Tema: Tia bryner seg på Dog Tornado Ons Nov 25 2009, 17:30
Hehe, jeg har mye fri om dagen og da må man finne på ting og tang. Så nå har vi debutert på Youtube, hehe... Vi gikk en tur ved Østensjøvannet i dag i det elendige novemberværet (jeg er så lei regn!!!). For å finne på noe gøy tenkte jeg vi kunne ha litt aktivisering og innkalling med Tia-bøllet mitt. Det er elendig filmet og litt på kryss og tvers, men syns det er så stort at jeg faktisk fikk det til at jeg måtte dele det med noen fler Syns Tia har kommet langt med "tapt apport" - hun må bare bli flinkere å gå spor og ikke ta det på overvær/syn. Det kommer vel etterhvert tenker jeg
Sist endret av NinaM den Søn Jan 17 2010, 00:35, endret 2 ganger
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Ons Nov 25 2009, 18:45
Flinke dere er! Moro å trene litt på tur.
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Ons Nov 25 2009, 19:30
Kjempe flink hun er søteste Tia
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Ons Nov 25 2009, 19:53
Hihi, hundene her hjemme ble helt ville da de hørte deg snakke på videoen. Syns det var en fin liten film jeg
NinaM
Antall Innlegg : 316 Join date : 10.06.2009
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Ons Nov 25 2009, 21:46
Lex skrev:
Flinke dere er! Moro å trene litt på tur.
Takk! Ja, jeg syns det er greit å slenge inn litt aktivisering på tur - det er kjedelig å bare traske rundt
Bente skrev:
Kjempe flink hun er søteste Tia
Tuusen takk
Tine skrev:
Hihi, hundene her hjemme ble helt ville da de hørte deg snakke på videoen. Syns det var en fin liten film jeg
Hehe, skjønner godt at de reagerte, herregud jeg høres jo ut som en liten smurf
NinaM
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Fre Nov 27 2009, 14:10
I dag har vi trent litt agility i hagen. Jeg satte fram slalom, hjul og hinder - Tia storkoser seg! Fikk tatt noen bilder av henne i svevet. Dessverre er det dårlig novemberlys og ISO måtte opp på 1600 så bildene ble litt kornete - men men Syns lille sprettballen min er flink jeg, hehe...
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Tir Des 01 2009, 08:23
Fin og flink jente Artig å se film
Helene
Antall Innlegg : 200 Join date : 21.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Tir Des 01 2009, 08:52
Så flink hun er
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Tir Des 01 2009, 13:28
Så flinke dere er! Masse lykke til videre med treningen
NinaM
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 00:33
I dag har vi vært på utstilling og det er alltid stressende for store og små så i kveld satte jeg fram "Dog Tornado" fra Nina Ottoson så Tia fikk brukt hodet litt - det pleier alltid å få henne behagelig sliten Hun vil jo ikke gå noe særlig tur nå i kulden (selv om det har blitt mildere, tjohoo!) så da må man være kreativ. Syns Tia klarte seg rimelig bra med oppgaven selv om man ser at hun faller av et par ganger Myye gøyere å leke med de klossene istedet
Jeg har bare et elendig redigeringsprogram om dagen så filmen er dessverre litt lang
Gjest Gjest
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 08:24
Så flinke dere er Nina
Jeg synes begge filmene og bildene var flotte av den super fine Tia
Hvor får du kjøpt den aktivitets greia på siste filmen??
Jeg vil ha
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 10:01
Naaw, så søt Tia var når hun løftet på klossen bar rundt på den og prøvde sette den tilbake på spillet!! "Jeg fant jo godbit når jeg løftet den istad, så prøver igjen, men det kommer liksom ikke no gobit likevel, jo"... Moro når en omtrent ser hva de tenker mens de jobber!!
Melba har seks spill fra Nina Ottoson, men jeg kunne tenkt meg noen flere, for nå finner hun godbitene i søvne omtrent, så tror hun trenger noen nye å bryne seg på.
Hege, man finner dem på både dyrebutikker og på nett. Det er endel forskjeller i pris, så er verdt å undersøke pris, i alle fall når man skal bestille mange i slengen, for da er det litt å spare. Jeg bestilte fem av mine fra www.nettdyret.no, og da sparte jeg flere hundre kroner på de fem jeg bestilte der sammenlignet med om jeg skulle bestilt dem fra for eksempel Canis.
Ser at de fleste aktiviseringslekene nå er i plast. Jeg har bare en i plast og resten i tre (før var de bare i tre). Greiere med plast da, siden de er lettere å rengjøre. Men de blir kanskje litt lettere da og flytter mer på seg når hunden holder på?
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 16:58
Åååå så flink hun er, verdens flikeste og fineste Tia sø nydelig når hun prøvde å sette klosse oppi igjen åååååå
NinaM
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 18:36
Hege skrev:
Så flinke dere er Nina
Jeg synes begge filmene og bildene var flotte av den super fine Tia
Hvor får du kjøpt den aktivitets greia på siste filmen??
Jeg vil ha
Tusen takk! Jeg har kjøpt "Dog Tornado" på stand på Dogs4All - tror det var en god del billigere enn i butikk. Ellers selger de jo de spillene i nesten alle dyrebutikker som Maria sa. Jeg fant mange fine til en billig penge i Sverige forrige uke - dessverre tok de ikke kort og jeg orket ikke stå i milelang kø for å ta ut kontanter. Irriterer meg grønn over det egentlig
Maria skrev:
Naaw, så søt Tia var når hun løftet på klossen bar rundt på den og prøvde sette den tilbake på spillet!! "Jeg fant jo godbit når jeg løftet den istad, så prøver igjen, men det kommer liksom ikke no gobit likevel, jo"... Moro når en omtrent ser hva de tenker mens de jobber!!
Melba har seks spill fra Nina Ottoson, men jeg kunne tenkt meg noen flere, for nå finner hun godbitene i søvne omtrent, så tror hun trenger noen nye å bryne seg på.
Hege, man finner dem på både dyrebutikker og på nett. Det er endel forskjeller i pris, så er verdt å undersøke pris, i alle fall når man skal bestille mange i slengen, for da er det litt å spare. Jeg bestilte fem av mine fra www.nettdyret.no, og da sparte jeg flere hundre kroner på de fem jeg bestilte der sammenlignet med om jeg skulle bestilt dem fra for eksempel Canis.
Ser at de fleste aktiviseringslekene nå er i plast. Jeg har bare en i plast og resten i tre (før var de bare i tre). Greiere med plast da, siden de er lettere å rengjøre. Men de blir kanskje litt lettere da og flytter mer på seg når hunden holder på?
Jeg er veldig fornøyd med at den er i plast! Lett å gjøre ren og jeg syns det virker som at den tåler en del tygging (Tia bruker jo disse spillene på en litt alternativ måte innimellom, hehe) Jeg vet ikke om de er mindre stabile enn de i tre, men jeg syns denne står ganske godt altså! Hva slags spill har du til Melba? Jeg har lyst til å kjøpe flere, men er litt usikker på hvem jeg skal gå for...
Må le når jeg ser Tia jobbe med dette altså, jeg syns også det nesten ser ut som hun legger klossen tilbake for å se om det kommer mer godbiter under den
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Søn Jan 17 2010, 23:13
Jeg har Dog Brick, Spinny, Twister, Turbo, Tornado og Pyramid (kun den siste som er i plast). Jeg bestilte dem alle rett etter jeg fikk Melba, så det er vel 1,5 år siden, og da fantes de bare i tre. Er fornøyd med dem alle sammen. Noen er helt klart lettere for hunden å finne ut av enn andre. Men selv om Melba har knekt koden på hvordan hun skal finne frem til godbitene, så er hun like ivrig når jeg tar dem fram.
Blir nok flere spill på henne, må bare sette meg ned å finne ut hvilke. Er jo kommet mange nye siden den gang jeg kjøpte. Også er det jo så knæsje farger på dem nå når de er i plast!!
Helene
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Man Jan 18 2010, 09:18
Så søt hun er N.Ottoson lekene er geniale, har to vi også, og ønsker meg fler.. Er jo så lettlærte disse hundene, så når de først har skjønt greia, så går det unna...
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Man Jan 18 2010, 12:16
Syntes Tia er flink jeg! Og det er skikkelig morsomt med spill. Lex blir helt gal om jeg tar dem frem, de står oppe på bokhylla, og om jeg tilfeldigvis flytter på dem uten å ta dem frem, så blir han helt forvirret..
Etter hvert så blir det jo slik at de knekker koden, for hvordan de skal få ut godbitene, det har Lex gjort med sin Dog Fighter, og Tornado, men han blir like giret hver gang jeg tar dem frem allikevel. Til jul nå så fikk han ett nytt som heter Dog Troubble, det skal han skyve alle klossene i en slalombane for å få de ut i enden, den har han ikke helt skjønt tegningen på enda.. Han blir så sint når det ikke går.
Alle mine spill er av tre, men jeg ser jo at det kan være lettere å rengjøre de av plast.. Men jeg er litt sånn nostalgisk av meg, og syntes de er mye koseligere.. Dessuten så liker jeg ikke de skrikende fargene på plastspillene, kunne de ikke bare vært nøytralt brune for ekempel? Litt ulike meneinger om utformingen her altså, men spillene er toppen! :bball:
Helene
Tema: Re: Tia bryner seg på Dog Tornado Man Jan 18 2010, 12:30
Lex skrev:
Alle mine spill er av tre, men jeg ser jo at det kan være lettere å rengjøre de av plast.. Men jeg er litt sånn nostalgisk av meg, og syntes de er mye koseligere.. Dessuten så liker jeg ikke de skrikende fargene på plastspillene, kunne de ikke bare vært nøytralt brune for ekempel? Litt ulike meneinger om utformingen her altså, men spillene er toppen! :bball: