| Verdens beste Jonas er 5 år! | |
|
+22Eva Maiken Bente L Ann-Helen Vinnie Hera Maria Caroline Monica P Kinkade camillahoel Linn Julie Simira Christine Benedicte Kennel Mirenzo Lene Lex Garp Marte Nina (Kennel Dijontoma) 26 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 00:04 | |
|
GRATULERER SÅÅÅ MYE TIL VERDENS BESTE JONAS, SØSTER CITRUS OG RESTEN AV RATTENJÄGERS J-KULL, SOM FYLLER 5 ÅR IDAG!!!!
Jeg kan nesten ikke få sagt det mange nok ganger hvor spesiell denne gutten er og hvor mye han betyr for meg, men trenger vel nesten ikke si det flere ganger heller... Tuuuusen takk igjen Irene for verdens beste gutt, kan ikke forestille meg hvordan livet ville vært uten han, han har gitt oss så utrolig mye!!!
Gratulerer så mye med 5-års dagen go'gutten min, bare håååper at vi er så heldige at vi får ha deg hos oss i 5 år til, vi skal hvert fall gjøre alt vi kan for at du skal få en super dag, og fortsette å gjøre alt vi kan for at du skal få fortsette å nyte livet som du gjør så lenge som mulig!
Vi har, som mange vet, hatt mange oppturer og nedturer med Jonas.... Den siste tiden har vært en skikkelig møkkaperriode igjen og vi har hatt det ordentlig tungt en stund nå...var sikker på at tiden da vi måtte gi slipp på han var kommet, og fikk bevis på at jeg kommer til å takle det akkurat så dårlig som jeg fryktet... Det er jo en stund siden han måtte gi helt slipp på det lille han har hatt igjen av noe tilnærmet syn på det éne øyet, og han har klart seg helt supert som fullstendig blind og har vært akkurat den samme livsnyteren han alltid har vært, har til og med tatt bronsemerket og bestått med mye skryt fra dommeren...men i sommer har han dessverre klart å få skader på begge øynene, ved at han har fått en pinne i hvert øye ved to forskjellige anledninger, og skadene var såpass ille at det var veldig smertefult og ikke ville gro, så nå måtte han omsider ta farvell med det værste øyet, som var det første han ble blind på... Denne gangen trivdes Jonas av en eller annen grunn så dårlig på Veterinærhøyskolen at han ble sendt hjem samme dag som operasjonen for å minske stresset på ham, og han kom da hjem noen dager tidligere enn han egentlig skulle og for første gang opplevde jeg Jonas uttrykke smerte og missnøye, noe som var helt grusomt...han tåler utrolig mye, så når han først viser det på den måten vet man at det er ille, og det knuste meg fullstendig og jeg følte meg som verdens værste eier... Jeg plaget jo som vanlig legene en del, og fant ut at han faktisk fikk for lite smertestillende i forhold til det han skulle, så da jeg fikk regnet ut rette dosen og reguldert dette, ble det betraktelig mye bedre, og etter å ha vært en kort dag på høyskolen for å få tømt alt pusset som hadde samlet seg på hele den éne siden av ansiktet, var han mye bedre gjen, til stor lettelse for oss som hadde sett han ha det vondt og sittet oppe med ham et par netter og passet på ham på omgang...
Søndag kveld bestemte jeg meg for at såret så så bra ut at jeg fjernet stingene så han skulle slippe å vente helt til tirsdag med å få slippe den dumme skjermen mer, for han virkelig haaaater den, og da ble han helt seg selv igjen og jeg har fått igjen den glade go'gutten min som tar alt på strak arm og nyter hvert sekund av livet...! Det andre øyet hans er dessverre også veldig dårlig, og han får fortsatt smertebehandling for det mens vi behandler videre og venter for å se om såret på det øyet gror, menmen, én ting av gangen, og for øyeblikket har han det supert og det er det viktigste...!
Jonas er virkelig en gutt som vet å nyte livet og tar alle ufordringene som er hevet hans vei på strak arm, hanhar en god del å lære de fleste av oss, og ekstra rørende er det jo når det er tungt handikappete mennesker som den siste tiden har kommet til oss og fortalt hvor mye Jonas har betydd for dem og hvordan det å se måten han takler livet og all motgangen han har hatt har påvirket dem og hjulpet dem å se annerledes på livet og måten de takler sine egne utfordringer på...sånt varmer virkelig, og da føler jeg at alt han har vært gjennom ikke er forgjeves... Du er gull verdt gutten min, og du har fortsatt livsgnisten i deg, så så lenge du har det gir ikke vi heller opp, og fortsetter å figte med deg til den dagen du sier stopp...!
Dagen skal etter planen feires ved Semsvannet med gjengen vår, Cocos og Citrus, som også har bursdag, så nå håper vi på fint vær...tror ikke det er noen Jonas heller ville feiret dagen sin med enn søsteren sin, og selv om han ikke kan se henne lenger blir han fortsatt helt fullstendig tullerusk av glede når vi treffer henne og sier til han at der er Citrus i det vi går bort til henne...det er ekte kjærlighet det...!
Her kommer alt for mange bilder av go'gutten min...because he's worth it, hihi...har jo så mange, så tro det eller ei, men dette er bare noen av favorittene mine...:
Verdens vakreste valp 8 uker gammel
Kjekkeste ettåringen jeg vet...
Love of my life
Vakker som en solnedgang...
Snill som dagen er lang....
En glad laks og en livsnyter...
(Ser på TV)
...og verdens beste treningskamerat...
...som tok bronsemerket uten syn...
Elsker deg gullet mitt, du er verdt hver krone og hver våkne natt! | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 05:48 | |
| | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 06:21 | |
| Som vanlig sitter jeg med klomp i halsen etter Jonas innlegg. Spesielt det bronsjemerkebildet. Så fin han er! Grattis med 5 årsdagen, Jonas. Håper søsknene dine og Nina skjemmer deg virkelig bort! | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 06:36 | |
| | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 08:38 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 08:41 | |
| Gratulerer så mye med 5 års dagen verdens beste Jonas! Fantastisk hund med fantastiske eiere | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 08:49 | |
| | |
|
| |
Christine
Antall Innlegg : 344 Join date : 24.12.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 08:55 | |
| Gratulerer så mye med dagen til en veldig spesiell gutt Fikk en liten tåre i øyet jeg og når jeg leste innlegget! Håper han får en fantastisk dag! | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 10:11 | |
| Stakkars Jonas, han har vært gjennom mer enn de fleste. Gratulerer masse med dagen, regner med at det blir snadder å få til middag i dag!? | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 10:19 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 10:25 | |
| | |
|
| |
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 10:51 | |
| | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| |
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 17:23 | |
| Gratulerer så masse med dagen til nydelige og fantastiske Jonas Han er heldig som har deg!! | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| |
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Verdens beste Jonas er 5 år! Fre Aug 13 2010, 17:44 | |
|
Sist endret av Maria den Lør Aug 14 2010, 15:41, endret 1 gang | |
|