Håper jeg ikke er alene her på forumet om å spille wii...
Tar sjansen på å lage en tråd om emnet...
Har alltid elsket å spille tv-spill, har lenge vært playstation frelst, men nå syns jeg det er flere spill på nintendo som appelerer til min smak, så da kjøpte jeg wii istedet for PS3.. Er foreløpig fornøyd med valget. Min kjære har dessuten PS3, så jeg lider ikke noen nød akkurat... På PS3 er forøvrig Skate2 å anbefale
Hvilke spill anbefaler dere, eventuellt fraråder dere til nintendo wii??Her er de spillene jeg har spilt og karakterene jeg har gitt dem:Super Mario Galaxy - Plattform
Fantastisk spill, mitt favorittspill på alle konsoller gjennom tidene.
Anbefales til alle!!!
Karakter 6
Wario Land: The Shake Dimension - 2D Plattform
Har spillt det, og det er døds morsomt! Virkelig et spill etter min smak. Elsket de gamle wario spillene til gameboy, og dette sto til forventningene syns jeg. Grafikken er også veldig fin, alt er nemlig håndtegnet. Anbefales til alle som liker plattformspill!
Karakter 5
Okami - Eventyr (noe ala Zelda)
Nettopp begynt å spille, syns det er veldig bra foreløpig. Veldig spesiell og anderledes grafikk, ser ut som alt er malt i japansk stil, veldig pent. Anbefales til dem som liker spill som Zelda osv.
Karakter 5
Mario Kart wii - Bilspill
Ekstra morsomt dersom man spiller flere sammen. Anbefales!!!
Karakter 5
Donkey Kong Junglebeat - 2D Plattform
Har nettopp begynnt å spille det men foreløpig syns jeg det er ok. Anbefales til de som er glad i 2D spill.
Karakter 4
Wii Sports - Party/sport
Morsomt om man er fler, men ikke ellers.
Karakter 3
Klonoa: Door to Phantomile - 2D (i 3D verden) Plattform
Nettopp begynt å spille, har blandede følelser, og det er en del for enkelt foreløpig. Jeg liker bedre rene 2D spill. Styringen er litt upresis syns jeg, men det blir pirk, man venner seg kjapt til det. Anbefales til barn som er glad i plattformspill, eller for de som likte playstationspillet Pandemonium eller er gamle Klonoa fans.
Karakter 3
Zack & Wiki Quest for Barbaro's Treasure - Stategi tror jeg
Ikke spillt enda, men fått bra kritikker
Resident Evil 4 - Skrekk/skytespill
Ikke spillt enda, men fått supre kritikker. Får se om jeg tør å spille det...
Har også bestilt:New Super Mario Bros - 2D Plattform
Gleder meg som en unge til det kommer i slutten av november, selv om jeg egentlig håper de drøyer an med å gi det ut til etter min siste eksamen... hehe...
De fleste spillene er kjøpt billig via
Amazon UK...
Hadde aldri giddet å kjøpt spillene for full pris i norge.. Har betalt rundt 150kr for de fleste av dem
Håper jeg får tid å spille litt fler av dem i juleferien, nå blir det ikke så mye tid med hunder, trening og studier må jeg si...