| Selvlært atferd/triks | |
|
+14Monica P Aino Fixa Susanne Caroline Lex Hera Maria Camilla siv Marita Lene Ann-Helen -linda- 18 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Selvlært atferd/triks Søn Nov 15 2009, 22:19 | |
| Flere som har hunder som selv har lært seg morsomme triks osv? Blaze har nå lært seg selv at hvis han vil ha tissetur og det ikke hjelper å mase på meg, så går han lik så greit å henter skoene mine . Han henter først den ene, hopper opp i sofaen og slenger den på meg, før han løper for å hente den andre Det har nok blitt innlært ved at jeg tar hintet hans å går ut med han når han har gjort dette, siden han er så søt | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| |
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Søn Nov 15 2009, 22:39 | |
| Azarel har lært seg selv et kosetriks. Hvis jeg f.eks. sitter i sofaen og Azarel vil ha kos, så bruker han snuten for å løfte opp hånden min og gnir hodet sitt under hånden. Må jo bare gi ham litt kos da. | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Søn Nov 15 2009, 23:00 | |
| Hehe, sånn er Blaze når han vil ha kos også.. Bortsett fra at han er litt mer ekstrem.. Han kan fint finne på å bare hoppe opp i fanget å bare gni hodet sitt mot mitt hode for å få kos. Han ender ofte opp med å få viljen sin også Benedicte her på forumet fikk erfare hvordan han kan være når han virkelig vil ha kos Da gir han klemmer og susser deg i øret og alt | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Nov 16 2009, 07:05 | |
| Zeus har lært seg selv "å sitte bamse". Han fant vel ut at det var den eneste måten han da kunne se hva som var på stuebordet siden han ikke får lov å stå med labbene på kanten Og Nitro går jo på frambeina. Riktignok bare når han tisser, men er jo litt artig å se på uansett | |
|
| |
siv
Antall Innlegg : 35 Join date : 05.11.2009 Age : 61 Bosted : BODØ
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Nov 16 2009, 10:51 | |
| Niva har lært opp "far" til å bytte! Han får leker eller kos (smyger seg inntil halsen hans og gir klem), og da får hun godbit som belønning! Evi sitter bamse, og det er selvlært. Og koser også som Niva! | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Nov 16 2009, 13:22 | |
| Dennis "ruller kompen"(slår kollbøtte) når han vil leke med oss for å få oppmerksomhet Ganske morsomt Han tar hodet ned i fanget våres og skyver fra med bakbeina og snurrer rundt | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Nov 16 2009, 16:10 | |
| | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Nov 16 2009, 17:10 | |
| Ååå, så mange herlige atferd/triks deres små kan og utøver Hera kunne søke på kommando og uten kommando første dagen vi fikk henne. Da hadde verken vi eller oppdretter øvd dette inn, så dette lå helt naturlig for henne. Utrulig søtt og sjarmerende når en bitteliten valp starter å søke over alt, når du ber henne søke Ellers så er hun veeeeldig flink til å smiske, som f.eks når vi skal legge oss og hun kommer opp i sengen vår, så sier vi til henne "skal Hera gå og legge seg i buret sitt", da smyger hun seg helt tett inn til meg eller Jørn og har DET uskyldigste uttrykket og koooser som bare det også legger hun seg på rygg og vil smisker med å være sååå uskyldig. Hun kan også finne på å springe under dyna når hun hører at siste mann er på vei inn soverommet ... disse små raringene våre er bare så skjønne | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Fre Feb 12 2010, 15:34 | |
| Lager deres hunder koselyd?? Jeg lager ofte litt sånn mmmm-koselyd (om dere skjønner??) når jeg legger ansiktet ned mot Melba og koser med henne, og hun lager samme lyd tilbake!! Prøver i alle fall! Blir litt sånn lav pipe/pustelyd. Hun gjør det når hun koser med andre kjente og kjære også. Er jo litt søtt da! Ellers har hun en "greie" når jeg går i dusjen. Hun kan ligge og sove og reagerer aldri når jeg er på badet sånn ellers, men når skyvedøra til dusjkabinettet tas igjen, da kommer hun i full fart inn på badet. Hun kikker seg rundt, henter BH`en fra der jeg legger klærne fra meg, og løper i full fart ut i stua med den!! Hun prøver å ta den med seg i sofakroken hvor hun ligger, men lykkes sjelden med det (snubler i den! ), så som regel blir den liggende ved siden av sofaen. Hun bryr seg ikke når andre enn meg går i dusjen. Er visst bare mors BH`er som er "greia"!! Og ligger det ikke en BH der, så går hun saaakte ut, hodet henger og hun har litt sånn "søren og"-holdning!! | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Fre Feb 12 2010, 16:02 | |
| Hahaha! Synes jeg ser henne lusker slukøret ut av badet. "Søren, ingen BH i dag." Azarel lager koselyder han også. Ikke alltid, men noen ganger. Nesten litt katteaktig, sånne murre-lyder. Eller så prater han. Får ikke til å forklare den prate-lyden, men det er nesten som en gjesp med overdreven lyd. | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Fre Feb 12 2010, 19:53 | |
| - Maria skrev:
- Lager deres hunder koselyd??
Jeg lager ofte litt sånn mmmm-koselyd (om dere skjønner??) når jeg legger ansiktet ned mot Melba og koser med henne, og hun lager samme lyd tilbake!! Prøver i alle fall! Blir litt sånn lav pipe/pustelyd. Hun gjør det når hun koser med andre kjente og kjære også. Er jo litt søtt da!
Ellers har hun en "greie" når jeg går i dusjen. Hun kan ligge og sove og reagerer aldri når jeg er på badet sånn ellers, men når skyvedøra til dusjkabinettet tas igjen, da kommer hun i full fart inn på badet. Hun kikker seg rundt, henter BH`en fra der jeg legger klærne fra meg, og løper i full fart ut i stua med den!! Hun prøver å ta den med seg i sofakroken hvor hun ligger, men lykkes sjelden med det (snubler i den! ), så som regel blir den liggende ved siden av sofaen. Hun bryr seg ikke når andre enn meg går i dusjen. Er visst bare mors BH`er som er "greia"!! Og ligger det ikke en BH der, så går hun saaakte ut, hodet henger og hun har litt sånn "søren og"-holdning!! Så festlig! Ani har noe av den samme hang-up'en på BH'er. Han hopper og hoper på skittentøyskurven til han klarer å hale ned en BH, alt annet bare drar han ned, det er de som er målet! Og så løper han avgårde med dem, sånn som Melba gjør. Men om jeg går i dusjen blir han helt fortvilet, for der blir mamma våt... Han sitter utenfor, eller klatrer på dørene for å komme inn. Han skal tørke! Med en gang jeg går ut, så er han i gang med å tørke beina mine. Om jeg slipper han inn i dusjen, så setter han i gang med å tørke der også, bryr seg ikke om at han selv får vann på deg. Bare han får tørket meg. En gang jeg lånte badekaret til mamma og pappa ble han helt fortvilet, løp frem og tilbake langs kanten og gråt, hvordan skulle han få tørket opp alt det vannet?? | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Fre Feb 12 2010, 21:36 | |
| Hecate har lært seg å bukke på egen hånd | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Lør Feb 13 2010, 09:31 | |
| - Lex skrev:
- Maria skrev:
Jeg lager ofte litt sånn mmmm-koselyd (om dere skjønner??) når jeg legger ansiktet ned mot Melba og koser med henne, og hun lager samme lyd tilbake!! Prøver i alle fall! Blir litt sånn lav pipe/pustelyd. Hun gjør det når hun koser med andre kjente og kjære også. Er jo litt søtt da!
Ellers har hun en "greie" når jeg går i dusjen. Hun kan ligge og sove og reagerer aldri når jeg er på badet sånn ellers, men når skyvedøra til dusjkabinettet tas igjen, da kommer hun i full fart inn på badet. Hun kikker seg rundt, henter BH`en fra der jeg legger klærne fra meg, og løper i full fart ut i stua med den!! Hun prøver å ta den med seg i sofakroken hvor hun ligger, men lykkes sjelden med det (snubler i den! ), så som regel blir den liggende ved siden av sofaen. Hun bryr seg ikke når andre enn meg går i dusjen. Er visst bare mors BH`er som er "greia"!! Og ligger det ikke en BH der, så går hun saaakte ut, hodet henger og hun har litt sånn "søren og"-holdning!! Så festlig! Ani har noe av den samme hang-up'en på BH'er. Han hopper og hoper på skittentøyskurven til han klarer å hale ned en BH, alt annet bare drar han ned, det er de som er målet! Og så løper han avgårde med dem, sånn som Melba gjør. Men om jeg går i dusjen blir han helt fortvilet, for der blir mamma våt... Han sitter utenfor, eller klatrer på dørene for å komme inn. Han skal tørke! Med en gang jeg går ut, så er han i gang med å tørke beina mine. Om jeg slipper han inn i dusjen, så setter han i gang med å tørke der også, bryr seg ikke om at han selv får vann på deg. Bare han får tørket meg.
En gang jeg lånte badekaret til mamma og pappa ble han helt fortvilet, løp frem og tilbake langs kanten og gråt, hvordan skulle han få tørket opp alt det vannet?? Melba har også det med at hun vil tørke når jeg komme ut av dusjen, men hun er langt fra så despperat som Lex, da!! | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Lør Feb 13 2010, 09:36 | |
| Når jeg spiser youghurt så får Amy som regel slikke lokket. Jeg legger det på gulvet så skyver hun det rundt på gulvet mens hun slikker opp youghurten. Og når hun er ferdig, så tar hun lokket i munnen og kommer løpendes tilbake til meg med det. Står å ser på meg med lokket i munnen og med bedendes øyne: "Er det mulig å få påfyll?". Da er hun så søt at da får hun litt påfyll | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| |
| |
Susanne
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Lør Feb 13 2010, 10:05 | |
| Ja, var det jeg og tenkte. Så jeg gir hun påfyll slik at hun fortsetter med det | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Lør Feb 13 2010, 11:20 | |
| - Maria skrev:
Jeg lager ofte litt sånn mmmm-koselyd (om dere skjønner??) når jeg legger ansiktet ned mot Melba og koser med henne, og hun lager samme lyd tilbake!! Prøver i alle fall! Blir litt sånn lav pipe/pustelyd. Hun gjør det når hun koser med andre kjente og kjære også. Er jo litt søtt da! *klippe klippe* Jeg skjønner akkurat hva du mener Fixa gjør dette når vi koser sammen. Jeg også lager en sånn mmm lyd når jeg koser, samt at jeg hvisker i øret hennes. Vanskelig å forklare den lyden hun lager men hun puster tungt ut samtidig som hun lager en slags skurre lyd, så blunker hun sakte, å legger hodet sitt mot kinnet mitt Ang dusjing, hver gang jeg eller Øyvind dusjer SKAL hundene på død å liv være med inn på badet, å med en gang vi går ut av dusjen er det nesten som at det er første mann med å tørke beina våres! Jeg syns det er sånn halv ekkelt jeg da, foretrekker å tørke meg selv, haha, så sier slutt til dem, å da går dem sååå slukkøret ut å inn på stua Selvlærte ting ja, sikkert mange men kommer ikke på annet enn en ting akkurat nå. Fixa er en liten frysepinn, så når vi ikke har pledd i sofan, å hun synes det er litt kaldt på stua (hun er AVHENGIG av pledd) så kommer hun å skraper/graver på genseren, å skal innunder den! Som hun selvfølgelig får da Kan jo ikke gjøre annet så søt som hun er. Så graving på genser = sove godt å varmt under en genser :P Hun har det sikkert fra at hun ble puttet innenfor jakken på turer, når vi satt/stod i ro, for da ville hun alltid opp i armene, å skalv hun, så ble hun puttet i jakken Edit: Fixa har også en greie med tomme brusflasker. Når vi tømmer en flaske, å hun oppdager den, velter hun den med labben, plukker den med seg, å bærer avgårde til kjøkkenet :P Får godbit for dette da, så hun vet at det lønner seg å bære den til kjøkkenet! Startet med at øyvind satt å fiklet med en tom flaske en gang, så fant hun ut at den skulle hun leke med, å spant rundt som en tulling på gulvet med flasken, så ropte jeg på Ø, å der kommer Fixa bærende med en flaske inn på kjøkkenet Byttet flasken mot en godbit da hun tvi holdt på flaska når jeg skulle ta den. Så sikkert sånn hun har lært seg det :P De er virkelig ikke dumme disse dyra | |
|
| |
Susanne
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Lør Feb 13 2010, 11:29 | |
| Hehe, når du skriver om Fixa med brusflaskene så kom jeg på at Amy er en liten "støvsuger". Hvis hun finner "fremmedlegemer" på gulvet så plukker hun de opp og kommer til meg med det. For hun har lært seg at når hun kommer til meg med ting så får hun godbit | |
|
| |
Aino
Antall Innlegg : 76 Join date : 17.08.2009 Age : 38 Bosted : sandefjord
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Man Feb 15 2010, 06:58 | |
| Hehe så nydelig! Aino går på rommet og henter bh`er eller sokker om hun skal ha oppmerksomhet :P | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Tir Sep 07 2010, 11:24 | |
| Benyttet finværet i går til å vaske sauskinnet til Chicco som han har i et atlas 40 bur på soverommet vårt, og hvor han sover om natta. Det ble ikke tørt, så det henger ute enda. Da vi skulle legge oss i går kveld gikk han som vanlig inn i buret sitt, men kom som en rakett ut igjen, hoppet oppi senga vår og så fornermet fra den ene til den andre mens han ga oss ei skikkelig kjeftsmelle med verdens sureste uttrykk . Deretter hoppet han nedigjen til buret, men det samme gjentok seg. Skikkelig sur med klar beskjed til oss begge om at dette fant han seg ikke i . Var så utrolig komisk hvordan han skulet på meg og mannen min, helt tydelig at han skjønte at det måtte vere en av oss som var "tyven". Han hadde jo fremdeles madrass og teppe inni der, men det var langt ifra bra nok. Endte opp med å ligge i senga ilag med oss, noe han ikke gjør til vanlig om natta fordi han foretrekker buret sitt. Var vel det beste av to "onder" . Håper virkelig jeg får tørket det skinnet i dag ! | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Tir Sep 07 2010, 12:10 | |
| - Ann-Helen skrev:
- Benyttet finværet i går til å vaske sauskinnet til Chicco som han har i et atlas 40 bur på soverommet vårt, og hvor han sover om natta. Det ble ikke tørt, så det henger ute enda. Da vi skulle legge oss i går kveld gikk han som vanlig inn i buret sitt, men kom som en rakett ut igjen, hoppet oppi senga vår og så fornermet fra den ene til den andre mens han ga oss ei skikkelig kjeftsmelle med verdens sureste uttrykk . Deretter hoppet han nedigjen til buret, men det samme gjentok seg. Skikkelig sur med klar beskjed til oss begge om at dette fant han seg ikke i . Var så utrolig komisk hvordan han skulet på meg og mannen min, helt tydelig at han skjønte at det måtte vere en av oss som var "tyven". Han hadde jo fremdeles madrass og teppe inni der, men det var langt ifra bra nok. Endte opp med å ligge i senga ilag med oss, noe han ikke gjør til vanlig om natta fordi han foretrekker buret sitt. Var vel det beste av to "onder" . Håper virkelig jeg får tørket det skinnet i dag !
Haha De er virkelig noen vanedyr. Gibson har et sauseskinn i senga si. Da jeg var på ikea sist hadde de tilbud på de så jeg fant ut at i stedet for å vaske det han har kunne jeg bare kjøpe et nytt. Jeg kom hjem å kastet det gamle og la på plass det nye. Han bare kikket rart på det og ikke snakk om å ville legge seg i senga. Jeg tenkte at det går sikkert over etter en stund. Da han var hjemme alene neste dag fant han vell ut at dette skulle han gjøre noe med. Så han hadde bitt av masse biter Ble noe misfornøyd jeg da, dotter over hele gangen og et helt nytt saueskinn som ble ødelagt. Jeg ryddet opp og lot skinnet ligge. Et par dager etterpå gjorde han det samme igjen Men det ligger der enda, og han har ligget på det noen ganger nå. Så kansje han liker det etterhvert | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Tir Sep 07 2010, 12:46 | |
| Johnny kan "finn fisen". |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| |
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks Tir Sep 07 2010, 16:40 | |
| - Monica P skrev:
- Ann-Helen skrev:
- Benyttet finværet i går til å vaske sauskinnet til Chicco som han har i et atlas 40 bur på soverommet vårt, og hvor han sover om natta. Det ble ikke tørt, så det henger ute enda. Da vi skulle legge oss i går kveld gikk han som vanlig inn i buret sitt, men kom som en rakett ut igjen, hoppet oppi senga vår og så fornermet fra den ene til den andre mens han ga oss ei skikkelig kjeftsmelle med verdens sureste uttrykk . Deretter hoppet han nedigjen til buret, men det samme gjentok seg. Skikkelig sur med klar beskjed til oss begge om at dette fant han seg ikke i . Var så utrolig komisk hvordan han skulet på meg og mannen min, helt tydelig at han skjønte at det måtte vere en av oss som var "tyven". Han hadde jo fremdeles madrass og teppe inni der, men det var langt ifra bra nok. Endte opp med å ligge i senga ilag med oss, noe han ikke gjør til vanlig om natta fordi han foretrekker buret sitt. Var vel det beste av to "onder" . Håper virkelig jeg får tørket det skinnet i dag !
Haha De er virkelig noen vanedyr.
Gibson har et sauseskinn i senga si. Da jeg var på ikea sist hadde de tilbud på de så jeg fant ut at i stedet for å vaske det han har kunne jeg bare kjøpe et nytt. Jeg kom hjem å kastet det gamle og la på plass det nye. Han bare kikket rart på det og ikke snakk om å ville legge seg i senga. Jeg tenkte at det går sikkert over etter en stund. Da han var hjemme alene neste dag fant han vell ut at dette skulle han gjøre noe med. Så han hadde bitt av masse biter Ble noe misfornøyd jeg da, dotter over hele gangen og et helt nytt saueskinn som ble ødelagt. Jeg ryddet opp og lot skinnet ligge. Et par dager etterpå gjorde han det samme igjen Men det ligger der enda, og han har ligget på det noen ganger nå. Så kansje han liker det etterhvert Jeg har oppdaga at det går greit å tromle saueskinn Blir sinnsykt mye ull i trommelen etterpå, men det funker Alternativt går det raskt å tørke det på en radiator (under oppsikt vel og merke) Blir furting her i huset også hvis "sauen" forsvinner... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Selvlært atferd/triks | |
| |
|
| |
| Selvlært atferd/triks | |
|