Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Julenissens 23. gåte

Go down 
+4
Lene
ElinK
Rune Monsen
Nissefar
8 posters
AvInnlegg
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 16:48

I dag blir det bare to oppgaver. 22 og denne!

Dette er en stor oppgave, som jeg håper mange kaster seg med på!

I dag ønsker nissefar en god julefortelling!

Nissefar starter fortellingen, så følger dere på ved å skrive min. 10 setninger. Personen som har skrevet før dere, skal også tas med i deres del av fortellingen!

La oss få til en morsom fortelling som er litt utenom det vanlige!

Vi stopper fortellingen klokken 24.00!

Et julehjerte til hver som deltar i fortellingen, og et ekstra til den som bidrar med flest innlegg.Julenissens 23. gåte Heart-bulletJulenissens 23. gåte Heart-bullet




Nissefar vugger litt på den gamle stolen han sitter i. Den gir fra seg et lite skrik i ny og ne, men vugger for det meste villig med i takten til julesangene som summer i bakgrunnen.

Nissefar derimot, er helt stille, der han sitter i sine egne tanker. Øynene er lukket, fingrene leker litt med det store hvite skjegget, og det ser nesten ut som om han sover…

Det er ikke lenge igjen før årets hardeste arbeidsdag er her, og ved første øyekast kan det se ut som om den store rødkledde mannen ligger på ladning i stolen sin. Men nissefar jobber hardt.

I tankene sine skal han nå gå over julegavelisten!

I dag er han kommet til pinscherforumets medlemmer, og her må han gå nøye gjennom enhver for å finne ut om de virkelig fortjener gavene han har funnet frem til dem i år!


Sist endret av Nissefar den Tir Des 08 2009, 17:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 17:06

Og det kan nok se ut som at det er en del av pinscherklubbens medlemer som blir uten gaver i år.
Nissefar har observert at det er ganske så turulent i det miljøet fortiden.
Mens han sitter i gyngestolen sin å grubler så kommer Nissemor med en stor kopp med kakao til han.
Det er det beste Nissefar vet.
Han spør Nissemor hva hun synes han skal gjøre med pinscher folket og om de fortjener en gave i år.
Nissemor svarer at jo de fortjener nok en gave hvis de klarer å være venner frem mot jul og fortsette med det etter nyttår også.
Nissefar sier han gi dem beskjed om hva Nissemor har sakt og at de er på hennes nåde frem mot jul.
Mens Nissefar fortsetter å se igjennom listen sin,baker Nissemor kaker.
Nissefar elsker kaker og håper han får noen småkaker til kakaoen sin.
Nissemor er flink til å bake småkaker,og de små hjelperne hennes hjelper til.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 17:14

Etter en stund får Nissefar en idè etter å ha lest et av innleggene til Rune Monsen på pinscherforumet. Virker som om Rune også er lei kranglingen til jentene på forumet.

"Hva om vi får alle på forumet til å si noe pent om en av de andre?" spør han Nissemor fornøyd. Nissemor nikker og svarer at det var en god idé. "Kanskje de da ser alle de gode kvalitetene hos hverandre og glemmer alt de tidligere har vært uenige om".

Nissemor setter seg ned hos Nissefar og ser på han. "Det er nok håp for de skal du se, innerst inne er de jo gode mennesker alle sammen."

Nissefar bestemmer seg for å titte inn på forumet en gang til, kanskje han endelig kan få julefreden til å senke seg over forumet?

Nissefar har ikke den raskeste internett tilgangen, han bor jo tross alt litt avsides. Kanskje de allikevel klarer å bli venner med hverandre? Alle sammen har tross alt en ting til felles, de elsker sine hunder.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 18:25

Nissefar setter seg ved pc'n sin og myser på pinscherforumet.
Han sier til Nissemor:Rune Monsen skriver i innlegget sitt at ElinK er flink til å skrive i innlegget om den 23 gåten jeg la ut".
"Ja" sier Nissemor" Rune Monsen og ElinK fortjener i hvertfall gaver i år" legger hun til.
Det er jeg enig i svarer Nissefar.
Håper flere av pinscherfolket viser hvor snille de er snart også.
Nissemor er ferdig med å bake noen småkaker og sette dem i ovnen.
Hun har bakt serinakaker som hun skal ha til jul,men Nissefar skal få lov å smake.
Hun håper også noen av pinscher folket kan hjelpe henne med baksten og fortelle henne hva hun baker.
Det er trossalt 7 slag som skal bakes og det er ikke lett å huske hva alle slagene heter.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 20:21

Mens serinakakene står i ovnen begynner nissemor med pepperkakedeigen.
Smånissene skal få lage pepperkakehus i år også. Og pepperkakemenn og pepperkakedamer.
Kanskje det blir noen pepperkakehunder også.
"Hohoho," ler nissefar. "Kanskje smånissene kan lage noen av medlemmene på pinscherforumet i pepperkaker. En pinsher-pepperkake-by. Med Rune og Elin og Nina og Torkil og alle de andre medlemmene. Og masse pepperkake-pinschere."
"Da må du hjelpe meg og smånissene med å lage den, for det blir veldig mange pepperkaker," humrer nissemor.
Nissefar reiser seg fra stolen sin og rusler mot kjøkkenet i håp om å få litt mere kakao og for å finne ut hvilke andre kaker nissemor har tenkt å bake til jul.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 20:53

Nissemor blir mektig irritert når hun oppdager at Nissefar kun er ute etter å spise kaker og ikke vil hjelpe til å bake. Du burde vere mer som Rune Monsen som kan hjelpe til litt i heimen sier hun. Nissefar merker sjalusien komme snikende og lurer på hva Nissemor vet om hvor mye Rune Monsen bidrar med i heimen sin. Nissemor nevner b.l.a snøtrappene han laget til hundene sine i fjor vinter.
Nissefar blir hevngjerrig og vil at Nissemor også skal bli sjalu. Han dreier samtaleemnet tilbake til julegavene som skal deles ut til pinscherforumsfolket. -Jeg mener at Lene og ElinK burde få de fineste gavene, sier han. De virker som noen ekstra likandes damer. Han ser utfordrende på Nissemor og venter i spenning på hennes reaksjon.
-Ja, det var en god ide, svarer nissemor uanfektet. Nissefar blir oppgitt og prøver en ny taktikk. Denne gangen vil han vere sikker på å få frem sjalusien i Nissemor. -Noen andre jeg syntes ekstra godt om er : Søte Marte. Pene Eva. Yndige Marion. Lekre Linda. Hotte Helle. Nydelige Gry og smekre Nina.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 21:55

Nissefar begynner å svette litt, med tanke på alle julegavene han må få klar..
Også tenker Nissefar at han er heldig som har en så snill kone som baker så masse gode kaker til han nå i den travle juletiden. Nissemor sier: Nå må du ikke glemme alle de snille hundene rundt om i vårt flotte land. Som også har vært snille og flinke i år!
Nissefar: De er ikke glemt, de er jo menneskets beste venn! Så de fortjener noen under treet de også!
Nissefar kjenner den gode lukten av pepperkakene som kommer ut av ovnen, nå er det jul i heimen.
Den lille hunden deres "Rudolf 2" kommer tassende for å tigge litt julekaker. Men nissemor vet bedre, og gir han et grise-øre istedenfor. Rudolf blir hoppende glad og løper til peisen for å kose seg meg godbiten sin.
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 22:35

så når rudolf har fått grise øre og Nissefar har fått påfyll av kakao og serinakaker,kan Nissemor og hjelperne hennes fortsette bakingen.
Nissefar smiler fornøyd når han setter seg ved pc'n igjen og ser at Camilla,Ann-helen,Lene,Rune og ElinK har gjort seg fortjent til å få gaver i år.
Men hva med resten av DP folket???
Tenker de ikke på hverandre i denne flotte høytiden?
Jeg må finne en måte å få oppmerksomheten deres på.
Avisen? Nei.
Radioen? Nei.
TV? Nei.
Jeg vet det !!! FORUMET. JA.
JEG LAGER GÅTER SOM DE KAN LØSE.
Hurra det var en god ide,så flink jeg er.
Som sakt så gjort,Nissefar la ut den ene gåten etter den andre.
Der var det plutselig mange som ble med å løse gåtene,og da kunne Nissefar endelig finne flere som fortjente gaver i år.
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 23:20

Siden klokka nå har passert 24:00 og historien er avsluttet, føler jeg for å forklare meg litt. Jeg var overbevist om at vi måtte skrive minst 19 setninger (vet ikke hvor jeg tok det ifra), derfor den merkelige slutten med alle navnene fra forumet. Håper ingen føler seg støtt Embarassed. Måtte bare skrive noen tilfeldige navn for å få det til å bli 19 setninger.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 23:23

Ann-Helen skrev:
Siden klokka nå har passert 24:00 og historien er avsluttet, føler jeg for å forklare meg litt. Jeg var overbevist om at vi måtte skrive minst 19 setninger (vet ikke hvor jeg tok det ifra), derfor den merkelige slutten med alle navnene fra forumet. Håper ingen føler seg støtt Embarassed. Måtte bare skrive noen tilfeldige navn for å få det til å bli 19 setninger.

men så ble det jo veldig morsomt da, med dine 19 setninger. happy5
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nissefar

Nissefar


Antall Innlegg : 101
Join date : 01.12.2009

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyTir Des 08 2009, 23:26

Tusen takk til alle som har deltatt for å lage en kort, men koselig julehistorie!
Nissefar hadde selvfølgelig håpt at flere skulle kaste seg med, for jeg vet jo at det er mange her inne med god fantasi! cool3

Et julehjerte til alle som deltok, og et ekstra til Rune Monsen som har bidratt med flest innlegg! Julenissens 23. gåte Heart-bulletJulenissens 23. gåte Heart-bullet
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte EmptyOns Des 09 2009, 00:02

HAHA, ler meg ihjel, flinke til å lage julefortelling dere! happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Julenissens 23. gåte Empty
PosteTema: Re: Julenissens 23. gåte   Julenissens 23. gåte Empty

Til Toppen Go down
 
Julenissens 23. gåte
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Julenissens 17. gåte
» Julenissens 18. gåte
» Julenissens 19. gåte
» Julenissens 4. gåte
» Julenissens 20. gåte

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: