Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Eldre pinscherhann omplasseres

Go down 
AvInnlegg
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Eldre pinscherhann omplasseres Empty
PosteTema: Eldre pinscherhann omplasseres   Eldre pinscherhann omplasseres EmptyTor Mar 04 2010, 15:34

Med tillatelse fra eieren stter jeg dette hit. Maida trenger å finne et nytt hjem til Baron (Rattenjäger Enhaltsamer Eremit), Baron vil bli 8 år på august. Grunnen til omplassering er at Maida har en jobb der hun reiser mye, og Barion må tilbringe omtrent hver 6. uke 10 dager på hundepensjonat. Han er heller ikke vant til barn, og Maidas kjæreste har 2 barn og Baron knurrer til dem og er mistenksom mot barn.

Ellers er det ikke problemer, Maida beskriver han slik :
Jag älskar Baron verkligen och han är en jätte fin hund. Han är en ganska typisk pinscher, mycket lik Pilar i sättet. Han älskar sin flock och bryr sig i princip inte mycket om andra människor. Det tar honom ett tag att anpassa sig till nya miljöer och nya människor, det måste ske i hans egen takt. Men när han väl har gjort det är han en jätt fin hund. Jag vet att den första tiden i ett nytt hem kommer att vara svår för honom, för att han är så van vid mig. därför måste hans nya familj ha mycket tålamod i början. Och dem ska absolut inte ha barn som bor hemma. Någon med hundvana och utan barn hade varit perfekt för Baron. Annars är det inga andra problem med honom, han lyder bra och är helt frisk. Han har mycket arbetsmotor kvar för att vara 7 år gammal. Du kan också tillägga att han inte skäller mycket alls och att han kan stanna hemma själv utan problem.

Hun vil ikke ha penger, det viktigste er et godt hjem :
Ja jag vill inte sälja honom utan att han får ett bra hem är det absolut viktigaste för mig. Jag bor fortfarande i Malmö, men avstånd är inga problem för mig, bara det finns ett hem för honom där han kan få stanna och ha det bra för resten av hans liv. Han har haft det mycket bra med mig och jag vill hitta någon som kan ge honom ett tryggt hem. Beslutet att avliva honom känns mycket långt bort. Jag vill verkligen försöka med allt innan jag ens börjar fundera på saken. Men naturligtvis vill jag inte att han går runt.

Om det er noen som vil vite mer, kan en ta kontat med meg (<irene.fi@online.no>) eller Maida (<maja.piraja@live.se>).
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
 
Eldre pinscherhann omplasseres
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pinscherhann omplasseres grunnet allergi
» Pinscher omplasseres! -Omplassert-
» Pinscherhann på 5 mnd
» Dvergpinscher omplasseres - flyttet!
» Pinscher valp 5,5mnd omplasseres/selges! -omplassert!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Valper, omplassering, pass av hund :: Omplassering-
Gå Til: