| Bronsemerket på engelsk! | |
|
+6eva johnsen KristinC Ann-Helen Magdalena Lene Simira 10 posters |
Av | Innlegg |
---|
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Bronsemerket på engelsk! Ons Nov 11 2009, 14:31 | |
| I England har de noe som kalles "Good dog citizen scheme", som graderes i bronse, sølv og gull. Bronsemerket ligner litt på vårt bronsemerke i lydighet, men er mye mer fokusert på hverdagslydighet. For eksempel må man ved start av testen vise at man har med bæsjepose, og at hunden har tag på halsbåndet med navn og adresse til eier (lovpålagt her i landet). Man skal også blant annet "undersøke" hunden, gå pent gjennom en dør, etc. Sølv- og gullmerket er i samme bane (inn og ut av bil, lyder ++). Jeg har ikke tatt bronsemerket i Norge, rett og slett fordi jeg ikke har hatt tålmodighet til å lære gullet å ligge stille i to minutter! Her i England er bli-øvelsen i ett minutt, og hunden kan sitte eller stå. Treneren vår mente at vi ellers burde greie testen, så i går gikk vi til pers. Odin oppførte seg som en drøm, og det til tross for at han går på tre bein for tida og ikke har gjort noe annet enn å sløve i sofaen siste uka. Han gikk fot og oppførte seg utrolig bra mot de 8 andre hundene i rommet (på str. med et klasserom, og ja, man trener stort sett innendørs her, og lå ganske stille i bli-øvelsen. Han reiste seg dessverre opp, noe som ikke er godkjent her, men han lå visst lenge nok til at vi passerte testen likevel. Så nå blir det nitrening på bli, og satsing på å greie både sølv og gull før vi flytter hjem igjen til Norge! Her er et skrekkelig dårlig bilde av gullgutten med bronsediplomet! | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Ons Nov 11 2009, 15:21 | |
| Gratulerer! Det der hørtes ut som noe jeg og Azarel kunne ha prøvd på også. Jeg har heller ikke nok tålmodighet til noen av de "vanlige" lydighetsøvelsene... | |
|
| |
Magdalena
Antall Innlegg : 332 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Ons Nov 11 2009, 15:28 | |
| Grattis! Vad härligt att träna inomhus, något vi borde göra i våra mörka, kalla och blöta länder med.....blir det aktuellt med inomhus är det ju i ett ridhus iaf i Sverige, och det är ingen höjdare... | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Ons Nov 11 2009, 23:20 | |
| Gratulerer | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Tor Nov 12 2009, 13:19 | |
| Så moro! Den typen bronsemerke likte jeg! Gratulerer!!! | |
|
| |
eva johnsen
Antall Innlegg : 57 Join date : 05.07.2009 Age : 52 Bosted : Lørenskog
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Fre Nov 13 2009, 09:22 | |
| Gratulerer! Det er bare å stå på videre da. Har du ikke noen bilder fra hverdagslivet i England, jeg tenker på fra stallen bl.a. Jeg er syk etter å reise til England igjen, og vil gjerne se noen bilder! | |
|
| |
Helene
Antall Innlegg : 200 Join date : 21.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Fre Nov 13 2009, 11:16 | |
| Gratulerer!!! Så gøy! Skulle egentlig opp i bronsemerket vi også, men har drøyd det av samme grunn | |
|
| |
Unn
Antall Innlegg : 398 Join date : 12.06.2009 Bosted : Lier
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Fre Nov 13 2009, 18:50 | |
| Gratulerer | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Fre Nov 13 2009, 18:59 | |
| - eva johnsen skrev:
- Gratulerer! Det er bare å stå på videre da.
Har du ikke noen bilder fra hverdagslivet i England, jeg tenker på fra stallen bl.a. Jeg er syk etter å reise til England igjen, og vil gjerne se noen bilder! Har postet en tråd i bildeforumet med bilder fra der jeg jobber. Ellers har jeg et helt galleri fra Oxford/England her: http://www.simira.net/gallery/Oxford-2009-2010/ | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Fre Nov 13 2009, 21:43 | |
| Så flike dere er Hadde vært kjekt å ha et sånt bronsemerke i norge også Masse lykke til videre | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! Lør Nov 14 2009, 14:44 | |
| Gratulerer så mye | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Bronsemerket på engelsk! | |
| |
|