Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
Tema: Agility Moss 1. mai Man Mai 03 2010, 21:02
Skal vel ikke skryte av at det ser så profft ut, men legger det ut allikevel jeg..
Vi endte på en 7. plass med 5 feil (han løp forbi det sidet hinderet før slalomen) dette er vårt andre utestevne og selv om jeg virrer en del i banenn, så er i alle fall Lex veldig flink!
Sist endret av Lex den Tir Mai 04 2010, 11:52, endret 1 gang (Reason for editing : Var ikke dette løpet vi fikk feil i slalomen, det var visst det som ikke ble filmet..)
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Man Mai 03 2010, 21:07
Syns det ser veldig profft ut jeg! Flinke flinke!
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Man Mai 03 2010, 21:13
Suuuuperbra, dere er kjempeflinke!!!
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Man Mai 03 2010, 22:05
Synes dere er flinke jeg
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 07:58
Veldig bra, Vivi!
Må nok bruke litt av skattepengene og kjøpe meg et kamera jeg også. Er utrolig nyttig å filme løpene sine for senere kunne se hva man evt har gjort feil og må trene på
Er jo ikke noen film av oss fra dette stevnet, men Zeus debuterte i AG-Hopp (dvs uten felthinder som det er på AGen som Lex går her) og klarte det uten disk Vi endte på 9.plass av totalt 18 startende. Kjempefornøyd med det siden vi egentlig ikke hadde tenkt å starte...
Men nå har vi fått blod på tann, og har meldt oss på både AG og AG-hopp på Nordkisa pinseaften, og på NKK Drammen 6. juni
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 08:30
Flinke begge to synes jeg! Og så kjekt at du får filmet det! Gir inspirasjon til å ta treningen mer seriøst! Gratla med dagen på etterskudd også!
Rocky
Antall Innlegg : 85 Join date : 02.10.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 09:04
hahahahah jeg må le Det hørtes ut som om det var meg utpå banen der.... "her, her, her, HEEEER" hohohoh Bikkja heter ikke HER! får jeg beskjed om da. Godt det ikke er bare meg
Flinke er dere i vært fall
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 10:29
Rocky skrev:
hohohoh Bikkja heter ikke HER! får jeg beskjed om da. Godt det ikke er bare meg
... Super ide til hundenavn! Eller Kom eller Stopp!
Lex
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 11:49
Rocky skrev:
hahahahah jeg må le Det hørtes ut som om det var meg utpå banen der.... "her, her, her, HEEEER" hohohoh Bikkja heter ikke HER! får jeg beskjed om da. Godt det ikke er bare meg
Det er jeg fulstendig klar over!! Og jeg har blitt ganske flink på trening til å rope Lex, men så har det seg da sånn, at han hører bedre på "HER" enn på Lex, og da spiller det for meg ingen rolle hva andre måtte mene er riktig...
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 11:54
Dere er kjempe flinke Vivi!!
Skal kaste meg på et kurs med Bali jeg også - blir kjempe inspirert av dere
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 12:05
Kjempe flinke er dere!!
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 16:40
Kjempeflinke er dere!!! Moro å se!
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 21:39
Dere er SUPERflinke!! Grattis med nok et godt løp!!
Bruker også ofte "her" på Tray, vet de hva det betyr så er det da ingen grunn til ikke å bruke det!
Nina (Kennel Dijontoma)
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Tir Mai 04 2010, 21:56
Lex skrev:
Rocky skrev:
Det er jeg fulstendig klar over!! Og jeg har blitt ganske flink på trening til å rope Lex, men så har det seg da sånn, at han hører bedre på "HER" enn på Lex, og da spiller det for meg ingen rolle hva andre måtte mene er riktig...
Nå driver ikke jeg aktivt med agility ennå, men jeg har trent inn "her" som en kommando som vi bruker i høy fart og som de vet betydningen av, og kommer til å bruke denne kommandoen i agility også...
Jeg har bestandig lært det stikk motsatte, altså at man IKKE skal bruke hundens navn som en kommando...! Navnet bruker man hele tiden, og uten en kommando til så betyr det jo egentlig ingen ting annet enn at hunden vet at du snakker til den og ikke en annen, så i utgangspunktet skal man ikke bruke navnet som en kommando nettopp av den grunn... Sier man "Fido, HER", er det greit, men hva betyr egentlig Fido uten en kommando til...?! Veldig forvirrende for hunden om man hiver ut med navnet i alle slags sammenhenger og med stadig forskjellig betydning, av og til betyr det kanskje "NEI, slutt å bite i sofan", neste gang betyr det kanskje "kom hit" og en annen gang betyr det kanskje "se her"...bare tenk hvor ofte man hiver ut med navnet til hunden uten å tenke på det og uten en kommando til, men ed forskjllig tonefall...selv vi kunne blitt forvirret av mindre, hehe...!
Unn
Antall Innlegg : 398 Join date : 12.06.2009 Bosted : Lier
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Ons Mai 05 2010, 05:48
Dere er kjempeflinke. Grattis med fine resultater både Vivi og Marita
Rocky
Antall Innlegg : 85 Join date : 02.10.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Ons Mai 05 2010, 16:15
Bruker "her" selv jeg funker fint det. Det var ikke ment som kritikk. Poenget med at man ikke skal bruke "her" er at som regel i de settingene vi bruker "her" (vært fall på ag banen) så er det for å få bikkja til å konsentrere seg om deg som fører, altså å få kontakt med bikkja. Navnet til hunden er et kontaktsignal "her" betyr som regel at bikkja skal komme til deg... det er ikke nødvendigvis noe du ønsker på ag banen. vi vil at bikkja skal kunne jobbe litt på avstand. Når vi sier navnet til hunden, skal vi fange dens oppmerksomhet, ikke nødvendigvis at den skal komme til deg.
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Ons Mai 05 2010, 18:34
Kjempeflinke!!
Jeg bruker hit og Lille My om hverandre.. Ser ikke problemet med det så lenge hunden forstår kommandoene..
Nina (Kennel Dijontoma)
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Ons Mai 05 2010, 22:20
Rocky skrev:
Bruker "her" selv jeg funker fint det. Det var ikke ment som kritikk. Poenget med at man ikke skal bruke "her" er at som regel i de settingene vi bruker "her" (vært fall på ag banen) så er det for å få bikkja til å konsentrere seg om deg som fører, altså å få kontakt med bikkja. Navnet til hunden er et kontaktsignal "her" betyr som regel at bikkja skal komme til deg... det er ikke nødvendigvis noe du ønsker på ag banen. vi vil at bikkja skal kunne jobbe litt på avstand. Når vi sier navnet til hunden, skal vi fange dens oppmerksomhet, ikke nødvendigvis at den skal komme til deg.
Jeg bruker ikke "her" som "kom hit", jeg bruker det kunn på avstandsdirrigering for å få hunden til å endre retning...når jeg vil de skal komme har jeg andre kommandoer avhengig av om jeg vil de skal komme til meg, eller inn på plass, eller "vent" hvis de skal vente på ny kommando...
Lex
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Ons Mai 05 2010, 22:47
Nina skrev:
Rocky skrev:
Jeg bruker ikke "her" som "kom hit", jeg bruker det kunn på avstandsdirrigering for å få hunden til å endre retning...når jeg vil de skal komme har jeg andre kommandoer avhengig av om jeg vil de skal komme til meg, eller inn på plass, eller "vent" hvis de skal vente på ny kommando...
Jeg bruker HER for å avbryte Lex i fart mot feil hinder.. Jeg vet jo at det er jeg som gir utydelige signaler og leder han dit i utgangspunktet, men når jeg "gauler" HER, så avbryter han det han gjør og venter på ny kommando..
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Lør Mai 08 2010, 10:00
Gjør samme som deg vivi. Om hun løper feil blir det her, det betyr ikke at hun skal komme helt inn til meg, det betyr "kom hit".
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
Tema: Re: Agility Moss 1. mai Lør Mai 08 2010, 19:21