| Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) | |
|
+13Julie Bente Jannicke Lene Gry Elena Maria Anita.K Kaja Marte Kennel Mirenzo Marita Caroline jeanette 17 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jannicke
Antall Innlegg : 123 Join date : 11.09.2009 Age : 43
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Man Jul 26 2010, 21:10 | |
| | |
|
| |
pusevoffen
Antall Innlegg : 661 Join date : 12.06.2009
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Man Jul 26 2010, 23:23 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 07:19 | |
| Gratulerer så mye til Jannicke og Tangetoppen med flotte resultater på Mimmi Gratulerer så mye til Bente også med BIR til begge jentene dine | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 09:53 | |
| | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 10:02 | |
| | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 12:59 | |
| - jeanette skrev:
det står i NKK`s utstillingsregler Vivi om akkurat dette... Hunden kan få bedømmelse, men ikke mer en en rød og CK, selv om CERT og BIR ikke er delt ut, så lenge man ikke møter til rett tid.... - pusevoffen skrev:
- Har lest dette jeg også. Dette står i utstillingsreglene til NKK:5.6 for sent fremmøte
Hund som kommer for sent til ordinær bedømmelse kan gis en kvalitetsbedømmelse og eventuelt HP/CK Hunden kan deretter delta i ikke avsluttede konkurranseklasser.
Det skal skrives på kritikken at hunden kom for sent. Hunder som møter etter at rasen er ferdig bedømt kan, dersom tiden tillater det, av dommer gis en kritikk med premiegrad.
Nå er jeg ikke ute etter å lage noe bråk. Jeg bare mente at gjort er gjort og spist er spist. Nå valgte denne dommeren å gjøre det slik denne gangen, siden det jo ikke hadde vært noen konkurranseklasse i det hele tatt. Og som Sølvi siterer reglene er det jo faktisk mulig å tolke det dithen at konkurranseklassene ikke var avsluttet, da de faktisk aldri hadde begynt.. | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 13:07 | |
| - Lex skrev:
- jeanette skrev:
det står i NKK`s utstillingsregler Vivi om akkurat dette... Hunden kan få bedømmelse, men ikke mer en en rød og CK, selv om CERT og BIR ikke er delt ut, så lenge man ikke møter til rett tid....
- pusevoffen skrev:
- Har lest dette jeg også. Dette står i utstillingsreglene til NKK:5.6 for sent fremmøte
Hund som kommer for sent til ordinær bedømmelse kan gis en kvalitetsbedømmelse og eventuelt HP/CK Hunden kan deretter delta i ikke avsluttede konkurranseklasser.
Det skal skrives på kritikken at hunden kom for sent. Hunder som møter etter at rasen er ferdig bedømt kan, dersom tiden tillater det, av dommer gis en kritikk med premiegrad.
Nå er jeg ikke ute etter å lage noe bråk. Jeg bare mente at gjort er gjort og spist er spist. Nå valgte denne dommeren å gjøre det slik denne gangen, siden det jo ikke hadde vært noen konkurranseklasse i det hele tatt.
Og som Sølvi siterer reglene er det jo faktisk mulig å tolke det dithen at konkurranseklassene ikke var avsluttet, da de faktisk aldri hadde begynt..
...åsså var det jo ingen andre som ble skadelidende for denne feilen. Bare fint for hunden som kom forseint. Er enig med deg Vivi, hvorfor klage på noe som ikke har annet for seg enn å ta ifra noen et cert som ingen andre ville fått? (hvis nå jeg skal blande meg oppi dette.. ) | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 17:35 | |
| | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 19:24 | |
| Hadde du vært like irritert om du selv en dag hadde tatt feil av tidspunkt/ikke funnet ringen, og du selv hadde fått en sjanse til å vinne CERTET? Hadde du protestert om du fikk CK, CERT og BIR, selv om du egentlig var for sent til bedømmingen? Tror altså ikke det...
Som nevnt over her, så gikk det ikke ut over bedømmingen til noen av de andre som var påmeldt uansett.. | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) Tir Jul 27 2010, 19:47 | |
| - -linda- skrev:
- Hadde du vært like irritert om du selv en dag hadde tatt feil av tidspunkt/ikke funnet ringen, og du selv hadde fått en sjanse til å vinne CERTET? Hadde du protestert om du fikk CK, CERT og BIR, selv om du egentlig var for sent til bedømmingen? Tror altså ikke det...
Som nevnt over her, så gikk det ikke ut over bedømmingen til noen av de andre som var påmeldt uansett.. Jeg hadde nok ikke gått inn i den ringen for å få en bedømmelse av hunden min om jeg hadde kommet etter at Dp var ferdig i ringen, og så frekk ville jeg heller ikke vært mot dommeren at jeg hadde kommet for seint. Tidspunktet for oppmøte står på nr lappen, og da forholder jeg meg faktisk til det! det spiller ingen rolle om det ikke gikk utover noen Linda, problemet er jo det at dommeren gjorde en stor feil, i forhold til NKK`s utstillingsregler.... og NKK, dommere, ringsekretærer,utstillingsleder må oxo forholde seg til reglementet.... Sånn er det. Kanskje moderator kan dele denne tråden, det var i utgangspunktet en gratulasjonstråd til Bente | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) | |
| |
|
| |
| Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) | |
|