Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Skuffa!!

Go down 
+13
Lene
Tiny Amigo
Julie
Lex
Nina (Kennel Dijontoma)
Marte
Gry Elena
jeanette
Marita
Simira
Kaja
Kinkade
Fixa
17 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 08:33

Jeg vil gjerne ha svar på hvorfor klubben har takket NEI til oppdal hundeklubb, til å ha bedøming av DP på utstillingen sin, samme dag som klubben arrangerer spesialen? (sendte dem mail å lurte på hvorfor de ikke hadde med DP)

Jeg selv hadde tenkt å melde på til oppdal, som jeg har gjordt to år på rad nå, mest for at jeg kan stille Krona på to valpeshow, samtidig som jeg kan stille Fixa, istedet for å dra til spesialen bare for å stille en hund, en dag, for en dommer jeg vet hun ikke når opp hos.

Vet det er flere som hadde tenkt seg ivei til oppdal. Samtidig så er det også mange som ikke KAN delta på spesialen, pga dommeren.

Utrolig synd om sjangsen til å stille et annet sted, faller bort pga spesialen!!

(flytt tråden om den passer bedre et annet sted)
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 09:23

Det er veldig vanlig at man takker nei til å ta med klubbens raser på utstillinger som faller på samme dag som rasespesialen til en klubb.

Dette er ikke noe unikt for pinscherklubben wink3

Vil alltid være noe som gjør at man ikke får med seg alt man har lyst til, så da får man heller prioritere litt wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 09:51

Spør du meg burde det vært takke nei til alle utstillinger med pinscherrasene hele dennehelgen, både lørdag og søndag for å sikre flest mulig utstillere på spesialen

På en annen side må det da være mye mer spennende å reise til spesialen å stille. HVor alle raseentusiaster samles, for ihvertfall denne gangen, en rasespesialist. wink3 Det skulle og burde kunne være litt prestige å gjøre det bra på spesialen også..

SÅ Styret.. om dere ikke har takket nei til alle utst med pinscher rasene både lørdag og sønda, bør de rettes på nå slik at flest mulig kommer på spesialen happy6
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 09:53

Fixa skrev:
Jeg vil gjerne ha svar på hvorfor klubben har takket NEI til oppdal hundeklubb, til å ha bedøming av DP på utstillingen sin, samme dag som klubben arrangerer spesialen? (sendte dem mail å lurte på hvorfor de ikke hadde med DP)

Jeg selv hadde tenkt å melde på til oppdal, som jeg har gjordt to år på rad nå, mest for at jeg kan stille Krona på to valpeshow, samtidig som jeg kan stille Fixa, istedet for å dra til spesialen bare for å stille en hund, en dag, for en dommer jeg vet hun ikke når opp hos.

Vet det er flere som hadde tenkt seg ivei til oppdal. Samtidig så er det også mange som ikke KAN delta på spesialen, pga dommeren.
Utrolig synd om sjangsen til å stille et annet sted, faller bort pga spesialen!!

(flytt tråden om den passer bedre et annet sted)


SÅ mange theneicans hunder er det ikke i Norge at det skal utgjøre noen stor greie. wink3
På en annen side, er det vel heller få som har stilt fopr denne dommeren av oss nordmenn, så man vet aldri hva som blir satt opp denne dagen.. (er jo det som er spennende happy6
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 10:22

Syns ikke det skal gå utover de som ikke kan/orker å dra til spesialen av den grunn! I mine øyne er det helt på trynet! Da syns jeg heller det skulle vært lov å stille andre steder, og heller håpet på at folk vil ha med seg spesialen, og prioriterer den! Greit nok at det bare er en gang i året, at det kanskje kræsjer med en annen utstilling, men nå er det ikke alle som reiser så hakkande langt bare for å å stille ut heller. Jeg stiller på det jeg kan av lokale utstillinger, for den eneste grunnen som trekker meg sørover er jo for å prøve å ta stor CERT. Hadde ikke Fixa trengt dette certet, hadde vi heller ikke reist på utstillinger i år, annet enn de lokale rundt oss wink3 Så jeg synes det er dumt at det er sånn, ved å fjerne muligheten til å stille et annet sted pga spesialen, får ikke meg til å ombesteme meg å dra sørover istedet!

