| Scot på rømmen... | |
|
+5Lex Nina (Kennel Dijontoma) -linda- Monica P ElinK 9 posters |
Av | Innlegg |
---|
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 15:16 | |
| Huff, vi hadde en skikkelig ekkel opplevelse igår! Jeg og Scot tuslet på tur opp i parken, hvor jeg slapp han løs, som jeg pleier å gjøre. Vi hadde en kjempekoselig tur, trente litt søk etc. Plutselig er det noen som fyrer opp fyrverkeri ikke langt unna, og Scot ble livredd. Han satt avgårde nedover stien, og uansett hva jeg prøvde så hørte han ikke.
Jeg skjønte at han var på hjem hjemover, og fikk ringt Vegard som heldigvis var hjemme. Han tok på seg sko og jakke og løp oss i møte oppover veien.
Men det som gjorde meg skikkelig sint var en dust i en Volvo som kom kjørende. Jeg gikk midt i veien for å hindre han i å skremme Scot enda lengre ned mot hovedveien, men tror dere ikke han bare kjørte videre. Og han skremte Scot enda mer, men heldigvis fikk Vegard tak i han ikke langt fra huset. Hadde jeg fått tak i føreren av den bilen hadde jeg skjelt han ut!!! Han så jo at jeg prøvde å få tak i hunden som løp løs! Veien her er forholdvis rolig, men rett nedi her går en hovedvei, pluss at vi har E6, toglinje og t-bane rett i nærheten.
Jeg var rimelig skjelven når jeg kom hjem, og tok lang tid for Scot å skjønne at det ikke var han jeg var sint på, men på meg selv + føreren av Volvoen.
Men heldigvis gikk det bra. Skjønner at vi må trene på høye lyder ute, men jeg hadde ikke ventet fyrverkeri igår. Og hadde jo aldri trodd han skulle bli så redd..
Begynner på grunnkurs i lydighet i morgen, så får se om hundetreneren har noen tips. Men, nå fikk jeg i det minste blåst ut litt her!! (Vi hadde gjester igår, så måtte prøve å oppføre meg, hehe.) | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 15:35 | |
| Uff så ekkel opplevelse, men godt det endte godt. Å for en dust i den volvoen.
Vi har akkurat samme problem med Gibson. Han er livredd fyrverkeri og vi kan ikke ha han løs med ham i disse dager. Han bare stikker for å gjemme seg og det er ikke mulig å få kontakt. Skulle ønske han heller kom til oss når han ble redd så hadde det jo ikke vært noe problem.
Lykke til på kurs og skrik ut om du får noen gode tips som hjelper. Vi har ikke funnet noe som hjelper enda!! | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 15:36 | |
| Huff, er ekkelt når slike ting skjer!! Bra det endte godt uansett! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 16:11 | |
| Huff, så ekkelt, stakkars Scot, og stakkars nervene deres også...! Godt det endte bra asså, sånt er skummelt! | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 17:21 | |
| Huff.. Så godt at det gikk bra med ham!! Jeg kjenner så godt følelsen. Lex ble skremt av noen hunder da han var valp og gjorde som Scot, satte kursen hjemmover i fullt firsprang. Et under at han ikke møtte noen biler på veien.. Unner ingen den ekle følelsen av hjelpeløshet når en livredd valp springer av gårde. | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 17:23 | |
| Uff, det hørtes ut som en skikkelig guffen opplevelse... Bra at det gikk så bra som det gjorde i alle fall | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 17:49 | |
| Uff, det er ekkelt når sånt skjer ja. Godt dere fikk tak på ham igjen uten noe skade! Håper han blir bedre med lyder etterhvert. | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 18:16 | |
| Uff, så ekkelt ... men godt det endte bra . Slike ting er så ekkelt på oppleve | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Scot på rømmen... Søn Jan 03 2010, 23:46 | |
| Vi fikk oss en real støkk alle sammen, og har ikke sluppet han idag. Skjønner at det er moro med fyrverkeri for enkelte, men for min del kunne det gjerne blitt forbudt med privat fyrverkeri, ihvertfall i de største byene.
Men har vurdert å få tak i noen små kinaputter eller noe annet som smeller, og rett og slett trene med støy. Det finnes jo skuddsiker hunder, så det må jo kunne gå an... | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Scot på rømmen... Man Jan 04 2010, 09:07 | |
| Æsj, så skummelt!! Jammen meg godt det gikk bra | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Scot på rømmen... | |
| |
|