Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)

Go down 
+13
Julie
Bente
Jannicke
Lene
Gry Elena
Maria
Anita.K
Kaja
Marte
Kennel Mirenzo
Marita
Caroline
jeanette
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jannicke

Jannicke

Antall Innlegg : 123

Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyMan Jul 26 2010, 21:10

Takk det samme til dere Bente biggrin Gutta dine var herlige der de løp rundt i barn og hund wub4 happy5 happy5 happy5 happy5
Til Toppen Go down
http://www.kennelexeline.com
pusevoffen

pusevoffen

Antall Innlegg : 661

Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyMan Jul 26 2010, 23:23

Gratulerer så mye Bente med CERTog BIR på Caila happy5 happy5

wawe3

Gratulerer så mye med CERT og BIR og BIG 2 på Phoebe happy5 happy5

Gratulerer til BIR valp happy5 happy5
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 07:19

Gratulerer så mye til Jannicke og Tangetoppen med flotte resultater på Mimmi happy5

Gratulerer så mye til Bente også med BIR til begge jentene dine happy5
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 09:53

Jannicke skrev:
Takk det samme til dere Bente biggrin Gutta dine var herlige der de løp rundt i barn og hund wub4 happy5 happy5 happy5 happy5

Gutta synes det var knall gøy de,selv om Cayla som ikke var spesielt samarbeidsvilig da mamsen stod på utsiden Laughing Smilla er med på alt bare man har en godbit i hånden Laughing
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 10:02

Lex skrev:
jeanette skrev:
Kaja skrev:
Julie - Cayla ble BIR dag 2. Phoebe er en whippet Surprised) og J Whiskey (forøvrig en pen gutt biggrin ) BIR dag 1
(om jeg har forstått det riktig (?)

Grattis til Tangetoppen Milady som også ble BIR og BIG1 valp!

Spiller ingen rolle om hunden er pen, når eieren ikke møter til rett tid i ringen.... Det domemren gjorde på dag 1 er ikke lov, og det er sjekket ut med NKK i dag. kan hende det kommer en protest på dette..... happy6

Jeg kan virkelig ikke se problemet med at denne hunden fikk CERT og ble satt opp som BIR etter at rasen egentlig var ferdig dømt. Den var jo den eneste som i dommerns øyne stod til en CK denne dagen. Hvorfor klage/protestere på det?? Det endrer jo ikke de øvrige hundenes resultat. Men sånn er jeg da. happy6

Nei,det forandrer ingenting bortsett fra at de kunne trekt den hunden for Certet og BIR,for det de gjorde der var en feil happy3 Jeg gidder ikke og klage om dette,da jeg har annet og bruke tid og energi på happy3
Men håper ikke dette er noe som gjentar seg flere ganger Smile
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 12:59

jeanette skrev:

det står i NKK`s utstillingsregler Vivi om akkurat dette... Hunden kan få bedømmelse, men ikke mer en en rød og CK, selv om CERT og BIR ikke er delt ut, så lenge man ikke møter til rett tid....

pusevoffen skrev:
Har lest dette jeg også. Dette står i utstillingsreglene til NKK:5.6 for sent fremmøte
Hund som kommer for sent til ordinær bedømmelse kan gis en kvalitetsbedømmelse og eventuelt HP/CK
Hunden kan deretter delta i ikke avsluttede konkurranseklasser.

Det skal skrives på kritikken at hunden kom for sent. Hunder som møter etter at rasen er ferdig bedømt kan, dersom tiden tillater det, av dommer gis en kritikk med premiegrad.

Nå er jeg ikke ute etter å lage noe bråk. Jeg bare mente at gjort er gjort og spist er spist. Nå valgte denne dommeren å gjøre det slik denne gangen, siden det jo ikke hadde vært noen konkurranseklasse i det hele tatt.

