Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Diverse titler Tir Sep 21 2010, 21:53 | |
| - Marita skrev:
- Personlig synes jeg det er dustete av NKK å ikke godkjenne titler som er godkjente i andre land, være seg juniortitler og andre vinnertitler Om en finsk hund blir juniorvinner på Norsk vinner, så får den faktisk tittelen NJV i Finland Det er jo ganske fantastisk i seg selv (siden NJV ikke er en offisiell tittel i Norge)
Jeg synes jo også at NKK kunne ha godkjent LP1 titler og slikt som de gjør i Sverige. NKK er i grunn ganske gniene på disse tittelregisteringene sine, bortsett fra jakttitler, som det kryr av... (men som man ikke kan få med andre raser enn jaktraser ) Dro denne ut fra Dogs4All tråden, det ble snakk om Helsinki vinner og Finsk vinner Krona har EN mulighet her i Norge til å skaffe seg en juniortitel, før hun blir unghund og det er på Dogs4All. Hun er ergelig nok 1 mnd for gammel til å stille som junior på WW neste år . Nok om det, jeg tenkte jeg kanskje skulle ta turen til Helsinki og delta på Helsinki Vinner og Finsk Vinner for å kanskje skaffe henne flere junior titler, MEN om disse juniortitlene er uoffisielle er det da verdt turen?? Selve vinnertitlene er jo off, men sjangsen for at hun får disse tror jeg er minimale, hun kommer til å gå mot søsteren sin også (som bor i finland), og hun synes jeg selv er bedre enn Krona, kommer jo an på hva dommeren liker og mye annet, men likevell.. Skal jeg gå for de titlene så kan jeg dra senere en gang. Hvilke juniortitler er offisielle her i Norge da? Er det ingen juniortitler bortsjett fra NORDjV-10 som blir godkjente? Svensk junior vinner, dansk junior vinner, finsk junior vinner?? Ingen av dem heller? Som Marita skrev, kan en svensk/finsk/dansk hund komme og vinne NJV og få denne titelen godkjent i sitt eget land? I såfall synes jeg NKK er over gjennomsnittet sære!! Det burde være likt for alle Man kan jo aldri få nok av titler, eller?? Tenker da på dem som faktisk er en godkjent titel i de landene man får dem. Hunden har jo fortjent de titelen den får, så hvorfor kan ikke NKK godkjenne dem? | |
|
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Diverse titler Ons Sep 22 2010, 05:13 | |
| Så vidt meg bekjent er finsk juniorvinner en tittel de reg. i Finland. Pappaen til vårt C-kull er finsk juniorvinner og dette sto på Koiranet, mens NKK ikke ville reg. den på stamtavlen her hjemme. Vi har ikke juniorvinnertitler her hjemme som er offisielle, så utenlandske skal heller ikke få reg noen feks NJV, om ikke da deres kennel klub gjør noe helt spesielt for dette. Eneste er Nordisk Juniorvinner, en tittel som levers ut i alle de nordiske land på tur. I år i Norge Personlig skulle jeg ønske at vi hadde juniorcert og junior champion tittel i Norge, men det er vel en lang vei dit.. så for å få JCH tittel må du enn så lenge ut å reise Ingrid - Marita skrev:
- Personlig synes jeg det er dustete av NKK å ikke godkjenne titler som er godkjente i andre land, være seg juniortitler og andre vinnertitler Om en finsk hund blir juniorvinner på Norsk vinner, så får den faktisk tittelen NJV i Finland Det er jo ganske fantastisk i seg selv (siden NJV ikke er en offisiell tittel i Norge)
Jeg synes jo også at NKK kunne ha godkjent LP1 titler og slikt som de gjør i Sverige. NKK er i grunn ganske gniene på disse tittelregisteringene sine, bortsett fra jakttitler, som det kryr av... (men som man ikke kan få med andre raser enn jaktraser )
SCW- den var ny Er du helt sikker på dette? | |
|
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Diverse titler Ons Sep 22 2010, 06:02 | |
| Mulig det kun var en som "diktet opp" en tittel igjen. Men mener bestemt at jeg så tittelen i en katalog... Var ikke registert på koiranet iallefall, så da får de nok ikke NJV"tittelen" godkjent i Finland heller. Men i Finland får man iallefall registrert slikt som latvisk juniorvinner og slikt. Og jeg synes, som Kaja, at juniorchampionattitler som faktisk er reelle (dvs godkjent i de landene de er oppnådd) burde vært godkjent av NKK. Det er kun 3 juniorvinnertitler som godkjennes: Junioreuropavinner, Juniorverdensvinner og Nordisk juniorvinner. | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Diverse titler Ons Sep 22 2010, 10:37 | |
| - Marita skrev:
- Mulig det kun var en som "diktet opp" en tittel igjen. Men mener bestemt at jeg så tittelen i en katalog... Var ikke registert på koiranet iallefall, så da får de nok ikke NJV"tittelen" godkjent i Finland heller.
Men i Finland får man iallefall registrert slikt som latvisk juniorvinner og slikt. Og jeg synes, som Kaja, at juniorchampionattitler som faktisk er reelle (dvs godkjent i de landene de er oppnådd) burde vært godkjent av NKK.
Det er kun 3 juniorvinnertitler som godkjennes: Junioreuropavinner, Juniorverdensvinner og Nordisk juniorvinner. Dette er linken til NKKs webside der de titlene som er godkjent i Norge er oppført. http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=890Til stor glede for oss som blir forbanna når hunder står oppført med "eksotiske" titler eller oversettelser som man ler av i rase og kennelklubber rundt om i Europa. Men det har vel alltid vært slik at noen røvere driver med juks og fanteri! |
|