Kanskje ikke, men det utelukker uansett noen! Hadde jeg hatt en theneicans hund, hadde jeg blitt utrolig glad for å hatt muligheten til å stille hunden min et annet sted wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 10:33

Theneikan er en kennel?
Jeg forstår forsåvidt begge sider... jeg tror det er vanlig praksis å takke nei til utstillinger for samme rase samme dag som det er rasespesial, men såklart er det kjipt for de som av ulike grunner ikke kan eller vil dra på spesialen. Vil denne praksisen reelt sett føre til flere deltagere på spesialen?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 10:37

Må si meg enig med både Kaja og Sylvia her. Pinscherklubben er en av de klubbene som takker ja til flest utstillinger - du kan være glad du ikke har puddel, for å si det sånn wink3 At det er ÉN utstilling i året man ikke får stilt på fordi den går samtidig med spesialen ser jeg på som et ikke-problem... Det er tross alt en del annet å velge mellom i løpet av året.

Og de som har Theneican's-hunder kan jo bare reise til tredagersutstillingen i Sverige i stedet happy6

Jeg valgte f.eks bort Spesialen (og Bjerke) i fjor pga av dommeren(e), men jeg reiste i stedet til Sverige på to utstillinger der. Mulighetene er der wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 10:58

Enig med deg Fixa, så lenge man ikke skal på spesialen eller har mulighet for å reise nedover,så bør det faktisk ikke gå utover andre som har mulighet til å stille nærmere der de bor. så lenge dette ikke ødelegger for noen uansett i år, så burde faktisk være mulighet for å kunne få stilt hunden sin hvor som helst den helgen. wink3 wink3
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 11:37

Det er helt vanlig i de fleste klubber å takke nei til andre utsillinger da man har sin egen speisalutstilling, vi i vår klubb har jo 1 utstilling i året og selvsagt vil jo klubben ha flest mulig utstiller på den, ikke så rart kanskje. Ganske mange andre helger å trave rundt på utstilling på da happy6 Men har du sendt mail til utstillingskomiteen så får du sikker et svar derfra også happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 11:43

Jeg må si meg enig med Marita; det er bare EN utstillingsdag man "går glipp av" på et helt ÅR ...du får jo stilt dagen før på Oppdal om du ønsker det.

Jeg synes også klubben burde takket nei til ALLE utstillinger med våre raser som går samme helga, nettopp for å samle mer folk til spesialen i steden for å spre dem utover hele Norge.
Og som det blir nevnt så finnes det alternativer i Sverige om man ikke ønsker å ta turen til spesialen på grunn av dommer eller andre ting.

Spesialen skal jo være den "store eventen" for en raseklubb hvert år, og jeg synes derfor det er viktig at vi som raseentusiaster støtter opp om slike arangement for at vi i det hele tatt skal klare å fortsette å holde spesial hvert år.
Og så er det etter min mening, uten tvil ekstra stas å gjøre det bra med hunden sin på en spesial i god konkuranse og med en rasespesialist som dømmer, enn på en liten fis utstilling et eller annet sted hvor man vinner mest for at de ikke var noen å konkurere med wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 12:12

Men med alle disse argumentene for å delta på spesialen så ville vel de som hadde mulighet gjøre det uansett? Uten at klubben måtte si nei til alle andre alternativer?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 12:15

Nei vettu, jeg syns det begynner å bli drøyt om vi må dra over grensa bare for å få stilt! Ja spesialen er en stor greie, og den er EN dag i året, der er jeg enig! MEN syns det blir for dumt å "besteme" på den måten, for å sette det litt på spissen da "kommer man ikke til spesialen, får man ikke stille i det hele tatt", jeg mener virkelig det blir for dumt. Meg selv og helt sikkert flere enn meg, har jo flere raser, å da blir det mer lønnsomt/best å stille et sted der alle hundene kan stille, istedet for å dra helt til oslo for å så å kunne stille bare den ene rasen! Det er helt sikkert noen som bare stiller for morro, og som ikke stiller andre steder enn lokalt. Da mister jo de den sjangsen. Hva med de som kanskje ikke trenger stor certet, men trenger et lite et? Er jo mange som blir "utelukket" ved at det er sånn. Greit nok at det kanskje er vanlig at det ikke er andre utstillinger som bedømer rasen når det er spesial, men jeg liker det ikke,
Skal jeg prate for min egen del, så er det ikke BARE en dag å gå glipp av, det er ikke så mange utstillinger her oppe, som sørafor, dere er jo nermest bortskjemte med utstillinger. Så jeg synes at det er trist at vi mister den ene dagen, da JEG ikke drar på langtur for å stille uten å ha noen grunn for det. Jeg holder meg her hjemme, stiller lokalt, å drar heller på en litt lengre tur når stor CERTET står for tur! Fixa mangler bare det store nå, men jeg har også en valp. Så når valget står mellom å stille Krona begge dager, og stille Fixa en dag (desverre), mot å dra helt til oslo for å stille EN dag og EN hund. Da er ikke valget vanskelig rolleyes3

Skal sies at hadde jeg bare hatt Fixa, SÅ hadde jeg dratt på spesialen, forann den lokale utstillingen, og prøvd å hanke inn et stort cert, istedet for et lite! Nå er jeg også i den tro at man vinner IKKE om ikke dommeren syns hunden fortjener det, UANSETT hvor mange eller lite konkurenter man har wink3 (fis utstilling eller ei)
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 12:20

Simira skrev:
Men med alle disse argumentene for å delta på spesialen så ville vel de som hadde mulighet gjøre det uansett? Uten at klubben måtte si nei til alle andre alternativer?

Dette mener jeg også wink3 Det er ikke SÅ mange som ikke kommer bare for at de kan stille et annet sted, om de er så interresserte i spesialen. Det er jo de som ikke tar det så alvorlig at de ikke trenegr å stille på spesialen, eller de (som meg) har andre raser man også vil stille, så har man de FÅ som har en theneicans hund. Dette er DE som evnt ikke dukker opp, å det vil jeg ikke si er å "miste" mange hunder til spesialen.
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 12:39

Kinkade skrev:
Jeg må si meg enig med Marita; det er bare EN utstillingsdag man "går glipp av" på et helt ÅR ...du får jo stilt dagen før på Oppdal om du ønsker det.

Jeg synes også klubben burde takket nei til ALLE utstillinger med våre raser som går samme helga, nettopp for å samle mer folk til spesialen i steden for å spre dem utover hele Norge.
Og som det blir nevnt så finnes det alternativer i Sverige om man ikke ønsker å ta turen til spesialen på grunn av dommer eller andre ting.

Spesialen skal jo være den "store eventen" for en raseklubb hvert år, og jeg synes derfor det er viktig at vi som raseentusiaster støtter opp om slike arangement for at vi i det hele tatt skal klare å fortsette å holde spesial hvert år.
Og så er det etter min mening, uten tvil ekstra stas å gjøre det bra med hunden sin på en spesial i god konkuranse og med en rasespesialist som dømmer, enn på en liten fis utstilling et eller annet sted hvor man vinner mest for at de ikke var noen å konkurere med wink3

Veldig enig!! happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 12:48

Jeg klarer frmedeles ikke å se den store tragedien med å gå glipp av en utstilling hvor man kan få et lite CERT...selv om det ikke er like mange utstillinger her oppe så er det da ganske så mange muligheter å hanke inn et lite CERT her oppe i løpet av året om det er det man ønsker seg og ikke har interesse av å kjøre så langt.

Om utstillinger bare er for gøy uansett (som jeg regner med det er for veldig mange) så er det (fremdeles i mine øyne) ingen tragedie å gå glipp av en dag med utstilling (man kan som sagt stille dagen før denne helga). Om det er stor CERTet man jakter på må man jo uansett ut og reise og spesialen er jo en ypperlig helg for en slik utflukt. Og ikke minst en strålednde mulighet til å møte og se andre av samme rase, lære litt mer og møte andre rasefrender happy3

Det er jo et faktum at om det er veldig mange ting å velge mellom en helg så vil man få færre deltagende på en slik spesial...det jo nettopp derfor noen er frustrerte over at spesialen ble lagt samme helg som en stor trippelutstilling i sverige...

Når man har flere raser så er det ofte slik at det "kræsjer" og man ikke får med seg alt. Selv om begge rasene stilles på samme dag, kan det fort bli slik at man ikke rekker å få med seg to uansett. På NKK helger hender det støtt og stadig for min del at både gruppe 10 og gruppe 2 går samme dag, og da er det ikke rent sjeldent at begge klassene ender op med å gå samtidig i ringen også....så det er ikke alltid man får med seg alt likevel selv om det i "teorien" burde gå.

For min del håper jeg at klubben fortsetter å takke nei til sine raser på utstilling samme dag som spesialen.


Men for all del, man kan gjerne være uenig!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 13:04

Syns ikke dette er så mye å styre seg opp for egentlig...syns vel egentlig det bare skulle mangle, og jeg stiller også bare for moro...! happy3 Så mye for moro at jeg stiller selv om jeg vet dommeren liker andre type hunder enn jeg har, og så mye for moro at jeg trapper opp med en hund med store grå øyne og null baller på Spesialen, selv om jeg vet reaksjonen kommer til å bli at dommeren bryter ut i latter... happy4

Men fra spøk til revolver, dette er helt vanlig prosedyre i de aller fleste klubber, om ikke alle, og jeg syns bare det skulle mangle at man prøver å styre fokuset mot Spesialen, som kunn er én gang i året...og vil man ikke reise dit for å stille så burde det ikke være noen stor krise om man ikke får stilt denne éne helgen, hvert fall ikke når man bare stiller for moro... huh3 For min del tenker jeg jo at å stille bare for moro må jo være å reise på en helgetur med gode venner og stille og ha det gøy uten å tenke på hva slags hunder man tror dommeren liker eller ikke, og ta det man får eller ikke får som det det er og uten å tenke på om man får maks uttelling for å få meldt på flest mulig hunder hvis man har hund som stiller valp i andre raser....dette er jo uansett en super trenings og sosialiseringsmulighet for en valp uansett rase, som jo er nettopp det en valpeutstilling også vil være... biggrin Spesialen er jo liksom en opplevelse i seg tenker jeg da, og man drar minst like mye for det sosiale, ikke for å rake med seg rubbel og bit...! happy6

Som det allerede er blitt sagt her, så har ikke vi med pinscherrasene noe å klage på når det kommer til utstillinger, for det er mange raser som ikke har noe i nærheten av de utstillingsmulighetene vi har... F.eks både Spanielklubben og Retriverklubben sier ikke bare nei til utstillinger der det kræsjer med deres utstillinger, men de sier nei til alt der de mener dommerne ikke har godt nok grunnlag for å dømme deres raser, hvilket innebærer at det blir takket nei til nesten alt hvor det er mellomeuropeiske dommere eller dommere som ikke er rasespesialister, som igjen fører til at det er omtrent klin umulig å få stilt disse rasene i lange perrioder...hvert fall sammenliknet med alle de utstillingene vi har å velge i, så vi er i grunnen mer enn godt nok vandt spør du meg...! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 14:28

Ingrid: Du får sende en mail til Sandefjord Hundeklubb å høre hvilken dag Basenji går der, om det er lørdag, så kan du stille Krona der. Det er bare tre kvarters kjøring fra Drammen hvor spesialen skal være.
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 15:07

Lex skrev:
Ingrid: Du får sende en mail til Sandefjord Hundeklubb å høre hvilken dag Basenji går der, om det er lørdag, så kan du stille Krona der. Det er bare tre kvarters kjøring fra Drammen hvor spesialen skal være.

Takk Vivi, det skal jeg gjøre! Vi reiser uansett ned til drammen søndag eller mandag, skal sove og plukke opp en vennine der, før ferden går videre til Danmark wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 15:23

Jeg ser jo poenget fra klubben sin side, men jeg som også bor her nord skjønner veldig godt at Ingrid blir skuffet!
Dere som bor sør i landet kan dra på utstillinger nesten hver helg om dere vil uten å reise så veldig langt.
Her er det INGEN utstillinger mellom oktober og Mars/april. Og etter den tid er det ikke engang utstilling hver måned.
Og på alle utstillingene i "nærheten" her må vi kjøre i mange mange timer, og er avhengig av overnatting.
Det koster ganske mye penger å reise til Oslo for oss som bor her oppe, så jeg personlig kan ikke reise dit i hytt og pine heller.

Min lokale klubb holder sin eneste utstilling her i Bodø den helga spesialen er. Jeg får bare stille den ene dagen på denne utstillingen, som tross alt også er en klubbutstilling der jeg som medlem vil støtte opp. Jeg er jo like mye medlem i denne klubben som i Pinscherklubben, men pinscherklubben har bestemt at jeg ikke får støtte opp om min klubb her.

(Jeg har ikke sjekka opp i om det er Pinscherklubben som har takket nei til denne utstillingen,
men jeg regna med det når jeg leste dette.)
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Tiny Amigo

Tiny Amigo


Antall Innlegg : 107
Join date : 10.06.2009
Age : 40
Bosted : Verdal

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 15:50

Jeg er vel en av de som muligens ikke har så mange hunder jeg kan stille for dommeren som dømmer på spesialen, da han del-eier en av mine hunder og han eier hannhundene som jeg har brukt på to av mine kull...Men jeg har kjempe lyst til å dra ned til spesialen uansett, mulig det bare blir for å se på happy6
Til Toppen Go down
http://www.tinyamigo.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 16:03

Jeg også ser poenget til klubben, for all del! Å dette er ikke en stor tragedie for meg, jeg sitter ikke å griner for at Fixa ikke kan stille begge dager på oppdal. Men jeg synes hele opplegget er dårlig lagt opp. Det er ikke så mange som uteblir selv om de kan stille et annet sted, mener jeg da! Nå fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet for deg Julie, derre har det jo værre enn oss igjen! Men her som jeg bor så har vi:

Dobbel utstilling på Sunndalsøra - April
Dobbel (som regel) på Oppdal - Juni
NKK Trondheim - Juli (også eneste mulighet i året for stor CERT, om man ikke reiser andre steder)
Dobbel på Støren - August
Steinkjer - September
Orkanger - November

Thats it!!!

Så JO, for meg så betyr det noe, jeg mister sjangsen til å stille begge dager, på den eneste utstillingen denne måneden, her i området, det er ikke verdens undergang, men det er kjipt! Jeg er også medlem i Gauldal Hundeklubb, like mye som jeg er medlem i NPK, takk åven for at klubben ikke har sagt nei til dem, men nå arrangerer de dagen FØR spesialen da. Det er også en av grunnene til at jeg ikke drar sørover, jeg skal hjelpe til, samtidig som jeg får stille ut hundene mine (begge rasene)! Ja de går samme dag, kanskje også samtidig, men da kommer min kjære samboer inn i bildet. Så man kan få med seg det meste om man legger opp til det. Hadde jeg vært alene om det, måtte jeg selvfølgelig prioritert, men da hadde jeg fortsatt holdt meg hjemme og stilt basenjien, da den får en dobbel sjangse eller skaffet en handler til å hjelpe meg, om nå pinscherne hadde gått begge dager. Poenget er hvertfall at det er utrolig dumt at opleget er sånn som det er....

Edit: Syns heller ikke klubben bør si nei til alle klubber som arrangerer samme helg som spesialen er, det er mer enn nok at man mister den ene dagen! Det er jo som om NKK skulle nektet alle klubber å arrangere utstilling de helgene de har utstilling det!!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 16:24

Fixa skrev:
Det er jo som om NKK skulle nektet alle klubber å arrangere utstilling de helgene de har utstilling det!!

Det er aldri andre utstillinger de dagene NKK arrangerer sine utstillinger for en spesifikk rase. Om det er utstilling samme helg er den på samme sted og alltid plassert slik at det ikke kræsjer med visningen av rasen på NKK.
Så ja...man kan vel trygt si at NKK "nekter" andre å arrangere noe på samme dag som seg selv wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 16:26

Jeg synes det er helt greit at klubben takker nei til andre utstillinger den dagen spesialen er.
Det er jo for å få flest mulig til å komme til spesialen, og som flere her sier så ser jeg ikke på det som noe stort problem om de som ikke kommer til spesialen går glipp av en utstilling i året.

Selv har jeg den helga godt planlagt ellerede... Vi drar til Oppdal og stiller på lørdag, før vi drar videre til Hokksund og stiller på spesialen på søndag. Så for oss passer det helt glimrende. happy6

Jeg skjønner at det kan være bittelitt irriterende for de som ikke skal på spesialen, men jeg ser ikke helt det store problemet. Som sagt så er det bare en utstilling det er snakk om. Det er fremdeles ganske mange igjen å velge mellom.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 16:27

Kinkade skrev:
Fixa skrev:
Det er jo som om NKK skulle nektet alle klubber å arrangere utstilling de helgene de har utstilling det!!

Det er aldri andre utstillinger de dagene NKK arrangerer sine utstillinger for en spesifikk rase. Om det er utstilling samme helg er den på samme sted og alltid plassert slik at det ikke kræsjer med visningen av rasen på NKK.
Så ja...man kan vel trygt si at NKK "nekter" andre å arrangere noe på samme dag som seg selv wink3

Jeg vet de "nekter" å arrangere samme DAG som seg selv, men ikke hele helgen wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! EmptyTir Feb 16 2010, 16:28

Tiny Amigo skrev:
Jeg er vel en av de som muligens ikke har så mange hunder jeg kan stille for dommeren som dømmer på spesialen, da han del-eier en av mine hunder og han eier hannhundene som jeg har brukt på to av mine kull...Men jeg har kjempe lyst til å dra ned til spesialen uansett, mulig det bare blir for å se på happy6

Streng tatt er det vel bare hunder som har dommerens prefix (eller er i dommerens eie?) som ikke kan stille?
Hadde jeg vært i samme situasjon så hadde jeg ikke hatt så store betenkligheter med å stille for dommeren wink3
...men samtidig skjønner jeg jo tankegangen din happy3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Sponsored content





Skuffa!! Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! Empty

Til Toppen Go down
 
Skuffa!!
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Utstillinger :: Utstillinger-
Gå Til: