| Høstens første Ekebergtreff! | |
|
+11Tine Katharina siljesla Ane Fanny Cesilie tulalula Benedicte Nina (Kennel Dijontoma) ElinK Gry Elena 15 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 11:25 | |
| Jeg tror jeg kjører støvler gitt.... :P | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 11:31 | |
| - Benedicte skrev:
- Jeg tror jeg kjører støvler gitt.... :P
Hm... Da blir det støvler på meg også | |
|
| |
Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 15:38 | |
| Hei Vil bare si en liten ting her... Som nye medlemmer i pinscherklubben, og første gang med på pinschertreff i dag med våre to var det veldig hyggelig å bli tatt så godt imot . Ble stående litt og se, men tok ikke lange tiden før det kom flere og tok kontakt med oss - det var kjempehyggelig, og vi kommer definitivt på treff igjen. . All hyllest til folk i klubben som tok oss så godt imot... Og tusen takk for hyggelig treff i finværet i dag. | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 15:42 | |
| Tusen takk for kjempekoselig treff i det flotte høstværet i dag Og du hadde rett Elin, er treff igjen 24 oktober | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 16:20 | |
| Spennende opplevelse, mitt og smulens første treff i dag . Var rimelig pirrevirra der vi sto (hadde med en av guttene mine, og min lillesøster), og fulgte med på hva smulen foretok seg . Var innmari spent på forhånd, for jeg har ikke hatt henne med meg på noe tilsvarende før. Regner med at vi dukker opp på neste treff, og da kommer nok skuldrene mine å være litt mere senka, så kan jeg jo være flink å sosialisere jeg også Var hvertfall innmari moro å ta inn alle inntrykkene jeg tok inn Og tusen takk til dere jeg fikk en pose av (hadde glemt alle posene i bilen, og der ligger de enda...) | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 18:33 | |
| Takk for i dag Var hyggelig å se folket igjen, veldig lenge siden sist. | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 18:37 | |
| Takk for koselig treff folkens! Koselig å se både gamle kjente og nye fjes. Og Otto-valpen var jo bare sååå nydelig Vi får nok ikke vært med i oktober, treffet er på 2 årsdagen til vår lille niese. Men, regner med at vi får til en del "uoffisielle" treff utover høsten/vinteren | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 18:54 | |
| Jeg var også på treffet i dag. Fikk ikke hilst på så mange, men det var moro å se at det var så mange samlet Jeg vil komme med en liten formaning: * Ikke ha på pigghalsbånd på hunden, hvis dere har tenkt til å la den leke med andre. Tenner kan fort bli skadet. * Ikke ha hunden i flexibånd. Flexibåndet er veldig skarpt og kan kutte opp hundene, dersom de skulle tvinne seg fast i båndet. * Ikke lek med ball når det er mange hunder til stede. Det er ikke så lenge siden en boxervalp ble drept av en schäfer fordi det ble kastet ball/pinner og boxervalpen kom litt for nær gjenstanden... | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 19:30 | |
| - Caroline skrev:
- Jeg var også på treffet i dag. Fikk ikke hilst på så mange, men det var moro å se at det var så mange samlet
Jeg vil komme med en liten formaning:
* Ikke ha på pigghalsbånd på hunden, hvis dere har tenkt til å la den leke med andre. Tenner kan fort bli skadet. * Ikke ha hunden i flexibånd. Flexibåndet er veldig skarpt og kan kutte opp hundene, dersom de skulle tvinne seg fast i båndet. * Ikke lek med ball når det er mange hunder til stede. Det er ikke så lenge siden en boxervalp ble drept av en schäfer fordi det ble kastet ball/pinner og boxervalpen kom litt for nær gjenstanden...
