Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Heisann..

Go down 
2 posters
AvInnlegg
jtk




Antall Innlegg : 2
Join date : 16.12.2009

Heisann.. Empty
PosteTema: Heisann..   Heisann.. EmptyOns Des 16 2009, 16:55

Jeg har nettopp mistet min kjære Bordeaux dogge, han ble påkjørt bare 2 år gammel.. nå driver jeg å leter etter en litt mindre rase som kan passe fint til meg..

hvordan er det Dvergpinscher?

har 2 stk snille rotweillere fra før av, går som regel disse godt overens med andre hunder?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Heisann.. Empty
PosteTema: Re: Heisann..   Heisann.. EmptyOns Des 16 2009, 17:14

heisann!

En DP er en kvikk liten rase som blir med på det meste - her er det ikke størrelsen det kommer ann på! happy6 De elsker å bli aktivisert med ulike aktiviteter som tur, AG, lydighet og spor. Men kan også slappe fint av i sofaen eller som sengevarmer.
De går godt sammen med andre hunder, men trenger som alle andre raser sosialisering fra de er små.

Det er mange DP-oppdrettere som også driver med Dobermann, så at de går greit sammen med større raser er det ingen tvil om.
Bare husk at de fleste DPer har mer eller mindre vaktinstinkt, så om du ikke takler en hund som varsler når det kommer fremmede, så kan det kanskje være greit å se seg om etter en annen rase. Det finnes DPer som ikke varsler, men de fleste vil i større eller mindre grad gi klar beskjed om at det kommer folk.

En DP blir jo en helt annen rase enn en BD (er vel bare fargen som likner happy4 ), men velger du DP får du en stor hund i liten innpakning uten sikkel og store ruker å plukke opp happy5 (ellers synes jeg BD er kjempesøte hunder, men for meg blir det litt mye hund, hehe)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
jtk




Antall Innlegg : 2
Join date : 16.12.2009

Heisann.. Empty
PosteTema: Re: Heisann..   Heisann.. EmptyOns Des 16 2009, 17:17

Marita skrev:
heisann!

En DP er en kvikk liten rase som blir med på det meste - her er det ikke størrelsen det kommer ann på! happy6 De elsker å bli aktivisert med ulike aktiviteter som tur, AG, lydighet og spor. Men kan også slappe fint av i sofaen eller som sengevarmer.
De går godt sammen med andre hunder, men trenger som alle andre raser sosialisering fra de er små.

Det er mange DP-oppdrettere som også driver med Dobermann, så at de går greit sammen med større raser er det ingen tvil om.
Bare husk at de fleste DPer har mer eller mindre vaktinstinkt, så om du ikke takler en hund som varsler når det kommer fremmede, så kan det kanskje være greit å se seg om etter en annen rase. Det finnes DPer som ikke varsler, men de fleste vil i større eller mindre grad gi klar beskjed om at det kommer folk.

En DP blir jo en helt annen rase enn en BD (er vel bare fargen som likner happy4 ), men velger du DP får du en stor hund i liten innpakning uten sikkel og store ruker å plukke opp happy5 (ellers synes jeg BD er kjempesøte hunder, men for meg blir det litt mye hund, hehe)
takker for fint svar.. vil gjerne ha en hund som har litt vakt i seg å sier ifra når det kommer folk.. men ikke en som står å bjeffer hele tiden.. ja BD er mye hund å sikel..
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Heisann.. Empty
PosteTema: Re: Heisann..   Heisann.. EmptyOns Des 16 2009, 18:11

De står og bjeffer akkurat så lenge du lar de få lov wink3 Pleier å roe seg ganske fort her, ellers åker det rett i bur, og da holder de i allefall kjeft Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Sponsored content





Heisann.. Empty
PosteTema: Re: Heisann..   Heisann.. Empty

Til Toppen Go down
 
Heisann..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Heisann
» hundepass i tr.heim
» Heisann - her er vi!
» Heisann:)
» Aktiviteter i Sør-Trøndelag!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: