| En trist historie | |
|
+8CamillaB Gry Elena Lene Kinkade Hera Marte KristinC Aino 12 posters |
Av | Innlegg |
---|
Aino
Antall Innlegg : 76 Join date : 17.08.2009 Age : 38 Bosted : sandefjord
| Tema: En trist historie Man Jan 11 2010, 11:36 | |
| Jeg bare må fortelle dere en historie.
Venninnen min gikk til anskaffelse av en Chihuahua. Samboeren hennes hadde en større hund, en retriverblanding om jeg ikke tar helt feil. De gikk etterhvert fra hverandre,men bestemte seg for å møtes så hundene kunne få treffes og leke, siden de var så gode venner. Litt dum situasjon, men retriveren skulle få mat, Chihuahuan hoppet da på benet til eieren av retriveren ivrig etter oppmerksomhet siden de ikke hadde sett hverandre på lenge. Retriveren så nok på dette som en trussel og glefset mot den lille, han var såklart ikke borti, men Sammy som han het skvatt så fælt og gikk rett i sjokk, han falt om og ble liggende med bena i været. Han ble helt blå og de hastet ned til dyrlegen. Livet til den lille gikk ikke redde da han døde rett etterpå.
Jeg trodde faktiskt ikke det skulle være mulig, og jeg er livredd hver gang noen glefser mot min lille. Noen som har vært borti lignende ?
Sist endret av Aino den Man Jan 11 2010, 11:51, endret 2 ganger | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 11:38 | |
| Fy, så grusomt! Noe sånt har jeg aldri hørt om før.. Helt tragisk.. | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 11:39 | |
| Huff, for en forferdelig episode!! | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| |
| |
Aino
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 11:53 | |
| Han gikk i sjokk, alt blodet gikk ut i kroppen, og rant derfor ikke tilbake til hjertet, døde av hjertestans. Han var bevistløs når han døde og skal ikke ha følt noen ting. Men er utrolig fælt at det skal være mulig.
Er en liten stund siden dette skjedde, men kom på historen da jeg gikk igjennom noen bilder, og ville dele den til dere da det ting man ikke tror kan skje faktiskt kan skje, er en litt spesiell episode! | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 12:41 | |
| Uff for en trist historie Ble hunden obdusert etterpå? | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 13:35 | |
| Så forferdelig! Jeg har ihvertfall aldri hørt om noe lignende. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 13:37 | |
| Nei for en ufattelig trist historie | |
|
| |
Aino
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 20:52 | |
| Om den ble obdusert vet jeg ikke. Men hun gravla den i hagen så tror hun fikk den med seg med engang, er faktiskt ikke sikker. Datteren på 6 var med og sa "kan vi ta den med inn, den fryser" når de skulle legge den i jorden .. :S | |
|
| |
CamillaB
Antall Innlegg : 295 Join date : 11.06.2009 Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark
| Tema: Re: En trist historie Man Jan 11 2010, 23:09 | |
| Sjokk kan være dødlig både hos dyr og mennesker, en mye mer alvorlig tilstand enn man skulle tro. Så man skal passe godt på både to og firbeinte | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: En trist historie Tir Jan 12 2010, 08:40 | |
| Kjempetrist Og stakkars lille omtenksomme 6 åring Barn er herlige |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: En trist historie Tir Jan 12 2010, 13:21 | |
| uff,så tragsik | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: En trist historie Tir Jan 12 2010, 13:39 | |
| Jeg hadde faktisk en kanin som døde av sjokk. Den var ung og frisk (pappa drev med kaninavl når jeg var liten). En kveld hørte vi et skrik og når vi kom ut så vi en grevling flykte over tomta. Kaninen var fysisk uskadd, for grevlingen hadde ikke kommet igjennom nettingen. Men den døde av sjokk, rett og slett. Og ikke uvanlig små dyr, som små hunder, rett og slett blir så redde at de dør. Er heldigvis ikke ofte det har skjer. Har også hørt om blanding mellom chihuahua og pmeranian som falt en en slags koma og var bevisstløs i flere dager etter et møte med en hest. Det gikk heldigvis bra. Menneskere kan jo også dø av sjokk. Kjempetrist historie, er så ufattelig trist å miste en hund | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: En trist historie Tir Jan 12 2010, 13:59 | |
| - ElinK skrev:
- Jeg hadde faktisk en kanin som døde av sjokk. Den var ung og frisk (pappa drev med kaninavl når jeg var liten). En kveld hørte vi et skrik og når vi kom ut så vi en grevling flykte over tomta. Kaninen var fysisk uskadd, for grevlingen hadde ikke kommet igjennom nettingen. Men den døde av sjokk, rett og slett. Og ikke uvanlig små dyr, som små hunder, rett og slett blir så redde at de dør. Er heldigvis ikke ofte det har skjer. Har også hørt om blanding mellom chihuahua og pmeranian som falt en en slags koma og var bevisstløs i flere dager etter et møte med en hest. Det gikk heldigvis bra. Menneskere kan jo også dø av sjokk.
Kjempetrist historie, er så ufattelig trist å miste en hund Kaniner er håpløse dyr, og dør veldig lett av sjokk. Har også hatt en kanin som døde i armene mine etter å ha blitt skremt av en hund. Trist historie med hunden da... | |
|
| |
LinnCharlotte
Antall Innlegg : 17 Join date : 18.07.2009
| Tema: Re: En trist historie Lør Jan 16 2010, 20:54 | |
| Er det Marita sin hund?Hvis ikke har jeg hørt om lik historie | |
|
| |
Aino
| Tema: Re: En trist historie Søn Jan 17 2010, 14:23 | |
| Ja det stemmer, Marita sin hund | |