Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Høstens første Ekebergtreff!

Go down 
+11
Tine
Katharina
siljesla
Ane
Fanny
Cesilie
tulalula
Benedicte
Nina (Kennel Dijontoma)
ElinK
Gry Elena
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 11:25

Jeg tror jeg kjører støvler gitt.... :P
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 11:31

Benedicte skrev:
Jeg tror jeg kjører støvler gitt.... :P

Hm... Da blir det støvler på meg også happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Katharina

Katharina

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 15:38

happy6 Hei

Vil bare si en liten ting her...

Som nye medlemmer i pinscherklubben, og første gang med på pinschertreff i dag med våre to var det veldig hyggelig å bli tatt så godt imot happy3 . Ble stående litt og se, men tok ikke lange tiden før det kom flere og tok kontakt med oss - det var kjempehyggelig, og vi kommer definitivt på treff igjen. happy5.

All hyllest til folk i klubben som tok oss så godt imot... biggrin Og tusen takk for hyggelig treff i finværet i dag.
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 15:42

Tusen takk for kjempekoselig treff i det flotte høstværet i dag happy3
Og du hadde rett Elin, er treff igjen 24 oktober happy6
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 16:20

Spennende opplevelse, mitt og smulens første treff i dag wink3 .
Var rimelig pirrevirra der vi sto (hadde med en av guttene mine, og min lillesøster),
og fulgte med på hva smulen foretok seg wink3 .
Var innmari spent på forhånd, for jeg har ikke hatt henne med meg på noe tilsvarende før.
Regner med at vi dukker opp på neste treff, og da kommer nok skuldrene mine å være litt mere senka, så kan jeg jo være flink å sosialisere jeg også happy4
Var hvertfall innmari moro å ta inn alle inntrykkene jeg tok inn happy6

Og tusen takk til dere jeg fikk en pose av happy6 happy6 happy6
(hadde glemt alle posene i bilen, og der ligger de enda...)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Tine

Tine

Antall Innlegg : 400

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 18:33

Takk for i dag biggrin Var hyggelig å se folket igjen, veldig lenge siden sist.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 18:37

Takk for koselig treff folkens! Koselig å se både gamle kjente og nye fjes. Og Otto-valpen var jo bare sååå nydelig wub4

Vi får nok ikke vært med i oktober, treffet er på 2 årsdagen til vår lille niese. Men, regner med at vi får til en del "uoffisielle" treff utover høsten/vinteren happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 18:54

Jeg var også på treffet i dag. Fikk ikke hilst på så mange, men det var moro å se at det var så mange samlet happy3

Jeg vil komme med en liten formaning:

* Ikke ha på pigghalsbånd på hunden, hvis dere har tenkt til å la den leke med andre. Tenner kan fort bli skadet.
* Ikke ha hunden i flexibånd. Flexibåndet er veldig skarpt og kan kutte opp hundene, dersom de skulle tvinne seg fast i båndet.
* Ikke lek med ball når det er mange hunder til stede. Det er ikke så lenge siden en boxervalp ble drept av en schäfer fordi det ble kastet ball/pinner og boxervalpen kom litt for nær gjenstanden...

Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 19:30

Caroline skrev:
Jeg var også på treffet i dag. Fikk ikke hilst på så mange, men det var moro å se at det var så mange samlet happy3

* Ikke ha på pigghalsbånd på hunden, hvis dere har tenkt til å la den leke med andre. Tenner kan fort bli skadet.
* Ikke ha hunden i flexibånd. Flexibåndet er veldig skarpt og kan kutte opp hundene, dersom de skulle tvinne seg fast i båndet.
* Ikke lek med ball når det er mange hunder til stede. Det er ikke så lenge siden en boxervalp ble drept av en schäfer fordi det ble kastet ball/pinner og boxervalpen kom litt for nær gjenstanden...

Ikke for å blande meg inn i andres hundehold (selv om jeg egentlig gjør det, for jeg kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste dette (uthevet tekst), så jeg klarer ikke la være å si noe...), så lurer jeg på om det ikke hadde vært greit å forby folk som er på treff i regi klubben å benytte seg av slike midler på hundene?

Kan sitere fra Mattilsynets brosjyre "Veiledning om hold av hund": "Trening av hund skal bygge på samarbeid og gjensidig forståelse. Hard fysisk avstraffelse, kraftig rykking i båndet og bruk av tvangsutstyr (som pigghalsbånd og strømhalsbånd) skal ikke forekomme og er på ingen måte nødvendig for å oppnå gode treningsresultater. Slik avstraffelse kan tvert imot føre til passivitet og innlæringsproblemer og det kan utløse frykt, stress og aggresjon hos hunden."

