Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kil deg under beina!

Go down 
+2
Eva
Benedicte
6 posters

Hvilken vei bøyer tærne dine seg når du blir kilt?
Opp
Kil deg under beina! Vote_lcap28%Kil deg under beina! Vote_rcap
 28% [ 5 ]
Ned
Kil deg under beina! Vote_lcap72%Kil deg under beina! Vote_rcap
 72% [ 13 ]
Antall stemmer : 18
 

AvInnlegg
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptySøn Apr 04 2010, 20:39

cool
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptySøn Apr 04 2010, 21:27

Du må skaffe deg en hobby vennen.... leer3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptySøn Apr 04 2010, 21:49

Jeg ler meg ihjel!! Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 00:02

happy4 happy5 Det var da og nå å lure på biggrin
Til Toppen Go down
Mr.Fixa

Mr.Fixa


Antall Innlegg : 18
Join date : 21.06.2009
Age : 36
Bosted : Skogen

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 00:54

enig med eva laughs
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 11:22

Burde hatt 2 alternativ til:

-Tærne går begge veier (slik som på meg Laughing )
-Ikke kilen

happy4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 11:47

Så er det noen som ikke har reflekser og da beveger di seg ikke i det hele tatt biggrin
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 12:49

Norwinstars skrev:
Burde hatt 2 alternativ til:

-Tærne går begge veier (slik som på meg Laughing )
-Ikke kilen

happy4

Jeg er ikke kilen. Digger å bli kult under beina. laught
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 12:51

Marion skrev:
Så er det noen som ikke har reflekser og da beveger di seg ikke i det hele tatt biggrin

Da er man jo "ikke kilen". For det å være kilen går på reflekser. wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 12:52

Julie skrev:
Norwinstars skrev:
Burde hatt 2 alternativ til:

-Tærne går begge veier (slik som på meg Laughing )
-Ikke kilen

happy4

Jeg er ikke kilen. Digger å bli kult under beina. laught

Da skal jeg kule deg under beina neste gang vi treffes! happy4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 12:56

Norwinstars skrev:
Marion skrev:
Så er det noen som ikke har reflekser og da beveger di seg ikke i det hele tatt biggrin

Da er man jo "ikke kilen". For det å være kilen går på reflekser. wink3

Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 13:52

Norwinstars skrev:
Julie skrev:
Norwinstars skrev:
Burde hatt 2 alternativ til:

-Tærne går begge veier (slik som på meg Laughing )
-Ikke kilen

happy4

Jeg er ikke kilen. Digger å bli kult under beina. laught

Da skal jeg kule deg under beina neste gang vi treffes! happy4

hihi. Denne iphonen skriver det den vil. Kult! happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 14:18

Marion skrev:
Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.

Jepp rett det.

Spedbarn har jo anderledes refleks enn voksne her. De "griper" med tærene og presser mot kilden, om de blir kilt/trykket under foten, mens voksne rykker foten vekk (enten det er pga kiling, trykk eller smerte)..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 14:46

helle skrev:
Marion skrev:
Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.

Jepp rett det.

Spedbarn har jo anderledes refleks enn voksne her. De "griper" med tærene og presser mot kilden, om de blir kilt/trykket under foten, mens voksne rykker foten vekk (enten det er pga kiling, trykk eller smerte)..

Om man ikke er kilen så vil tærne bøye seg litt nedover, har man ikke denne refleksen så er det noe som ikke er som det skal være, he he.

Jeg var hos nevrolog og han måtte jaggu sjekke meg flere ganger, he he.
Så at jeg ikke reagerte med å bevege litt på tærne var ikke helt normalt biggrin
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 15:04

helle skrev:
Marion skrev:
Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.

Jepp rett det.

Spedbarn har jo anderledes refleks enn voksne her. De "griper" med tærene og presser mot kilden, om de blir kilt/trykket under foten, mens voksne rykker foten vekk (enten det er pga kiling, trykk eller smerte)..

Helle:

For spedbarn er det stimuli og sanseutvikling. For voksne er det en sikker forsvarsmekanisme.
Forskere fra hele verden har ennå ikke klart å forklare hva kiling egentløig er, i motsetning til reflekser.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 15:27

Her er en interessant artikkel jeg leste om kiling i går:
http://www.klikk.no/helse/allmenn/article545093.ece


Marion skrev:
helle skrev:
Marion skrev:
Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.

Jepp rett det.

Spedbarn har jo anderledes refleks enn voksne her. De "griper" med tærene og presser mot kilden, om de blir kilt/trykket under foten, mens voksne rykker foten vekk (enten det er pga kiling, trykk eller smerte)..

Om man ikke er kilen så vil tærne bøye seg litt nedover, har man ikke denne refleksen så er det noe som ikke er som det skal være, he he.

Jeg var hos nevrolog og han måtte jaggu sjekke meg flere ganger, he he.
Så at jeg ikke reagerte med å bevege litt på tærne var ikke helt normalt biggrin

Bah, bommet litt med det jeg skrev over.. Mente at voksne skal krumme tærene og så rykke i fra om de får ubehag.. mens barn spriker med tærene, og eventuelt da presser imot kilden istedet for å rykke foten vekk.

Må le av undersøkelsen din da happy4
Har sjekket den refleksen selv hos nevrolog, jeg har mye reaksjon, men mest pga jeg er veldig kilen om det er folk jeg ikke er trygg på.. Så klarte ikke holde foten i ro i det hele tatt, og tærene bøyde seg som du sier, nedover.. Skikkelig rykninger.. hehe



Men tilbake til den opprinnelig tråden. (Kanskje ikke helt det samme som ved kiling, men legger ut link like vel).
Voksne mennesker skal i følge teorien bøye tærene nedover, ikke oppover.. Dette er plantarrefleksen. Spedbarn har motsatt refleks, og de bøyer tærene oppover, spriker med tærene. http://www.snl.no/.sml_artikkel/plantarrefleks
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 16:13

helle skrev:
Her er en interessant artikkel jeg leste om kiling i går:
http://www.klikk.no/helse/allmenn/article545093.ece


Marion skrev:
helle skrev:
Marion skrev:
Refleksene skal være der uansett.
man trenger ikke være kilen for å ha reflekser under beina.

Jepp rett det.

Spedbarn har jo anderledes refleks enn voksne her. De "griper" med tærene og presser mot kilden, om de blir kilt/trykket under foten, mens voksne rykker foten vekk (enten det er pga kiling, trykk eller smerte)..

Om man ikke er kilen så vil tærne bøye seg litt nedover, har man ikke denne refleksen så er det noe som ikke er som det skal være, he he.

Jeg var hos nevrolog og han måtte jaggu sjekke meg flere ganger, he he.
Så at jeg ikke reagerte med å bevege litt på tærne var ikke helt normalt biggrin

Bah, bommet litt med det jeg skrev over.. Mente at voksne skal krumme tærene og så rykke i fra om de får ubehag.. mens barn spriker med tærene, og eventuelt da presser imot kilden istedet for å rykke foten vekk.

Må le av undersøkelsen din da happy4
Har sjekket den refleksen selv hos nevrolog, jeg har mye reaksjon, men mest pga jeg er veldig kilen om det er folk jeg ikke er trygg på.. Så klarte ikke holde foten i ro i det hele tatt, og tærene bøyde seg som du sier, nedover.. Skikkelig rykninger.. hehe



Men tilbake til den opprinnelig tråden. (Kanskje ikke helt det samme som ved kiling, men legger ut link like vel).
Voksne mennesker skal i følge teorien bøye tærene nedover, ikke oppover.. Dette er plantarrefleksen. Spedbarn har motsatt refleks, og de bøyer tærene oppover, spriker med tærene. http://www.snl.no/.sml_artikkel/plantarrefleks

Helt riktig, normal refleks er å bøye tærne nedover, noen har mere refleks enn andre.
Men jeg har altså ingen refleks, he he
Jeg ble hentet av ambulanse pga lammelser og problemer med balansen, det første di sjekket var om jeg hadde reflekser. Da tok di en slags penn og dro den under beinet mitt, ingen reaksjon, di gjorde dette 3 ganger og kikket på Rune what3

Vi mennesker har masse reflekser, jeg derimot reagerer ikke på venstre øye ved å blunke om jeg får noe innpå eller i nærheten av øyet, he he

Så reflekser har alle om alt er normalt happy3
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 18:43

He he.. Så flinke dere er!!! Smile

Jeg lurte rett og slett bare fordi vi ikke husket hva som var "rett" og "galt"...
Den "testen" brukes som en del av en evaluvering for å finne ut om man har feks skader i sentralnervesystemet. Smile

Hobbyer er det ikke manko på... :P hi hi
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 18:58

Benedicte skrev:
He he.. Så flinke dere er!!! Smile

Jeg lurte rett og slett bare fordi vi ikke husket hva som var "rett" og "galt"...
Den "testen" brukes som en del av en evaluvering for å finne ut om man har feks skader i sentralnervesystemet. Smile

Hobbyer er det ikke manko på... :P hi hi

he he he.

Selv om det er noe i veien med mine reflekser så funker humanbiologien, husker litt fra skolen, he he biggrin biggrin
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 19:49

Da er det noe riv ruskende galt med mine reflekser what3 , for det skjer ingenting når jeg blir kilt under beina! :pale:
Jeg syns bare det er deilig, så det eneste som skjer er at jeg blir veldig stille.. blink00

Dette lærte ikke jeg når jeg hadde humanbiologi. (Tror jeg)
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 20:37

Julie skrev:
Da er det noe riv ruskende galt med mine reflekser what3 , for det skjer ingenting når jeg blir kilt under beina! :pale:
Jeg syns bare det er deilig, så det eneste som skjer er at jeg blir veldig stille.. blink00

Dette lærte ikke jeg når jeg hadde humanbiologi. (Tror jeg)

Jo det har du gjort Julie biggrin
Man har om alt av reflekser og sentralnervesystemet osv biggrin
Noen vipper så vidt på tærne, men så lenge det er en liten bevegelse der så er det en refleks. biggrin
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 20:40

NULL bevegelse her! Jeg er sikkert halvdau! Twisted Evil
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! EmptyMan Apr 05 2010, 20:44

Julie skrev:
NULL bevegelse her! Jeg er sikkert halvdau! Twisted Evil

Du må ikke gjøre det selv, andre må gjøre det og en skal starte ved hælen og gå oppover midt under fot bladet biggrin
Refleksene har du nok biggrin
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kil deg under beina! Empty
PosteTema: Re: Kil deg under beina!   Kil deg under beina! Empty

Til Toppen Go down
 
Kil deg under beina!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: