| Oppkast | |
|
+8Maria Fly MiraHedda Maiken Irene Simira Fanny Christine 12 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Christine
Antall Innlegg : 344 Join date : 24.12.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Oppkast Lør Sep 18 2010, 09:17 | |
| I går natt hadde India kastet opp, men allmenntilstanden virket normalt. Så vi dro på tur og hun fikk mat litt utpå dagen. Sånn i 17-tiden, noen timer etter at hun hadde spist, begynte hun å kaste opp. Hun kasta opp 4-5 ganger på en times tid, og fortsatte å kaste opp nå og da utover kvelden. Først kom jo all tørrforet opp, og siden har det bare kommet opp slim og gul magesyre. Hun hadde kastet opp en gang i natt, og to ganger nå på morgenen. Drikker ikke noe vann, men virker ellers i god form. Hun har nettopp avsluttet en 10 dagers kortisonkur, og går fortsatt på antibiotika. Antibiotika kan jo være tøft for magen, så lurer på om det er derfor hun kaster opp?! Har jo selvfølgelig ringt veterinærvakta, hønemor som jeg er Og hun sa at jeg kunne se det an, eller komme inn med henne Jeg tenker at jeg ser det litt an, om hun blir værre så får jeg kjøre avgårde med henne... men det som bekymrer meg er jo at hun kaster opp medisinen sin. Hun er helt på slutten av kuren, men man skal jo være nøye med sånne antibiotikakurer, slik at det ikke bllusser opp igjen.. Har prøvd å gi henne kokt risvann, men hun nekter å ha i seg noe. Gav henne litt biola, men så leste jeg etterpå på nett at det skal man IKKE gjøre ved oppkast Hehe.. jeg liker ikke at hun er syk altså.. jeg føler meg bare sååååååååå hjelpesløs! Synes at hun har hatt nok å slite med nå!! | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 10:32 | |
| Huff Høres ikke godt ut. Håper hun finner formen fort. Skjønner godt at du er hønemor GOD BEDRING! | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 10:44 | |
| Har det kommet noe som helst andre veien? Ikke så mye igjen kanskje, men jeg ville vært obs på om noe kunne ha satt seg fast i magen. | |
|
| |
Christine
| |
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 13:18 | |
| Hvis magen er blitt veldig irritert så prøv Zoolac eller gulrotpure. | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 13:44 | |
| God bedring til frøkna fra oss, håper det blir bedre snart!! | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 14:14 | |
| - Irene skrev:
- Hvis magen er blitt veldig irritert så prøv Zoolac eller gulrotpure.
Takk! Hadde ikke zoolac i huset, men fikk heldigvis låne av Monica. Så nå venter jeg i spenning om det skal gi seg. Gulrøtter skal innkjøpes. - Maiken skrev:
- God bedring til frøkna fra oss, håper det blir bedre snart!!
Takk for det Maiken! Ser at det står oppkast og diaré som bivirkning på antibiotikaen, og det er jo sterke saker så det er vel ikke umulig at det er årsaken. | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:10 | |
| Til tross for Zoolac kastet India opp nok en gang, men bare én gang da..så det er jo noe, men kom bittelitt blod (!!!) i spyet. Ble jo kjempestressa, og ringte vet. med én gang, men hun ville fortsatt avvente. Så nå har hun fått to spiseskjeer med kokt ris og torsk. Stakkar liten, var helt utsulta og slikket matskåla lenge etter den var tom. Håper hun klarer å holde litt på maten, så prøver vi med to spiseskjeer til om et par timer.
Typisk at dette skjer i helga og ikke på en hverdag... blir såååååååå bekymra!! | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:16 | |
| Jeg hadde stressa meg halvt ihjel hvis smulen min hadde blitt syk. Håper hun holder på maten nå, og jeg synes ikke det høres spesielt bra ut med blod i oppkastet. Hvorfor vil veterinæren vente??? Er det vanlig å få så sterke reaksjoner på antibiotika? | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:21 | |
| Da det kun var bittelitt blod så er det nok pga. irriterte slimhinnene. Sår eller noe slik innvendig hadde gitt mer blod.
God bedring ! | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:25 | |
| - Kizz skrev:
- Jeg hadde stressa meg halvt ihjel hvis smulen min hadde blitt syk.
Håper hun holder på maten nå, og jeg synes ikke det høres spesielt bra ut med blod i oppkastet. Hvorfor vil veterinæren vente??? Er det vanlig å få så sterke reaksjoner på antibiotika? Nei, hun drikker godt nå og tisser, så da er det foreløpig ikke noe sånn akutt fare. At det kom litt blod kan være pga at sprukket blodkar f.eks. Det er jo veldig anstrengende å spy, så da kan vel sånt skje. MEN jeg følger nøye med henne, og hvis det skulle bli værre så får jeg bare kjøre avgårde med henne. Det beste av alt var jo at hun spydde i sofaen isted!!!!!!!!! Herlig Vet egentlig ikke om det er antibiotikaen som gjøre det...er jo bare spekulasjoner fra min side..
Sist endret av Christine den Lør Sep 18 2010, 18:29, endret 1 gang | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:28 | |
| - Irene skrev:
- Da det kun var bittelitt blod så er det nok pga. irriterte slimhinnene. Sår eller noe slik innvendig hadde gitt mer blod.
God bedring ! Takk for det! Det var kanskje en teskje med blod. Slimhinnene er nok irritert etter at hun har kasta opp magesyre i over ett døgn ja.. Fikk bare litt panikk da jeg så det. | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Oppkast Lør Sep 18 2010, 18:32 | |
| Fortsatt god bedring hvertfall. Håper hun fortsetter å få i seg mat og drikke og at det går over av seg selv | |
|
| |
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| Tema: Re: Oppkast Søn Sep 19 2010, 07:48 | |
| Mira gikk på Antibiotika pga. Livmorsbetennelse for noen uker siden, og hun kastet opp 6-7 ganger om dagen/natta, men etter at kuren var ferdig gikk det heldigvis over | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Søn Sep 19 2010, 08:08 | |
| - Kizz skrev:
- Fortsatt god bedring hvertfall.
Håper hun fortsetter å få i seg mat og drikke og at det går over av seg selv Takk for det Kizz! Hun holdt på maten i går kveld, men har kastet opp i løpet av natta. Ingen blod heldigvis! - MiraHedda skrev:
- Mira gikk på Antibiotika pga. Livmorsbetennelse for noen uker siden, og hun kastet opp 6-7 ganger om dagen/natta, men etter at kuren var ferdig gikk det heldigvis over
Gjorde hun?! Håper det er sånn med India og! Vet du hva slags antibiotika hun fikk? India er heldigvis ferdig med kuren i morgen. | |
|
| |
Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: Oppkast Søn Sep 19 2010, 08:34 | |
| Krysser fingrene for rask bedring når hun er ferdig med medisinene sine | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Oppkast Søn Sep 19 2010, 08:35 | |
| God bedring til jenta di! | |
|
| |
Christine
| |
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Oppkast Man Sep 20 2010, 13:12 | |
| Uff, ikke noe gøy når vofsene blir syke. Håper hun kommer seg fort. God bedring. | |
|
| |
Christine
| Tema: Re: Oppkast Man Sep 20 2010, 15:24 | |
| - Lene skrev:
- Uff, ikke noe gøy når vofsene blir syke.
Håper hun kommer seg fort. God bedring. Takk for det! India kaster ennå opp, men er overraskende pigg og kjeeeeeeeempe sulten.. synd det bare kommer i retur! Men vi har vært hos vet. idag. Hun mente heldigvis at det ikke så ut som om det satt noe fast i magen, men at hun nok var litt irritert i slimhinnene. Har fått noen tabletter for det, samt syrenøytraliserende. India skal dessuten utprøves for forallergi, i og med at hun fortsatt har kuler/kviser i pelsen. Så nå blir det KUN tørrfor på henne, stakkar. Håper hun snart blir frisk!! Er ikke noe gøy det her.. | |
|
| |
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| |
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Oppkast Tir Sep 21 2010, 20:24 | |
| God bedring til jenta di | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Oppkast Tir Mai 10 2011, 09:36 | |
| Scot har kastet kraftig opp i natt/idag tidlig. Jeg mistenker at det er noe han har spist, han finner jo alltid noe rart, men jeg oppdager det som regel og han har aldri vært sånn her før. Han er skikkelig slapp, og selv ikke leverpostei frister Skal kjøpe inn gulrøtter på vei hjem fra jobb, men jeg vil ikke reise på jobb før Vegard har kommet seg hjem. Scot skal i det minste slippe å være alene hjemme! Alt av gode råd mottas med takk!! | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Oppkast Tir Mai 10 2011, 09:51 | |
| Faste i 24 timer, så gi ris og fiskeboller i små porsjoner fordelt utover dagen. Husk å få med litt av laken fra fiskebollene også. Mulig det er noe magevirus som går også, Stretto kastet også opp i går. Så han er satt på denne "kuren" siden allmenntilstanden hans ellers er fin. Er jo flere som blir slappe av varmen i tillegg. Men å la han ikke være alene hjemme er sikkert lurt. Får han i seg vann ? Jeg ville fulgt med på allmenntilstanden, og ringt veterinær hvis jeg ble for engstelig. Masse god bedring til Scot | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Oppkast Tir Mai 10 2011, 10:00 | |
| - Stretto skrev:
- Faste i 24 timer, så gi ris og fiskeboller i små porsjoner fordelt utover dagen. Husk å få med litt av laken fra fiskebollene også.
Mulig det er noe magevirus som går også, Stretto kastet også opp i går. Så han er satt på denne "kuren" siden allmenntilstanden hans ellers er fin.
Er jo flere som blir slappe av varmen i tillegg. Men å la han ikke være alene hjemme er sikkert lurt. Får han i seg vann ? Jeg ville fulgt med på allmenntilstanden, og ringt veterinær hvis jeg ble for engstelig.
Masse god bedring til Scot
Jeg har ikke sett han drikke, men så har han sovet siden 0930 omtrent. Han begynte å bli dårlig 0315, det var vel første gang jeg var ute med han, etter det har det gått i ett. Og det har jo kommet så fort at han ikke rekker å si ifra. Super (som var heri helgen) kastet også opp idag tidlig, men hans allmenntilstand er visst bra. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Oppkast | |
| |
|
| |
| Oppkast | |
|