Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Delt klo

Go down 
2 posters
AvInnlegg
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Delt klo Empty
PosteTema: Delt klo   Delt klo EmptyTir Feb 02 2010, 15:11

Mner det var noe snakk på brekte klør her en gang, men finner det ikke igjen.
Smith sin klo har delt seg i to, har ikke vært noe blod eller noe, men "skallet" over har delt seg fra det nede. Det gjør vondt når jeg tar på den.. Det ser ut som jeg bare kan klippe bort "skallet". Sitter det nerver i den?
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo EmptyTir Feb 02 2010, 15:27

Om jeg forstår det du forklarer rett, så kan du klippe vekk skallet. Du kjenner hvor nerven er, for nerven er myk på en måte.

Men dersom det ikke blir bra av seg selv bør du gå til vet, altså dersom han fortsetter å ha vondt når det er gått en stund.. De kan få betennelse og slikt dersom kloen knekker. Mest sannsynlig vil det nok fikse seg selv, men bare slik at du er obs på det Smile
Til Toppen Go down
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo EmptyTir Feb 02 2010, 20:42

helle skrev:
Om jeg forstår det du forklarer rett, så kan du klippe vekk skallet. Du kjenner hvor nerven er, for nerven er myk på en måte.

Men dersom det ikke blir bra av seg selv bør du gå til vet, altså dersom han fortsetter å ha vondt når det er gått en stund.. De kan få betennelse og slikt dersom kloen knekker. Mest sannsynlig vil det nok fikse seg selv, men bare slik at du er obs på det Smile

Ja, ser ut som om nerven og "skallet" har skilt seg fra hverandre liksom.. Men var det ikke og noe snakk på å lime/teipe og?
For lurer litt på om skallet og nerven vil vokse sammen igjen, eller om de bare fortsetter og vokse hver for seg..

Ja, han går jo normalt, er ikke halt eller noe, men akkurat når jeg tar på potn på det beinet piper han..
Skal nok følge med så det ikke blir noen skumle saker ja Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo EmptyTir Feb 02 2010, 21:22

Toya min hund hun mista kloa en gang. inni negelen så er det en myk rød nerve, den er rød aktig når kloa ikke er der.
Det vi måtte gjøre var å rense det og ha på sokk når hun skulle ut, men som sagt hun mista hele kloa.
Til Toppen Go down
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo EmptyTor Feb 04 2010, 15:08

Var hos vetrinæren idag, og det endte med at de måtte fjerne hele kloa. Så da får vi håpe det blir helt fint igjen Smile
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo EmptyTor Feb 04 2010, 19:59

Det blir helt sikkert fint..

BCen min måtte også fjerne hele kloen, da hun hang den fast i noen sprinkler/rist på bakken.. Den er helt fin den dag i dag Smile

God bedring Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Delt klo Empty
PosteTema: Re: Delt klo   Delt klo Empty

Til Toppen Go down
 
Delt klo
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: