| Ella - Tangetoppens Waikiki :) | |
|
+16Magdalena Fly Julie Cathrine&Jazzi Anne Marte Gry Elena Lene Lex Andre_J Caroline Fanny Linn Kennel Mirenzo Marita turid 20 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
turid
Antall Innlegg : 72 Join date : 07.03.2010
| Tema: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 18:47 | |
| Da var det vår tur til å komme inn hit Tittet innom i ny og ne, men av en merkelig grunn aldri registrert meg. Jeg og min samboer er de heldige eiere av ei lita DP tispe på straks 1 år, ved navn Ella - Tangetoppens Waikiki. Ei artig lita jente som det er mye futt og fanteri i Takk til Elisabeth får vår lille snuppe, og takk til Marita som har Ellas pappa Liten "skavanke" med kort hale, men hun er like nydelig fordet :p (Første innlegget ble av en eller annen grunn slettet desverre :( .... )
Sist endret av turid den Søn Aug 15 2010, 21:10, endret 3 ganger | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 18:50 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 18:55 | |
| Hei, og velkommen hit! Pappa Zeus hilser så mye. | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:01 | |
| Takk for det Hun har fremdeles den lille musa hun fikk fra deg og Zeus, den er med overalt hun skal og hu hyler hvis hu har glemt og ta den med i buret sitt når hu skal sove :P | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:07 | |
| | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:22 | |
| Tusen takk for det Koselig og være blant "likesinnede" :P | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:30 | |
| Velkommen hit | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:45 | |
| | |
|
| |
Marita
| |
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 19:57 | |
| Velkommen hit | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 21:09 | |
| Hihi, så søt Så hun hadde fått en større utgave også [/quote] Ja, hun har 3 totalt av de :P Er de lekene hun elsker og steller godt med Ødelegger de heldigvis ikke. | |
|
| |
turid
| |
| |
Andre_J
Antall Innlegg : 4 Join date : 15.08.2010
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Søn Aug 15 2010, 23:41 | |
| | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 06:59 | |
| Søt jente Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er? | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 07:24 | |
| Hei og velkommen hit! Søt jente du har. | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 08:09 | |
| Velkommen hit. | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 14:45 | |
| - Marita skrev:
- Søt jente Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er?
Noen måneder siden bildene ble tatt, så litt anerledes i ansiktet nå Men veldig lik Izi på utseendet. Hu måler 29cm til manken. Er dette lite i forhold til rasestandard? Vekten er jeg ikke 100% sikker på, for har ingen vekt så jeg får veid henne, men tenker hun ligger rundt 3 kilo. Men vi har et lite "problem", hun tisser av glede når jeg kommer hjem. Hva kommer dette av? Kommer kun noen få dråper, og hun står og hopper av glede. Prøvd og overse henne til hu roer seg ned, men hu blir like ivrig igjen med engang. Noen som vet hva dette kommer av, evnt flere som opplevd lignende? Hu er også litt nervøs og engstelig med fremmende, noen som har noen tips om hvordan vi kan trene på at hun skal bli litt tryggere på nye mennesker? Hu forguder alle dyr, og blir overivrig når vi møter hunder og katter ute, så kun folk hu reagerer på. | |
|
| |
turid
| |
| |
Marita
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 15:02 | |
| - turid skrev:
- Marita skrev:
- Søt jente Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er?
Noen måneder siden bildene ble tatt, så litt anerledes i ansiktet nå Men veldig lik Izi på utseendet. Hu måler 29cm til manken. Er dette lite i forhold til rasestandard? Vekten er jeg ikke 100% sikker på, for har ingen vekt så jeg får veid henne, men tenker hun ligger rundt 3 kilo.
Men vi har et lite "problem", hun tisser av glede når jeg kommer hjem. Hva kommer dette av? Kommer kun noen få dråper, og hun står og hopper av glede. Prøvd og overse henne til hu roer seg ned, men hu blir like ivrig igjen med engang. Noen som vet hva dette kommer av, evnt flere som opplevd lignende?
Hu er også litt nervøs og engstelig med fremmende, noen som har noen tips om hvordan vi kan trene på at hun skal bli litt tryggere på nye mennesker? Hu forguder alle dyr, og blir overivrig når vi møter hunder og katter ute, så kun folk hu reagerer på. 29 cm er ikke lite - det er akkurat passe. Men da høres 3 kg litt lite ut. Det er en del hunder som skvetter av glede, men akkurat hva det kommer av er jeg ikke sikker på. Men jeg lærte i allefall på det foredraget jeg var på med Turid Rugaas i forrige uke at man IKKE skal overse hunden og vente til den roer seg, for det er slemt gjort overfor hunden. Tenk deg selv hvis barnet ditt hoppet av glede når du kom hjem, og istedet for å hilse på det så snur du ryggen til og later som ingen ting... Er ikke så mange som hadde gjort det, tror jeg (Men er dessverre det de fleste får råd om å gjøre når det kommer til hunder) Hils i stedet kort på hunden uten å mase, og så går man bare rolig og gjør noe dagligdags, så vil hunden roe seg ned ganske raskt. Å bli trygg på mennesker: Ikke alle mennesker vet hvordan de skal oppføre seg mot hunder og kan virke truende. Men de aller fleste hunder lar seg kjøpe av godbiter Så du kan jo evt utstyre noen bekjente med noen godbiter du vet at hun ikke kan motstå, og så kan de sitte helt rolig uten å se på henne med godbit i hånda slik at hun selv kan gå bort og forsyne seg i sitt eget tempo. Gjør du dette mange nok ganger med ulike typer folk vil hun forhåpentligvis tilslutt lære seg at mennesker er faktisk ganske kule. | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Man Aug 16 2010, 15:42 | |
| - Sitat :
- 29 cm er ikke lite - det er akkurat passe. Men da høres 3 kg litt lite ut.
