| Hei igjen | |
|
+8Linn Maria Lene Fanny Maiken Julie Nina (Kennel Dijontoma) Marianne 12 posters |
Av | Innlegg |
---|
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Hei igjen Fre Sep 24 2010, 20:56 | |
| Hei! Jeg heter Marianne. Har vert medlem her før, men det er noen år siden og jeg glemte passordet mitt så har meldt meg inn igjen på nytt. Jeg har hatt en pinscher tidligere, og de som har vert her noen år husker sikkert at jeg måtte gå til det skritt og avlive henne på grunn av at hun bet. Jeg sa den gangen at jeg aldri mer skulle ha pinscher, men tanken på en ny har meldt seg med jevne mellomrom og vi ( min mann og jeg) snakker stadig om en ny pinscher da vi savner rasen veldig. Jeg vil nå bruke litt tid på å finne den rette oppdretter og den rette valpen for om kanskje om et års tid vurdere en pinscher igjen. Jeg er på vei til å modnes for en pinscher igjen, men ikke helt....det er mange spørsmål jeg vil ha svar på. I dag har jeg en Shetland Sheepdog tispe på 7 mnd, hun er fra mitt eget oppdrett. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hei igjen Fre Sep 24 2010, 21:44 | |
| Hei og velkomme tilbake Marianne! Så hyggelig at dere begynner å føle dere klar for en ny pinscher igjen, er jo verdens beste rase, hehe...! Legg gjerne ut bilder av damen dere har nå, er glad i bilder her vettu! Har dere fortsatt en powderpuff også, syns å huske at dere fikk dere det, eller surrer jeg nå...? | |
|
| |
Marianne
| Tema: Re: Hei igjen Fre Sep 24 2010, 22:04 | |
| - Nina skrev:
- Hei og velkomme tilbake Marianne! Så hyggelig at dere begynner å føle dere klar for en ny pinscher igjen, er jo verdens beste rase, hehe...!
Legg gjerne ut bilder av damen dere har nå, er glad i bilder her vettu! Har dere fortsatt en powderpuff også, syns å huske at dere fikk dere det, eller surrer jeg nå...? Hei Nina! Jo du husker nok riktig. Vi hadde en pufftispe etter at Shiba døde, men hun døde i vår bare 2 1/2 år gammel av leversvikt. Vi savner henne veldig, hun var en skjønn liten personlighet. Sheltien vi har nå er en ernergisk jente full i personlighet. Vi trener lydighet og skal nå starte opp med agility. Skal rote frem noen bilder etterhvert. Jeg leter nå på div. hjemmesider til pinscher oppdrettere. Vi var uheldige sist, og jeg syntes det er vanskelig å vite hvem jeg kan stole på. Send meg gjerne en pm om du vet om seriøse, ærlige oppdrettere. Når vi nå vurderer pinscher igjen er jeg særlig opptatt av stødige foreldredyr med god psyke og et vaktinnstinkt som ikke er av det sterkeste. Hvordan oppdretter sosialiserer valpene er også viktig for oss. Jeg har lært av erfaring at helse og utstillingsresultater er enkelt nok og sjekke opp, vi har jo dogweb! Når det gjelder gemyttet på foreldredyrene så kan man bare stole på oppdretter. | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Hei igjen Fre Sep 24 2010, 22:15 | |
| Velkommen tilbake! Lykke til med jakten på ny pinscher! | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Hei igjen Lør Sep 25 2010, 07:30 | |
| Heihei!! Velkommen tilbake hit!! Så godt at du begynner å vende deg på tanken med pinscher igjen, er virkelig en super rase når man får de rette individene Jeg kommer personlig alltid til å ha en pinscher i mitt liv, selv om det kanskje blir andre raser ved siden av. Har aldri fått et så godt forhold til en hund noen gang som jeg har med Trayan plain3: Synd du var så uheldig med din første.. | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| |
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hei igjen Lør Sep 25 2010, 08:21 | |
| Velkommen hit og lykke til i jakten. | |
|
| |
Marianne
| Tema: Re: Hei igjen Søn Sep 26 2010, 16:48 | |
| Tusen takk for varm velkomst. Jeg kommer til å stille mange spørsmål og håper på flere svar fra dere. Jeg har god erfaring med hund generelt, men ikke med pinscher spesielt. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hei igjen Søn Sep 26 2010, 17:00 | |
| Velkommen tilbake og masse lykke til med jakten på ny hund. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Hei igjen Søn Sep 26 2010, 18:38 | |
| Velkommen tilbake og lykke til | |