Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Frans VS Imsy + første gangs møte

Go down 
+3
Maria
KristinC
Hilde K
7 posters
AvInnlegg
Hilde K




Antall Innlegg : 23
Join date : 18.06.2009
Age : 36
Bosted : Sarpsborg

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 07:18

Hei

Som de fleste vet så har jeg en dvergpinscher på 3 år - og han er mammadalt så det holder.. Veldig redd for å miste meg av syne og er alltid ved min side. Lest at det er flere dvergpinschere som er slik - derfor lurer jeg på en ting. Dere som har to eller flere dvergpinschere - hvordan gjorde dere det første gang de skulle møtes? Tok dere det i hagen, i huset eller hvordan gjorde dere det? Smile
Vil jo gjøre førstegangs møte til noe kjempe posetivt for dem begge Smile

Takk Smile
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 07:37

Jeg ble anbefalt av min oppdretter å ta det første møtet ute på et nøytralt sted. Jeg gikk ut i skogen til et avtalt sted med Phoebe, og så tok ungene med seg Tinkie dit for det første møtet. Etter at de hadde blitt litt kjent med hverandre og hadde herjet en stund (løse) så gikk vi hjem med dem og de lekte videre inne. Tror dette var en veldig god måte å gjøre det på.
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 08:33

Ett nøytralt sted er det beste, ja! Jeg lar alltid hunder møte hverandre på ett nøytralt sted først dersom de etterpå skal være hjemme hos den ene, enten det er snakk om besøk/hundepass eller annet som gjør at to fremmede hunder skal tilbringe tid i den enes hjem. Smile
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 12:49

Jeg har villet latt de få møte hverandre for første gang ute et sted. Vi har altid brukt hagen, når vi har skulle passet en hund som jentene ikke kjente fra før. Det samme gjør vi om vi bare skal ha besøk av noen med hund. Da vi fikk Meggie så fikk hun og Fixa gå en liten tur sammen i skogen ved hytta vi leide. Dette var jo i sverige. Fixa var løs og Meggie hadde line på seg, da vi ikke tok sjangsen på å slippe henne, etter at vi bare hadde hatt henne noen timer. Gikk kjemmpe fint happy6
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 14:12

Jeg ville også brukt hagen, gjort det selv hver gang. Funket veldig bra.

Om Frans er veldig skeptisk til den nye, kan du evt gå en liten tur med de i bånd også, da roer de seg stort sett veldig kjapt.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 19:17

Hecate var/ er også veldig mammadalt, så jeg var spent på hvordan møtet mellom Hecate og Corza ville bli.
Jeg tok med Hecate til Marian og der fikk hun hilse på Corza. Etter at jeg hadde vært der noen dager (fordi jeg var hundevakt), tok jeg med Hecate og Corza hjem.
Det gikk kjempefint happy6
Så jeg synes du like godt kan ta med Frans til Marian når du skal hente valpen, hvis det er greit for henne (noe jeg tror).

Ellers er det fint for fremmede hunder å møtes på nøytrale steder happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte EmptyOns Jul 01 2009, 20:32

Nå var ikke jeg så fryktelig redd for at det ikke skulle funke å få en ny valp i huset her, siden Jonas alltid har tatt imot gjester med åpne armer og elsket valper, men man tar jo uansett sine små forholdsregler... Jonas var med den lange turen til Sjöbo da vi hentet Otto, og vi overnattet der en natt før vi kjørte hjem igjen , så da var de allerede ganske godt kjent da vi kom hjem... Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Frans VS Imsy + første gangs møte Empty
PosteTema: Re: Frans VS Imsy + første gangs møte   Frans VS Imsy + første gangs møte Empty

Til Toppen Go down
 
Frans VS Imsy + første gangs møte
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hilde Kristine,Frans og Imsy
» Møte med andre hunder
» Norwinstars Hasta La Vista Baby - nytt ståbilde side 5
» Frans og Hilde på tur :)
» Norwinstars Hasta La Vista Baby & Nikidion's Frans

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: