| CT/MR anbefaling | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
turid
Antall Innlegg : 72 Join date : 07.03.2010
| Tema: CT/MR anbefaling Tor Aug 19 2010, 17:44 | |
| Hei. Foreldrene mine har en dachs som hatt problemer med bakparten i ca 2 mnd, har blitt en god del bedre, men fremdeles litt treg responstid (?) på tiltrekking av beina når vetrinær skjekker dette. De fikk beskjed idag at de fikk dekket MR/CT. Så det jeg lurer på er om noen har noen anbefaling på steder hvor de er flinke på dette. De bor i Hønefoss, så kan godt være i Oslo området eller omeng. | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Tor Aug 19 2010, 18:55 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Tor Aug 19 2010, 19:06 | |
| Vi tok CT på Veterinærhøyskolen. Der er de veldig flinke MR er det ikke mange steder i Norge som gjør. På Østlandet var det Jeløy Dyreklinikk i Moss, som var det aktuelle for oss. Der var de veldig hyggelige og flinke, noe som er en god trøst når hunden er så dårlig at det er snakk om slike undersøkelser. Skal dere foreta CT og MR eller er det CT eller MR? De ser mye mer detaljert på MR, men det er også himla mye dyrere. Vi fikk dekket kr 3000,- til MR, men det kostet nesten kr 10 000,- (og vi tok hodet på en pinscher, så det er ikke store området heller). | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Tor Aug 19 2010, 19:49 | |
| Vi er kjempefornøyde med Oslo Dyreklinikk, vi tok CT i forskjellige former der. Om dere skal ta MR så må dere til Jeløy Dyreklinikk Lykke til | |
|
| |
turid
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Tor Aug 19 2010, 20:26 | |
| Er kun snakk om MR, skrev feil i første innlegg desverre. Men er det ingen nærmere hønefoss som tar MR eller er Moss nærmeste? Ja, det er fryktelig dyrt, men er eneste utvei og er definitivt vært det. Hun er bare 2 år og er ei fantastisk jente Håper og tror at det ikke er noe alvorlig. De tok røgnten av henne i mai, og da kunne de ikke se noe forkalkninger etc som dachsen fort kan få. Så vi håper og krysser fingrene for at det kun kan være en muskelavrivning eller i værste fall en prolaps. Hun er i super form og viser ingen tegn på å ha det vondt. Vi la først merke til "skaden" etter at hu og DP tispa mi hadde en skikkelig løpe økt på plenen sammen. Og tispa mi syntes det er veldig moro og "finte" etc når hu løper, og med den lange ryggen og tunge bakkroppen på dachsen, så kan jo dette absolutt ikke være bra? Eneste vi legger merke til nå er at hun til tider "slenger" litt med bakbeina og sjangler litt. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Fre Aug 20 2010, 11:19 | |
| Jeg tror ikke det er noe nærmere enn Moss, dessverre. Dere får beregne en dagstur ut av det. Det ble det for oss. | |
|
| |
turid
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Fre Aug 20 2010, 14:41 | |
| Er nok eneste alternativ det ja Noen som vet om det er på Gjøvik også? Mener jeg har hørt noe om det. | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: CT/MR anbefaling Fre Aug 20 2010, 17:06 | |
| Da vi tok for ett år siden mener jeg det var 1 på Jeløy, 1 i Fana (Bergen) og muligens 1 nordpå. Jeg tror ikke det er flere, men flott om noen finner flere Det kunne gjort seg å ha en liste, siden det er veldig vanskelig å finne ut av | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: CT/MR anbefaling | |
| |
|
| |
| CT/MR anbefaling | |
|