Og som Sølvi siterer reglene er det jo faktisk mulig å tolke det dithen at konkurranseklassene ikke var avsluttet, da de faktisk aldri hadde begynt.. happy6

Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 13:07

Lex skrev:
jeanette skrev:

det står i NKK`s utstillingsregler Vivi om akkurat dette... Hunden kan få bedømmelse, men ikke mer en en rød og CK, selv om CERT og BIR ikke er delt ut, så lenge man ikke møter til rett tid....

pusevoffen skrev:
Har lest dette jeg også. Dette står i utstillingsreglene til NKK:5.6 for sent fremmøte
Hund som kommer for sent til ordinær bedømmelse kan gis en kvalitetsbedømmelse og eventuelt HP/CK
Hunden kan deretter delta i ikke avsluttede konkurranseklasser.

Det skal skrives på kritikken at hunden kom for sent. Hunder som møter etter at rasen er ferdig bedømt kan, dersom tiden tillater det, av dommer gis en kritikk med premiegrad.

Nå er jeg ikke ute etter å lage noe bråk. Jeg bare mente at gjort er gjort og spist er spist. Nå valgte denne dommeren å gjøre det slik denne gangen, siden det jo ikke hadde vært noen konkurranseklasse i det hele tatt.

Og som Sølvi siterer reglene er det jo faktisk mulig å tolke det dithen at konkurranseklassene ikke var avsluttet, da de faktisk aldri hadde begynt.. happy6

...åsså var det jo ingen andre som ble skadelidende for denne feilen. Bare fint for hunden som kom forseint. Er enig med deg Vivi, hvorfor klage på noe som ikke har annet for seg enn å ta ifra noen et cert som ingen andre ville fått?
(hvis nå jeg skal blande meg oppi dette.. lalala2 )
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 17:35

Jeg syns ikke det er riktig i det hele tatt, komemr man for seint til en bedømmning, så skal man være glad man får lov til å gå inn i ringen mener nå jeg.... Og jeg syns det er helt villt at dommeren deler ut CK og CERT, BIR til en som i utgangspunktet ikke skulle hatt noe annet enn kanskje en CK denne dagen pga at eieren ikke finner riktig ring..... Det er jo fast satte regler som dommeren må forholde seg til, og dvs at seinere kan jo folk komme rekende når de vil, få bedømmelse og CERT, osv.. Det er ikke riktig. what3 what3 dry
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 19:24

Hadde du vært like irritert om du selv en dag hadde tatt feil av tidspunkt/ikke funnet ringen, og du selv hadde fått en sjanse til å vinne CERTET? Hadde du protestert om du fikk CK, CERT og BIR, selv om du egentlig var for sent til bedømmingen? Tror altså ikke det...

Som nevnt over her, så gikk det ikke ut over bedømmingen til noen av de andre som var påmeldt uansett..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 EmptyTir Jul 27 2010, 19:47

-linda- skrev:
Hadde du vært like irritert om du selv en dag hadde tatt feil av tidspunkt/ikke funnet ringen, og du selv hadde fått en sjanse til å vinne CERTET? Hadde du protestert om du fikk CK, CERT og BIR, selv om du egentlig var for sent til bedømmingen? Tror altså ikke det...

Som nevnt over her, så gikk det ikke ut over bedømmingen til noen av de andre som var påmeldt uansett..

Jeg hadde nok ikke gått inn i den ringen for å få en bedømmelse av hunden min om jeg hadde kommet etter at Dp var ferdig i ringen, og så frekk ville jeg heller ikke vært mot dommeren at jeg hadde kommet for seint. Tidspunktet for oppmøte står på nr lappen, og da forholder jeg meg faktisk til det!

det spiller ingen rolle om det ikke gikk utover noen Linda, problemet er jo det at dommeren gjorde en stor feil, i forhold til NKK`s utstillingsregler.... og NKK, dommere, ringsekretærer,utstillingsleder må oxo forholde seg til reglementet.... Sånn er det.

Kanskje moderator kan dele denne tråden, det var i utgangspunktet en gratulasjonstråd til Bente sidehug
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)   Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :) - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Våler banen 25.07.2010 Nå oppdaterte resultater lenger ned på siden :)
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Resultater fra Ølen 13.02.2010
» Dagens resultater fra Danmark (6.nov 2010)
» Nytt og ubrukt Hurtta dekken i grått - Ikke lenger behov for bytte
» Annonser øverst på siden
» registrerte kull siden 2000