Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen

Go down 
+2
Garp
Kristina E
6 posters
AvInnlegg
Kristina E

Antall Innlegg : 26

Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen Empty
PosteTema: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 08:57

Jeg har en liten pinschervalp på 9 uker og om noen uker må han få 12-ukersvaksinen sin. Men så har jeg jo lest og hørt om dyrleger som ikke tar denne vaksinereaksjonen pinschere kan få på alvor.

Så, er det noen av dere som bor i Trondheim som vet om en veterinærklinikk her i byen som har hørt om dette og tar det seriøst? Jeg skal jo ringe rundt og forhøre meg, men tenkte at det kanskje var noen her som har erfaringer med dette Smile
Til Toppen Go down
Garp

Garp

Antall Innlegg : 664

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 09:10

Byåsen dyreklinikk og Arntsen der vet det ihvertfall. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 09:11

Trondheim Dyrehospital avd. Tunga tar ihvertfall dette på alvor.
Jeg hadde med meg skriv fra oppdretter, og det tok de villig imot selv om de var klar over dette på forhånd.
Jeg husker også at jeg spurte "Hvis jeg kommer i neste uke og KREVER at dere gir ham kortison, gjør dere det da?" Og ja det skulle de gjøre, for de var fullt klar over pinschernes mulige vaksinereaksjon.
Heldigvis fikk ikke Azarel noen reaksjoner da.
Men det var en av grunnene til at jeg valgte det veterinærkontoret, fordi de tydeligvis visste hva det dreide seg om. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Kristina E

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 09:17

Tusen takk for svar og gode tips Very Happy Det var godt å høre.
Hvor lang tid i forveien bør jeg bestille time? Kjenner jeg er litt grønn på dette her Embarassed
Til Toppen Go down
Lene

Lene

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 09:19

Det kan være greit å ringe noen dager i forveien.
Jeg pleier å rine ca en uke i forveien, fordi det må passe med jobb osv.
Til Toppen Go down
Kristina E

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 09:29

Ok. Da har jeg jo litt tid på meg Smile
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J

Antall Innlegg : 477

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 12:19

Heimdal vet også om vaksinereaksjonen Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 12:25

Hvis du vaksinerer en mandag får du kanskje sikret deg at evt reaksjon kommer på ukedag happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Lene

Lene

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 12:47

Linn skrev:
Hvis du vaksinerer en mandag får du kanskje sikret deg at evt reaksjon kommer på ukedag happy6

Det var sånn jeg tenkte også. happy6
Til Toppen Go down
Kristina E

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyOns Jun 23 2010, 13:21

Linn skrev:

Det var smart. Takk for tipset happy6
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda

Antall Innlegg : 232

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen EmptyTor Jun 24 2010, 19:12

Jeg har ikke sett hva de over her har skrevet, men jeg anbefaler å snakke med Vetrinæren før du vaksinerer valpen. Print gjerne ut noe informasjon fra nettet om reaksjonen på Pinschere og gi Vet'en dette. Når Mira fikk reaksjonen ringte vi (siden det var stengt i Vestby pga. helg) Jæløyas vakttelefon og fortalte om Mira og reaksjonen. Han sa bare at vi overdrev, innbilte oss ting og at det ikke var noen reaksjon i det hele tatt. Til slo lo han også av mamma what3 Mira sjanglet, hadde feber, kastet opp osv. Til slutt ringte vi Vet'en i Vestbys privattelefon og til tross av at det var stengt fikk hun åpnet for oss og gitt oss kortisontabletter og antibiotika. Jæløya er jo egentlig kjempegode og så jeg synes det var merkelig han mannen oppførte seg sånn...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen   Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen Empty

Til Toppen Go down

Veterinærkontor i Trondheim som er klar over vaksinereaksjonen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Klar til avreise...
» Hvem er klar for cupfinale...
» NKK Trondheim 3/7-11
» NKK-Trondheim
» NKK TRONDHEIM