Det er en del hunder som skvetter av glede, men akkurat hva det kommer av er jeg ikke sikker på. Men jeg lærte i allefall på det foredraget jeg var på med Turid Rugaas i forrige uke at man IKKE skal overse hunden og vente til den roer seg, for det er slemt gjort overfor hunden. Tenk deg selv hvis barnet ditt hoppet av glede når du kom hjem, og istedet for å hilse på det så snur du ryggen til og later som ingen ting... Er ikke så mange som hadde gjort det, tror jeg (Men er dessverre det de fleste får råd om å gjøre når det kommer til hunder) Hils i stedet kort på hunden uten å mase, og så går man bare rolig og gjør noe dagligdags, så vil hunden roe seg ned ganske raskt.
Å bli trygg på mennesker: Ikke alle mennesker vet hvordan de skal oppføre seg mot hunder og kan virke truende. Men de aller fleste hunder lar seg kjøpe av godbiter Så du kan jo evt utstyre noen bekjente med noen godbiter du vet at hun ikke kan motstå, og så kan de sitte helt rolig uten å se på henne med godbit i hånda slik at hun selv kan gå bort og forsyne seg i sitt eget tempo. Gjør du dette mange nok ganger med ulike typer folk vil hun forhåpentligvis tilslutt lære seg at mennesker er faktisk ganske kule. Alltid sett på henne som liten for rasen, men da er hun jo ikke det Godt mulig hun veier mer enn 3 kilo, og det burde hun jo egentlig gjøre, for sist jeg veide henne var hun på 2,8 kilo, og det er i alle fall 3 mnd siden. Skal se om jeg ikke får veid henne en dag Ja, er veldig mange jeg har spurt som har sagt at jeg bare skal overse henne til hun har roet seg ned, men det skjærer jo i hjerterota og overse henne når hun er så glad for at jeg kommer hjem :( Så har ikke vært moro for verken henne eller meg. Så det skal jeg så absolutt ikke gjøre igjen. Veldig godt tips angående å hilse på fremmede, det skal vi jammen meg prøve ut For de hun kjenner forguder hu jo. Smiler som bare det når hun får besøk eller ser noen hu kjenner Hu smiler faktisk så mye at man kan se alle tennene :P | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Tor Aug 19 2010, 17:07 | |
| Marita : Vi fikk veid lille snuppa idag å hun veier 3,5 kilo Er det nogenlunde grei vekt i forhold til høyden, eller er det litt lite? | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Tor Aug 19 2010, 18:59 | |
| Hun er ikke akkurat noen tungvekter Men så lenge ribbeina ikke stikker ut og hun ser normal ut, så er det ikke noe problem. Søstern hennes er ikke spesielt tung i kroppen hun heller, så de er nok bare litt "lette typer" Moro at hun smiler Det gjør nemlig Zeus også | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Tor Aug 19 2010, 19:46 | |
| Søt jente u har, velkommen hit | |
|
| |
turid
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) Tor Aug 19 2010, 20:33 | |
| - Marita skrev:
- Hun er ikke akkurat noen tungvekter Men så lenge ribbeina ikke stikker ut og hun ser normal ut, så er det ikke noe problem. Søstern hennes er ikke spesielt tung i kroppen hun heller, så de er nok bare litt "lette typer"
Moro at hun smiler Det gjør nemlig Zeus også Ingen ribbein eller noe som stikker ut heldigvis De vi har møtt har bare kommentert at hun ser ut som hun er i godt hold, og matlysten er det ikke noe å si på :P Spiser jo en del, men er ikke grisk. Og kan bruke laaaaang tid på maten sin. Godteri er hu super glad i, men spiser det ikke :P Gjemmer bort alt sammen, så løfter man på noe så ligger det alltid noe godt under. Hehe, moro at de smiler Det har hun i alle fall arvet fra pappaen sin. Skulle sett henne idag når jeg skulle ha henne med ut og lufte henne før jobb. Hun la under dyna mi ved siden av samboeren min, og prøvde og rope på henne mange ganger, men ingen raksjon. Så løfter jeg forsiktig på dyna, og da ligger hun på rygg og smiler som bare det :P Hører hun at det regner ute, så vil hun heller ligge i senga med pappa | |
|
| |
turid
| |
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :) | |
| |
|
| |
| Ella - Tangetoppens Waikiki :) | |