I tillegg sier både NKK og Lov om dyrevelferd mye om treningsmetoder og dyrevelferd, så man skulle ha nok av både lover og etiske retningslinjer å støtte seg til dersom man forbyr bruk av tvangsutstyr på treffene.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 19:32

Maria skrev:
Caroline skrev:

Ikke for å blande meg inn i andres hundehold (selv om jeg egentlig gjør det, for jeg kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste dette (uthevet tekst), så jeg klarer ikke la være å si noe...), så lurer jeg på om det ikke hadde vært greit å forby folk som er på treff i regi klubben å benytte seg av slike midler på hundene?

Kan sitere fra Mattilsynets brosjyre "Veiledning om hold av hund": "Trening av hund skal bygge på samarbeid og gjensidig forståelse. Hard fysisk avstraffelse, kraftig rykking i båndet og bruk av tvangsutstyr (som pigghalsbånd og strømhalsbånd) skal ikke forekomme og er på ingen måte nødvendig for å oppnå gode treningsresultater. Slik avstraffelse kan tvert imot føre til passivitet og innlæringsproblemer og det kan utløse frykt, stress og aggresjon hos hunden."

I tillegg sier både NKK og Lov om dyrevelferd mye om treningsmetoder og dyrevelferd, så man skulle ha nok av både lover og etiske retningslinjer å støtte seg til dersom man forbyr bruk av tvangsutstyr på treffene.

Dette var et sånt pigghalsbånd med piggene ut og ikke inn wink3 Ellers skulle jeg egenhendig tatt det av hunden cool3 Men det kunne skadet tenner og øyne på andre hunder, så derfor er det kjekt å gjøre oppmerksom på det. Var sikkert ikke tenkt sånn fra de som hadde tatt det på hunden sin.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 19:36

Å, så bra at det var det!! Kjente jeg ble helt svett og kvalm her jeg satt og så for meg ett HELT annet pigghalsbånd!! happy4 Men da er jeg med og kvalmen har gitt seg! wink3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
siljesla

siljesla

Antall Innlegg : 28

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptySøn Sep 26 2010, 22:22

Bare hyggelig å dele litt på hundeposene happy6 er fort gjort å glemme det.-.

vi hadde en kjempe fin første gangs tur ditt.. traff på mange hyggelige folk happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 10:30

Linn skrev:
Maria skrev:
Caroline skrev:

Dette var et sånt pigghalsbånd med piggene ut og ikke inn wink3 Ellers skulle jeg egenhendig tatt det av hunden cool3 Men det kunne skadet tenner og øyne på andre hunder, så derfor er det kjekt å gjøre oppmerksom på det. Var sikkert ikke tenkt sånn fra de som hadde tatt det på hunden sin.

Flere som reagerte på det halsbåndet. Kan fort bli en rift på et øye under lek f.eks.
Støtter også det med baller (andre leker). Det kan fort bli en skikkelig slagsmål over slikt.

Kan jo også nevne at tisper med løpetid er forbudt å ha med på sletta. Også tisper som skal ha løpetid kan lukte godt og bli for mye for en ivrig hannhund (som min lalala2)

Vi gleder oss til flere treff utover høsten, håper flere "tør" å bli med på våre "offisielle" treff også happy6
Til Toppen Go down
Katharina

Katharina

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 12:16

Vi blir iallefall med flere ganger. Var veldig hyggelig og så morsomt å se så mange pinschere samlet happy5 (det var flest dvergpinschere der da vi kom, men det passet minstefrøkena mi ypperlig... happy4 ).

Tenkte bare på en ting, jeg la ikke stort merke til dette halsbåndet som det snakkes om (var litt vel opptatt av lille ville valpen kanskje), men hadde det ikke gått an å sagt ifra der og da. Hvis man gjør det på en ordentlig måte og forklarer hvorfor er det jo ikke noe i veien for det. For det første er det ikke sikkert personen er på forumet her, og for det andre er det sikkert hyggeligere for personen å få "veiledning" der og da, istedet for å måtte lese det på forumet etterpå?... Bare en tanke unsure3 . Er jo ikke sikkert eieren tenkte over det i det hele tatt...
Til Toppen Go down
siljesla

siljesla

Antall Innlegg : 28

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 12:46

Enig der at var det problem med det halsbåndet burde man heller sagt ifra på en pen måte..

Jeg snakket en del med eieren til di to hudene med halsbåndene.. Kjempe hyggelig fyr.. og han var jo egentlig ikke på pincher treffet. happy4 han gikk en tur også plutselig hadde han sett en haug med pinchere.. happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 12:50

siljesla skrev:
Enig der at var det problem med det halsbåndet burde man heller sagt ifra på en pen måte..

Jeg snakket en del med eieren til di to hudene med halsbåndene.. Kjempe hyggelig fyr.. og han var jo egentlig ikke på pincher treffet. happy4 han gikk en tur også plutselig hadde han sett en haug med pinchere.. happy6

Hehe, han skjønte sikkert mye happy4 Men god reklame for pinscherklubben da happy6
Til Toppen Go down
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 12:53

Katharina skrev:
Vi blir iallefall med flere ganger. Var veldig hyggelig og så morsomt å se så mange pinschere samlet happy5 (det var flest dvergpinschere der da vi kom, men det passet minstefrøkena mi ypperlig... happy4 ).

Tenkte bare på en ting, jeg la ikke stort merke til dette halsbåndet som det snakkes om (var litt vel opptatt av lille ville valpen kanskje), men hadde det ikke gått an å sagt ifra der og da. Hvis man gjør det på en ordentlig måte og forklarer hvorfor er det jo ikke noe i veien for det. For det første er det ikke sikkert personen er på forumet her, og for det andre er det sikkert hyggeligere for personen å få "veiledning" der og da, istedet for å måtte lese det på forumet etterpå?... Bare en tanke unsure3 . Er jo ikke sikkert eieren tenkte over det i det hele tatt...

Jeg skrev det ikke for å være ekkel mot enkelte, men for at man senere kan slippe å se sånt på treff happy6
Om jeg hadde sagt noe til personen på stedet, hva hadde det hjulpet? Personen hadde sikkert ikke noen ekstra halsbånd i lommene og ville bare følt seg utilpass happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Katharina

Katharina

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyMan Sep 27 2010, 20:58

Caroline skrev:
Katharina skrev:

Jeg skrev det ikke for å være ekkel mot enkelte, men for at man senere kan slippe å se sånt på treff happy6
Om jeg hadde sagt noe til personen på stedet, hva hadde det hjulpet? Personen hadde sikkert ikke noen ekstra halsbånd i lommene og ville bare følt seg utilpass happy3

Nei nei, for all del - Mente overhodet ikke at det var skrevet for å være ekkel unsure3 . Men hadde noen sagt noe slik om det var meg hadde jeg bare tatt av halsbåndet mens den var løs med de andre hundene... Mente bare at det er jo ikke sikkert personen leser det engang, og da slipper man jo ikke å se slikt senere... innocent3
Til Toppen Go down
StovnerYlva

StovnerYlva

Antall Innlegg : 30

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyTir Sep 28 2010, 20:51

ElinK skrev:
Vi gleder oss til flere treff utover høsten, håper flere "tør" å bli med på våre "offisielle" treff også happy6

hei hei. vi vurderer å ta en tur, men er ikke akkurat innom forumet her daglig. og tråden Ekebergtreff søndag 13. juni! står som prioritert - og ikke denne tråden. ikke lett å få meg seg all relevant informasjon når man bare kikker innom her (er vel heller ikke alle som ser på hovedsiden på listen der).

er det mulig å få tråden for neste treff satt merket prioritert? så er det kanskje mulig flere får med seg informasjonen - gjerne i god tid før treffet?

welcome dog4 hoppejul*
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/blanketmanNOR
ElinK

ElinK

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyTor Okt 07 2010, 14:43

Skrevet en ny tråd ang. treff i helgen (uoffisielt treff). Det finner du her.
Til Toppen Go down
StovnerYlva

StovnerYlva

Antall Innlegg : 30

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 EmptyFre Okt 08 2010, 18:45

ElinK skrev:
Skrevet en ny tråd ang. treff i helgen (uoffisielt treff). Det finner du her.

takk happy6
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/blanketmanNOR
Sponsored content

PosteTema: Re: Høstens første Ekebergtreff!   Høstens første Ekebergtreff! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Høstens første Ekebergtreff!
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Ekebergtreff 2.mai!
» Ekebergtreff søndag 13. juni!
» Bilder fra pinschertreff i Oslo/Akershus (oppdatert med bilder fra 23. oktober)
» Ekebergtreff søndag 11. april 2010!
» Oslo/Akershus: Ekebergtreff søndag 24. oktober!