| Wookie og Wal- E har gjennomført MH! | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Fre Aug 06 2010, 19:09 | |
| I helgen gjennomførte Wookie og Wall-E (Chico) MH, og jeg var selvfølgelig på plass i Askersund for å se på! Var utrolig moro å se igjen de to flotte gutta! Både eiere og hunder var sååå flinke!! Bente og Egil med Wookie tok turen fra trønderlag og Inger sammen med sønnen sin og Chico fra vestlandet - det kaller jeg dedikerte valpekjøpere Jeg vil takke alle som var der for en super dag, vi storkoste oss!! Og takk til Leena som gjorde MH`en mulig og stod for deilig mat og kake! Var selvfølgelig litt spesielt med Wookie-gutten som har bodd hos meg i rundt 5 mnd, og flyttet tilbake til sine eiere bare fire uker før MH`en. Vi lurte mye på hvem som skulle gå med han. Er jo ikke så lenge siden han dro fra meg, og vi fikk et veldig nært bånd. Men bestemte oss for at Egil skulle gå med Wookie, for det er jo faktisk en veldig fin tillitserklæring, og det er jo der han skal tilbringe framtiden sin! Det gikk virkelig over all forventning, de var sååå utrolig flinke sammen! Wookie gjorde i mine øyne en knallbra MH! Han var leken, viste mye nyskjerrighet, selvstendighet og også noe vakt Wookie fikk også godkjent på skudd! Vet jeg er en smule innhabil, men må bare si at Wookie er virkelig en HELT fantastisk og spesiell hund, og han vil alltid ha en SOR plass i hjertet mitt Chico var noe mer mammakjær, og ville helst holde seg i området rundt mammsen Der var alt trygt og godt, så han så nok ingen grunn til å forlate den plassen! hehe.. Var veldig moro å se igjen gutten, han blir jo bare vakrere og vakrere for hver gang jeg ser han. Gleder meg veldig til denne gutten entrêr utstillingsringene! Chico er virkelig en energibundt i særklasse og all ære til Inger og sønnen hennes som er så tolmodige og flinke med han!! Bilden er tatt av Leena Ekroth (www.pinscher.se)Chico Hilse på spøkelsene! Skumle mannen i felleskjøpet dress! Chico lurte fælt på hvor hodet til denne mannen var hadde blitt av Wookisen Leke med testleder!! Sjekke ut den rare bråkelyden, var jo ikke så skummelt som det hørtes ut! Ikke prøv dere å kom hit til pappsen min!! Hmm, de var kanskje ikke så farlige likevel!? Flere bilder av gutta sin MH på min side www.trayan.no - film kommer når den er ferdig redigert!!Slenger med et bildet av sisteman fra dette kullet også - Wixzor (Charlie) - enda en flott gutt!
Sist endret av Maiken den Søn Aug 08 2010, 16:12, endret 1 gang | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 11:31 | |
| Så morsomme bilder ... er alltid gøy å se hunder i action i slike situasjoner synes jeg, veldig interesant Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt? | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 11:35 | |
| Så fine bilder av flotte hunder! Har blitt noen fine Pinschere etter gutten din! | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 12:43 | |
| Gratulerer med gjennomført MH på "barnebarna". Moro med bilder og jeg gleder meg til å se film! - Hera skrev:
- Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Du finnner oversikt over hvor og hvilke klubber som arrangerer MH på NKK sin side. Se under terminliste og deretter brukshundprøver og til slutt Mentalbeskrivelse Hund. Det arrangeres i hele landet. Noen steder blir det fort fullt, men jeg vet også om klubber som sliter med å få fyllt opp plassene, så det er nok både og. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 14:16 | |
| Gratulerer såå mye til deg, Anette og Leena med vel overstått MH for barnebarna, og til de flinke eierne deres, ingen ting som er bedre enn flinke valpekjøpere som stiller opp!!! Kjempefine bilder av de kjekke gutta, og moro å endelig få se broren til Tray også, har jo ikke sett så mye til han tidligere...! | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 16:19 | |
| Tusen takk for koselige kommentarer!! Syntes det har kommet noen herlige hunder etter Trayansen, og gleder meg stort til å se MJ-kullet til Noticeable vokse opp også, de er såååå fine alle Og jeg er selvfølgelig på plass når det er deres tur til MH! - Nina skrev:
- Gratulerer såå mye til deg, Anette og Leena med vel overstått MH for barnebarna, og til de flinke eierne deres, ingen ting som er bedre enn flinke valpekjøpere som stiller opp!!!
Kjempefine bilder av de kjekke gutta, og moro å endelig få se broren til Tray også, har jo ikke sett så mye til han tidligere...! Nina, det er bare jeg som ikke hadde hodet med meg da jeg skrev disse to innleggende, det siste bildet er av Trayans sønn Wixzor Vet ikke hvordan jeg har klart å skrive så mye feil - mye surr ble det ihvertfall Men skulle virkelig likt å sett noen bilder av Trayans bror jeg også, det er lenge siden nå.. Og helt riktig som du sier disse eierene er virkelig supre!! Er så glad for jeg at jeg har fått blitt så godt kjent med de | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Søn Aug 08 2010, 20:58 | |
| Gratulerer med vel gjennomført MH, fine bilder, gleder meg til film | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Man Aug 09 2010, 17:17 | |
| | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Man Aug 09 2010, 18:15 | |
| - Hera skrev:
- Maria skrev:
- Gratulerer med gjennomført MH på "barnebarna". Moro med bilder og jeg gleder meg til å se film!
- Hera skrev:
- Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Du finnner oversikt over hvor og hvilke klubber som arrangerer MH på NKK sin side. Se under terminliste og deretter brukshundprøver og til slutt Mentalbeskrivelse Hund. Det arrangeres i hele landet. Noen steder blir det fort fullt, men jeg vet også om klubber som sliter med å få fyllt opp plassene, så det er nok både og.
Oh, tusen takk Skal sjekke det ut Men er det noen kriterier de stiller til de hunder som skal meldes på eller noe slikt, har så lite peiling på slikt, men hadde bare vært morro å fått en mentalbeskrivelse på hunden synes jeg Samme kriterier som når du melder på utstilling; hunden må være registrert i NKK, ha vaksinasjon i orden, være ID-merket og den kan ikke være kupert. I tillegg må hunden minimum være 10 mnd. Drektige tisper kan ikke ta MH etter en viss tid ut i drektigheten og har ei tispe hatt valper må de være over en viss alder (husker ikke antall dager på hverken drektighet eller valper). Veldig moro med MH, ja! Interessant å studere MH både innenfor raser og enkeltindivider. Men så er jeg litt mentalitetsnerd, jeg da!! For spesielt interesserte (og ett must for oppdrettere, spør du meg) så fins det en bok (svensk) som heter Mentalitetsboken. Den tar blant annet for seg momentene i mentaltester og beskriver hva som ligger bak en hunds reaksjoner ved momentene i tillegg til at den går i dybden på hunders mentalitet generelt. Veldig interessant! Man lærer sin hund å kjenne (og andre hunder/raser) på en helt annen måte når man har begynner å forstå dette med mentalitet og jeg syns det blir mer og mer fasinerende jo mer jeg lærer. | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Tir Aug 10 2010, 10:10 | |
| Gratulerer med gjennomført MH på barnebarna. Gøy å se bilder. MH er jo så morsomt. Hadde vi fått lov så hadde vi tatt den en gang til. | |
|
| |
jeanett
Antall Innlegg : 75 Join date : 12.09.2009 Bosted : jæren
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Tir Aug 10 2010, 14:06 | |
| Dette så skikkelig spennende ut Hadde vert utrolig moro å deltat på noe slik, sett hundene sin i slike situasjoner. | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Ons Aug 11 2010, 09:04 | |
| - Lene skrev:
- Gratulerer med gjennomført MH på barnebarna. Gøy å se bilder.
MH er jo så morsomt. Hadde vi fått lov så hadde vi tatt den en gang til. Tusen takk! Hehe, ja det er supergøy! Er alltid så morsomt å se hvordan de forskjellige hundene reagerer, og spesielt de du kjenner godt! Wookie reagerte faktisk mye som jeg trodde, men det er flere av hundene jeg har sett som jeg ville trodd reagerte veldig anderledes enn hva de gjorde. Hadde hatt skikkelig lyst til å gå en gang til med Tray også Men han skal jo på korning, og det er jo noe av det samme - blir moro!! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH! | |
| |
|
| |
| Wookie og Wal- E har gjennomført MH! | |
|