| Supersnusegutten | |
|
+9Kinkade Maria Hera Lene Ann-Helen camillahoel Camilla Marte Garp 13 posters |
Av | Innlegg |
---|
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 11:12 | |
| Som kanskje noen har fått med seg, så har jeg og Garp begynt på spesialsøkskurs. Det er bare superartig og Garp er imponerende flink! Vi skal spesialisere oss på oljesøk og gleder oss til mer søkstrening både på lab og ute i naturen. Sist helg hadde vi mye miljøtrening og søking på "rare" plasser. Fikk oversendt ett bilde av Garp der han søker under handlevognene. Synes det var så stilig bilde så må bare skryte litt. Link til bildet på min hjemmeside http://www.123hjemmeside.no/Garp/17364981?i=34955083 | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 11:45 | |
| Åååå, dere er så flinke!! Ser bare et rødt kryss på bildet her, men tittet på hjemmesiden din - så flink han er!! Gleder meg til å følge dere videre | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:04 | |
| | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:14 | |
| Dere er så flikne, masse lykke til med forsettelsen Dennis sender snutekos til brutter´n | |
|
| |
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:22 | |
| Dere er kjempeflinke! | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:23 | |
| | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:26 | |
| - camillahoel skrev:
- Dere er kjempeflinke!
Tusen takk for det. Er så enkelt å motivere seg for noe som hunden min virkelig takler, er dyktig i og synes er superartig. Og så morsomt å se framgangen hans også i resten av tiden av døgnet. Og ikke minst artig å se forskjell på hvordan en rottweiler, dalmatiner, cairn, aussie og schnauzer jobber med nesearbeid og med de forskjellige utfordringene. Vi skulle også opp på en ståltrapp med store hull/firkanter i. Og det var jaggu Rottisen som synes det var verst! Så størrelsen har ingenting å si. | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:31 | |
| Glemte å presisere at han søker under der helt frivillig. Jeg gav søkesignalet ca tre meter unna handlevognene og etter det styrer han løpet selv. Og det er ikke nøling ett sekund en gang. Det er så kult hva han kan gjøre når han søker altså!! Det er skikkelig belønning for gutten å få bruke nesen sin og finne ting! | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 12:32 | |
| Så flinke dere er Er absolutt ikke str på hundene det kommer an på nei | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 14:03 | |
| Flinkis Garp! Gøy med spesialsøk da. Du får holde oss oppdatert. | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 14:21 | |
| Så flinke dere er da, fliiinke garpis | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 17:01 | |
| Flinke dere er! Høres spennende ut også!! | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 19:10 | |
| | |
|
| |
Tiny Amigo
Antall Innlegg : 107 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Verdal
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 19:18 | |
| Så gøy at han er så flink til å bruke nesen sin!! Det ser spennende ut med spesialsøk Baron er også veldig flink og glad i å bruke nesen sin Det fine med Baron er at han gir seg aldri før han har snust opp det han skal. Lykke til videre med treningen! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 19:24 | |
| Kjempe flinke! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Supersnusegutten Man Apr 12 2010, 20:54 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 05:17 | |
| Dere er flinke |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 06:38 | |
| | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 06:41 | |
| | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 06:44 | |
| | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 08:48 | |
| Så flinke dere er, morro at gullet er så flink da | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 11:13 | |
| - Garp skrev:
- Nina skrev:
-
Inmari spennende, jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på dette med Jonas nå som vi ikke får gjort de tingene vi egentlig hadde tenkt, men finner ikke helt noe kurs som passer for oss her siden det er begrenset hva jeg er interessert i av type spesialsøk...selv om jeg eeelsker kantareller så er det ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg liksom... Men det er helt sikkert noe dere kan bruke det til selv om du ikke ønsker kantarellsøk. Men det fine er jo at når dere først har lært dere å søke etter en lukt, er det "lett" å lære hunden å lukte etter en annen type lukt. Og noe labarbeid for Jonas hadde vært knall? Tenker av typen diagnose av sykdommer, mine e.l? Vet ikke hva som finnes av prosjekt og kurs der nede jeg, men Jonas hadde sikkert likt å jobbe på den måten? Jonas er og har alltid vært helt RÅ på alt som har med nesearbeid å gjøre ja, og kan finne hva som helst hvor som helst, uansett hvor lang tid det tar, haha! Kan kaste en bitteliten ting eller leke ut på et uendelig stort jorde med høyt gress og sette meg til og han kan lete i timesvis om det trengs, gir seg ikke før han har funnet tingen han har fått beskjed om å finne...! Denne typen arbeid er helt midt i blinken for han ja, så derfor hadde det vært så moro å finne noe litt nyttig å drive med når vi måtte gi opp det vi egentlig tenkte på å jobbe mot for å gjøre nytte for oss....tenkte på ting som "labarbeid", råte osv....ting som kan redde liv og hjelpe andre... Det jeg alltid har har mest lyst til er narkosøk, hadde værthelt konge, haha, men den blir litt vrien om jeg skal prøve å unngå kasjotten selv...! | |
|
| |
Garp
| Tema: Re: Supersnusegutten Tir Apr 13 2010, 12:51 | |
| - Nina skrev:
- Garp skrev:
- Nina skrev:
-
Inmari spennende, jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på dette med Jonas nå som vi ikke får gjort de tingene vi egentlig hadde tenkt, men finner ikke helt noe kurs som passer for oss her siden det er begrenset hva jeg er interessert i av type spesialsøk...selv om jeg eeelsker kantareller så er det ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg liksom... Men det er helt sikkert noe dere kan bruke det til selv om du ikke ønsker kantarellsøk. Men det fine er jo at når dere først har lært dere å søke etter en lukt, er det "lett" å lære hunden å lukte etter en annen type lukt. Og noe labarbeid for Jonas hadde vært knall? Tenker av typen diagnose av sykdommer, mine e.l? Vet ikke hva som finnes av prosjekt og kurs der nede jeg, men Jonas hadde sikkert likt å jobbe på den måten? Jonas er og har alltid vært helt RÅ på alt som har med nesearbeid å gjøre ja, og kan finne hva som helst hvor som helst, uansett hvor lang tid det tar, haha! Kan kaste en bitteliten ting eller leke ut på et uendelig stort jorde med høyt gress og sette meg til og han kan lete i timesvis om det trengs, gir seg ikke før han har funnet tingen han har fått beskjed om å finne...! Denne typen arbeid er helt midt i blinken for han ja, så derfor hadde det vært så moro å finne noe litt nyttig å drive med når vi måtte gi opp det vi egentlig tenkte på å jobbe mot for å gjøre nytte for oss....tenkte på ting som "labarbeid", råte osv....ting som kan redde liv og hjelpe andre... Det jeg alltid har har mest lyst til er narkosøk, hadde værthelt konge, haha, men den blir litt vrien om jeg skal prøve å unngå kasjotten selv...! Jeg tror at de utdanner hunder som narkohunder på hundkampus. Det er drømmen å gå på kurs der en gang.. De virker så sinnsykt flinke. Min store drøm var kreftsøk, men desverre hadde vi ikke noe kreftsøkprosjekt på gang akkurat nå. Tuberkoluse hadde vært en annen drømmeting. Men oljesøk er ikke å skimse med det heller synes jeg ikke. Finne forurensing i strandsonen er jo også samfunnsnyttig. Synes du skal lære opp Jonas til å finne nøklene dine jeg. Det har jeg lyst til å lære inn en gang. Jeg er jo så sløv på hvor jeg legger nøklene mine.. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Supersnusegutten | |
| |
|
| |
| Supersnusegutten | |
|