Ikke for å blande meg inn i andres hundehold (selv om jeg egentlig gjør det, for jeg kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste dette (uthevet tekst), så jeg klarer ikke la være å si noe...), så lurer jeg på om det ikke hadde vært greit å forby folk som er på treff i regi klubben å benytte seg av slike midler på hundene? Kan sitere fra Mattilsynets brosjyre "Veiledning om hold av hund": "Trening av hund skal bygge på samarbeid og gjensidig forståelse. Hard fysisk avstraffelse, kraftig rykking i båndet og bruk av tvangsutstyr (som pigghalsbånd og strømhalsbånd) skal ikke forekomme og er på ingen måte nødvendig for å oppnå gode treningsresultater. Slik avstraffelse kan tvert imot føre til passivitet og innlæringsproblemer og det kan utløse frykt, stress og aggresjon hos hunden."I tillegg sier både NKK og Lov om dyrevelferd mye om treningsmetoder og dyrevelferd, så man skulle ha nok av både lover og etiske retningslinjer å støtte seg til dersom man forbyr bruk av tvangsutstyr på treffene. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 19:32 | |
| - Maria skrev:
- Caroline skrev:
- Jeg var også på treffet i dag. Fikk ikke hilst på så mange, men det var moro å se at det var så mange samlet
* Ikke ha på pigghalsbånd på hunden, hvis dere har tenkt til å la den leke med andre. Tenner kan fort bli skadet. * Ikke ha hunden i flexibånd. Flexibåndet er veldig skarpt og kan kutte opp hundene, dersom de skulle tvinne seg fast i båndet. * Ikke lek med ball når det er mange hunder til stede. Det er ikke så lenge siden en boxervalp ble drept av en schäfer fordi det ble kastet ball/pinner og boxervalpen kom litt for nær gjenstanden...
Ikke for å blande meg inn i andres hundehold (selv om jeg egentlig gjør det, for jeg kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste dette (uthevet tekst), så jeg klarer ikke la være å si noe...), så lurer jeg på om det ikke hadde vært greit å forby folk som er på treff i regi klubben å benytte seg av slike midler på hundene?
Kan sitere fra Mattilsynets brosjyre "Veiledning om hold av hund": "Trening av hund skal bygge på samarbeid og gjensidig forståelse. Hard fysisk avstraffelse, kraftig rykking i båndet og bruk av tvangsutstyr (som pigghalsbånd og strømhalsbånd) skal ikke forekomme og er på ingen måte nødvendig for å oppnå gode treningsresultater. Slik avstraffelse kan tvert imot føre til passivitet og innlæringsproblemer og det kan utløse frykt, stress og aggresjon hos hunden."
I tillegg sier både NKK og Lov om dyrevelferd mye om treningsmetoder og dyrevelferd, så man skulle ha nok av både lover og etiske retningslinjer å støtte seg til dersom man forbyr bruk av tvangsutstyr på treffene. Dette var et sånt pigghalsbånd med piggene ut og ikke inn Ellers skulle jeg egenhendig tatt det av hunden Men det kunne skadet tenner og øyne på andre hunder, så derfor er det kjekt å gjøre oppmerksom på det. Var sikkert ikke tenkt sånn fra de som hadde tatt det på hunden sin. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 19:36 | |
| Å, så bra at det var det!! Kjente jeg ble helt svett og kvalm her jeg satt og så for meg ett HELT annet pigghalsbånd!! Men da er jeg med og kvalmen har gitt seg! | |
|
| |
siljesla
Antall Innlegg : 28 Join date : 19.11.2009 Age : 38 Bosted : Fredrikstad
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Søn Sep 26 2010, 22:22 | |
| Bare hyggelig å dele litt på hundeposene er fort gjort å glemme det.-. vi hadde en kjempe fin første gangs tur ditt.. traff på mange hyggelige folk | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 10:30 | |
| - Linn skrev:
- Maria skrev:
- Caroline skrev:
Ikke for å blande meg inn i andres hundehold (selv om jeg egentlig gjør det, for jeg kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste dette (uthevet tekst), så jeg klarer ikke la være å si noe...), så lurer jeg på om det ikke hadde vært greit å forby folk som er på treff i regi klubben å benytte seg av slike midler på hundene?
Kan sitere fra Mattilsynets brosjyre "Veiledning om hold av hund": "Trening av hund skal bygge på samarbeid og gjensidig forståelse. Hard fysisk avstraffelse, kraftig rykking i båndet og bruk av tvangsutstyr (som pigghalsbånd og strømhalsbånd) skal ikke forekomme og er på ingen måte nødvendig for å oppnå gode treningsresultater. Slik avstraffelse kan tvert imot føre til passivitet og innlæringsproblemer og det kan utløse frykt, stress og aggresjon hos hunden."
I tillegg sier både NKK og Lov om dyrevelferd mye om treningsmetoder og dyrevelferd, så man skulle ha nok av både lover og etiske retningslinjer å støtte seg til dersom man forbyr bruk av tvangsutstyr på treffene. Dette var et sånt pigghalsbånd med piggene ut og ikke inn Ellers skulle jeg egenhendig tatt det av hunden Men det kunne skadet tenner og øyne på andre hunder, så derfor er det kjekt å gjøre oppmerksom på det. Var sikkert ikke tenkt sånn fra de som hadde tatt det på hunden sin. Flere som reagerte på det halsbåndet. Kan fort bli en rift på et øye under lek f.eks. Støtter også det med baller (andre leker). Det kan fort bli en skikkelig slagsmål over slikt. Kan jo også nevne at tisper med løpetid er forbudt å ha med på sletta. Også tisper som skal ha løpetid kan lukte godt og bli for mye for en ivrig hannhund (som min ) Vi gleder oss til flere treff utover høsten, håper flere "tør" å bli med på våre "offisielle" treff også | |
|
| |
Katharina
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 12:16 | |
| Vi blir iallefall med flere ganger. Var veldig hyggelig og så morsomt å se så mange pinschere samlet (det var flest dvergpinschere der da vi kom, men det passet minstefrøkena mi ypperlig... ). Tenkte bare på en ting, jeg la ikke stort merke til dette halsbåndet som det snakkes om (var litt vel opptatt av lille ville valpen kanskje), men hadde det ikke gått an å sagt ifra der og da. Hvis man gjør det på en ordentlig måte og forklarer hvorfor er det jo ikke noe i veien for det. For det første er det ikke sikkert personen er på forumet her, og for det andre er det sikkert hyggeligere for personen å få "veiledning" der og da, istedet for å måtte lese det på forumet etterpå?... Bare en tanke . Er jo ikke sikkert eieren tenkte over det i det hele tatt... | |
|
| |
siljesla
Antall Innlegg : 28 Join date : 19.11.2009 Age : 38 Bosted : Fredrikstad
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 12:46 | |
| Enig der at var det problem med det halsbåndet burde man heller sagt ifra på en pen måte.. Jeg snakket en del med eieren til di to hudene med halsbåndene.. Kjempe hyggelig fyr.. og han var jo egentlig ikke på pincher treffet. han gikk en tur også plutselig hadde han sett en haug med pinchere.. | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 12:50 | |
| | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 12:53 | |
| | |
|
| |
Katharina
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Man Sep 27 2010, 20:58 | |
| | |
|
| |
StovnerYlva
Antall Innlegg : 30 Join date : 16.07.2010
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Tir Sep 28 2010, 20:51 | |
| - ElinK skrev:
- Vi gleder oss til flere treff utover høsten, håper flere "tør" å bli med på våre "offisielle" treff også
hei hei. vi vurderer å ta en tur, men er ikke akkurat innom forumet her daglig. og tråden Ekebergtreff søndag 13. juni! står som prioritert - og ikke denne tråden. ikke lett å få meg seg all relevant informasjon når man bare kikker innom her (er vel heller ikke alle som ser på hovedsiden på listen der). er det mulig å få tråden for neste treff satt merket prioritert? så er det kanskje mulig flere får med seg informasjonen - gjerne i god tid før treffet? | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Tor Okt 07 2010, 14:43 | |
| Skrevet en ny tråd ang. treff i helgen (uoffisielt treff). Det finner du her. | |
|
| |
StovnerYlva
Antall Innlegg : 30 Join date : 16.07.2010
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! Fre Okt 08 2010, 18:45 | |
| - ElinK skrev:
- Skrevet en ny tråd ang. treff i helgen (uoffisielt treff). Det finner du her.
takk | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Høstens første Ekebergtreff! | |
| |
|
| |
| Høstens første Ekebergtreff! | |
|