ståører

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Gerd-Marit

Gerd-Marit

Antall Innlegg : 454

DP og ståører Empty
PosteTema: DP og ståører   DP og ståører EmptyMan Jul 06 2009, 08:44

Lurte på en ting ang. dp sine ståører, nå har det vært flere emner ang teiping av de og om de skal beholde hengeørene. Har ikke så god oversikt over rasen, men før synes jeg bare jeg så dp med stå - men i de siste månedene er det blitt flere og flere avbildet med henge - eller ligge-ører som jeg kaller det. Hengeører høres så trist ut - mer som "pluto-ører" :-) Men er det sånn at de ikke vil stå opp hvis det ikke teipes, eller blir de midt i mellom hvis du ikke teiper de ned eller opp? Det er vel none få pinschere som reiser ørene, men hovedsaklig liggende - men det er ikke så hos dp? Bare nysgjerrig - har ikke tenkt å starte en diskusjon som går for eller i mot det ene eller det andre - alle har jo de fineste selvsagt laughs
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Camilla

Camilla

Antall Innlegg : 801

DP og ståører Empty
PosteTema: Re: DP og ståører   DP og ståører EmptyMan Jul 06 2009, 09:05

Det er ikke sånn at man MÅ teipe for å få ståører. Jeg har ikke teipet Dennis sine ører og de står som påler og er ganske store happy4 Så tror det er litt inviduelt fra hund til hund. Teiping er lurt om hunden har "vingleøerer" Ørene har ikke helt bestemt seg for om de skal stå eller ligge. Da kan du teipe dem opp eller ned. Dette må gjøres før brusken i øret har stivnet (før første løpetid har jeg hørt :?: )

Personelig syntes jeg det er like fint med ståører som hengeører. Men syntes kansje de blir litt renere i fjeset med ståører.
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

DP og ståører Empty
PosteTema: Re: DP og ståører   DP og ståører EmptyMan Jul 06 2009, 10:10

Jeg syns ståører generelt er penest, men ikke dersom ørene er store. Jeg syns også det er veldig pent med skikkelige "pinscher hengeører" på DP.

Det går jo an å teipe ører som ikke ville hatt antydning av å stå av seg selv, men da måtte man teipet lenge. Milli teipet jeg for å støtte opp det ene øret, hun hadde litt vingleører, men ingen tvil om at hennes ører "ville" stå, hun hadde nok fått korrekte ståører uansett men jeg gadd ikke ta noen sjanser. De andre tispene mine har små ører, og de har stått fra de var bitte små, langt før leveringsklare..

Nicko var jeg i tvil om jeg skulle teipe eller la hengeørene få være, men har konkludert med at han har for store ører til at det vil være pent om de står, i tillegg til at han kler hengeørene sine utrolig godt, så da får de være.. Om jeg ser de begynner å krølle seg, eller halveis reise seg, så kan jeg velge å teipe for å beholde korrekt form på hengeørene.
Til Toppen Go down
Sponsored content

DP og ståører Empty
PosteTema: Re: DP og ståører   DP og ståører Empty

Til Toppen Go down

DP og ståører
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hengeører eller ståører?
» Hvordan teipe ståører på dvergpinscher?