Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Størrelse (ca) på pinscher valp

Go down 
3 posters
AvInnlegg
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp EmptyLør Jan 09 2010, 00:36

Jeg venter spent på min første pinscher. Hun blir mest sannsynlig født i helgen, men man kan jo aldri være for tidlig ute med å kjøpe inn utstyr til det nye familiemedlemmet lalala2 Jeg får valpen i midten av mars, og da regner jeg med at hvis det blir behov for dekkenbruk kan jeg bruke noen av Dina sine dekken (40cm) hun har nok til å dele med flere Embarassed Det jeg lurte på var størrelse på halsbånd til pinscher valp. De er jo forskjellige selvfølgelig, men jeg skal kjøpe et lærhalsbånd som kan stilles på, og da trenger jeg ikke å vite eksakt men sånn ca på en 8 ukers pinscher valp? Jeg skal også kjøpe sele, men det er så vanskelig så da må jeg ta med å prøve på henne når jeg får henne. Noen som kan fortelle ca hvor mange cm de er rundt halsen i den alderen?
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Gjest
Gjest




Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Re: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp EmptyLør Jan 09 2010, 11:18

Det er et spørsmål det er vanskelig å svare på. Pinschervalper kan variere en del i størrelsen, men det som er sikkert er at de vokser himla fort.
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Re: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp EmptyLør Jan 09 2010, 12:01

Det vi fikk med fra oppdretter var pyttesmått!
Anbefaller vel stoffbånd de første ukene. Blir fort en kilo i uka når de er så små,og det som passer den ene dagen, passer ikke nødvendigvis den andre... happy3

Har liggende noen valpeting (stoffbånd, sele og lærbånd) som vi gjerne donerer bort. Kan ta det med opp på ekeberg i morgen, så kan du jo se om du vil ha det.
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Re: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp EmptyLør Jan 09 2010, 13:23

marit83 skrev:
Jeg venter spent på min første pinscher. Hun blir mest sannsynlig født i helgen, men man kan jo aldri være for tidlig ute med å kjøpe inn utstyr til det nye familiemedlemmet lalala2 Jeg får valpen i midten av mars, og da regner jeg med at hvis det blir behov for dekkenbruk kan jeg bruke noen av Dina sine dekken (40cm) hun har nok til å dele med flere Embarassed Det jeg lurte på var størrelse på halsbånd til pinscher valp. De er jo forskjellige selvfølgelig, men jeg skal kjøpe et lærhalsbånd som kan stilles på, og da trenger jeg ikke å vite eksakt men sånn ca på en 8 ukers pinscher valp? Jeg skal også kjøpe sele, men det er så vanskelig så da må jeg ta med å prøve på henne når jeg får henne. Noen som kan fortelle ca hvor mange cm de er rundt halsen i den alderen?

Jeg har akkurat kjøpt dekken til min 9 uker gamle pinschertispe. Kjøpte i str 35, men det var egentlig litt stort. Tror hun ble litt forstyrret av at det hang ned over halen...og vil helst ikke ha det på. Lærhalsbånd kjøpte jeg i str 35, og det passet fint til henne. Nå bruker vi egentlig mest ett i nylon som er lettere å ha på, og som er mer justérbart..men hun bruker jo ikke så mye halsbånd ennå. De vil jo variere litt i størrelse, greit å kjøpe noe som ikke er så dyrt i tilfelle det ikke passer, og med tanke på at de vokser så fort.

___________________

Christine&India
Til Toppen Go down
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Re: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp EmptyLør Jan 09 2010, 16:19

Takk for svar Smile
Da må jeg kanskje kjøpe et dekken til henne som er mindre enn Dina sine. De som var for små til Dina har jeg gitt bort. Da må jeg vel vente til hun kommer i hus så jeg får prøvd det på henne. Ja dere har rett i at det er dumt å kjøpe et dyrt lærhalsbånd som kanskje er passe i to uker, dessuten er det vel mer behagelig med et mykt stoff halsbånd til en liten rakker. Jeg vil nok bruke mye sele på henne i starten og, redd for nakkeskader når hun ikke er vant til å gå i bånd enda. Ja du kan gjerne ta med babystash i morgen, så kan jeg se om jeg kan kjøpe av deg noe. Det er greit å kunne "arve" litt når det tross alt ikke er passe lange stunden likevel Smile
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Sponsored content





Størrelse (ca) på pinscher valp Empty
PosteTema: Re: Størrelse (ca) på pinscher valp   Størrelse (ca) på pinscher valp Empty

Til Toppen Go down
 
Størrelse (ca) på pinscher valp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Størrelse på halsbånd og sele til valp?
» Størrelse på bur til pinscher
» Hundeseng til Pinscher - størrelse
» Rattenjäger Queens Pawn/størrelse på Herkules bilbur til Pinscher...
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: