Hellu
nr 1: Canon EF 100MM 2.8 USM MACROM
nr 2: Canon EF-S 17-85 F/4-5.6 IS USM
Jeg heller mest mot Canon EF-S 17-85 F/4-5.6 IS USM, siden jeg tenker i forhold til ting som er nært. Jeg liker veldig godt USM-egenskapen til det jeg har fra før, som er Canon EF 70-300MM F4-5.6 IS USM (veldig, veldig fornøyd med det). Standardobjektivet er 18-55 F/3,5-4,5 (noe sånt) og det føler jeg har litt lite bruksområde når det kommer til stykket. Har tatt helt fine bilder med det før, men nå har jeg vennet meg til bedre objektiver og da blir det jo gjerne sånn
Mye vil ha mer
Jeg vet ikke om dette er et alternativ, men jeg har alltid hørt at for stor rekkevidde også kan ha negativ virkning på resultatet: Canon EF-S18-200 IS 3.5-5.6 IS
Jeg vil ta bilder innendørs (derav blitzen) siden jeg er lei av å vente på at sola skal komme tilbake... + at jeg vil ha muligheten til å ha objektet mye nærmere enn pr i dag. De jeg har i dag har nærgrense på 0,5 og 1 m, vel. 24 cm høres hyggelig ut
I tillegg er en del av hundene og andre ting jeg tar bilde av relativt små (miniatyrer og valper, for ikke å snakke om miniatyrvalper...), slik at det hadde vært fint å kunne justere via zoom og ikke ha bare fast. Der kommer også nærgrensen fint inn
På sikt har jeg veldig lyst på et macroobjektiv, men jeg tror nok jeg trenger det andre mer foreløpig
Jeg er utrolig fascinert av macrofotografering, så det MÅ jeg bare forske litt på etterhvert
Macro jeg har sett på:
http://www.canon.no/for_home/compare_products/LoadComparator.aspStakkars gutta mine blir tatt en del bilder av og lilleprinsessa blir nok også fotografert enten hun vil eller ei, når hun kommer en gang