| kuler/byller/kviser | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
kjeksen
Antall Innlegg : 53 Join date : 08.03.2010 Age : 36 Bosted : oslo
| Tema: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 20:32 | |
| DP-jente har fått noen byller/kviseliknende kuler under munnen/på haka. Startet med 2-3 for en uke siden, deretter ble det litt fler..og i dag er det 8 - 9 og de har begynt å verke/blø!!
Det eneste jeg finner på nett er at det kan være bakterieansamling fra noe hun har kommet borti når hun snuser på bakken og/eller bakterier i matskål, vi har matskåler av metall så det skal jo ikke skje..
jeg har begynt å vaske haka hennes etter tur nå, bare med bomull og kaldt vann. Det virker ikke som hun bryr seg om det, klør aldri på det..
Hva er dette?? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 20:53 | |
| Når noe begynner å verke så har hun fått betennelse i sårene hun har. Har du bacimycin? Vask sårene med klorexidin og smør på salve om du har, hun må ikke slikke sårene sine. Har du bilder av dette? |
|
| |
OEH
Antall Innlegg : 155 Join date : 22.06.2009 Bosted : Tofte i Hurum
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 21:00 | |
| Jeg vil anbefale en tur til dyrlegen jeg.
Andre råd som ikke virker eller kan gjøre ting verre, er jeg veldig forsiktig med. Skulle jeg gi et råd som forverrer situasjonen, vil jeg faktisk stå juridisk ansvarlig for den skaden dette eventuelt påfører hunden din.
Så en tur til dyregod kan anbefales på det sterkeste. | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 21:13 | |
| Nå vet jeg ikke hvor gammel er din hund, men hvertfall unge pinschere får lett "kviser" (som sprekker og blør) dersom du ikke tørker haken (med papir eller håndkle) hver gang etter spising. | |
|
| |
Irene
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 21:22 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 21:39 | |
| - Quick skrev:
- Jeg vil anbefale en tur til dyrlegen jeg.
Andre råd som ikke virker eller kan gjøre ting verre, er jeg veldig forsiktig med. Skulle jeg gi et råd som forverrer situasjonen, vil jeg faktisk stå juridisk ansvarlig for den skaden dette eventuelt påfører hunden din.
Så en tur til dyregod kan anbefales på det sterkeste. Hvet du hva bacimycin og klorexidin er? Dette kan ikke gjøre skade for en hund eller menneske. Bedre å rense enn å ikke gjøre noe for sår som verker. |
|
| |
kjeksen
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Ons Mar 31 2010, 21:48 | |
| takk for rasken svar! dere er gode å ha! | |
|
| |
Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Tor Apr 01 2010, 06:19 | |
| Det er viktig at du også vasker og tørker henne under haka etter at hun har spist, ikke bare ute på tur. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Tor Apr 01 2010, 08:53 | |
| - Marion skrev:
- Quick skrev:
Så en tur til dyregod kan anbefales på det sterkeste. Hvet du hva bacimycin og klorexidin er? Dette kan ikke gjøre skade for en hund eller menneske. Bedre å rense enn å ikke gjøre noe for sår som verker. Helt enig med Quick! I noen tilfeller kan faktisk slike "ufarlige" medikamenter irritere og gjøre det værre. Masse god bedring! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Tor Apr 01 2010, 11:58 | |
| - Norwinstars skrev:
- Marion skrev:
- Quick skrev:
Så en tur til dyregod kan anbefales på det sterkeste. Hvet du hva bacimycin og klorexidin er? Dette kan ikke gjøre skade for en hund eller menneske. Bedre å rense enn å ikke gjøre noe for sår som verker. Helt enig med Quick! I noen tilfeller kan faktisk slike "ufarlige" medikamenter irritere og gjøre det værre.
Masse god bedring! ring veterinær så tenker jeg dere får svar, he he |
|
| |
kjeksen
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Lør Apr 03 2010, 09:05 | |
| vasket munnen hennes i to dager med bare vann fra springen og nå er det helt borte! | |
|
| |
Irene
| Tema: Re: kuler/byller/kviser Lør Apr 03 2010, 13:15 | |
| Så bra ! Om du har en liten håndkle så ha det i nærheten av hennes spiseplass og tørk munnen hver gang, så trenger du ikke vaske heller. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: kuler/byller/kviser | |
| |
|
| |
| kuler/byller/kviser | |
|