Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Svineinfluensavaksinen

Go down 
+14
Rocky
Camilla
Kaja
Julie
Marita
Kennel Mirenzo
Nina (Kennel Dijontoma)
ElinK
lindis
Linn
Susanne
Kinkade
helle
Tonje
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Svineinfluensavaksinen - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 13:42

Gry Elena skrev:
Norwinstars skrev:
Hva er da dette??????? GRAVIDE SKAL IKKE TA VAKSINEN?????? sad3 sad3 sad3

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6842391

Jeg blir helt stressa av dette styret og hysteriet jeg, min gravide datter fikk anbefalt å ta vaksinen og har gjort det what3 Begynner å bli temmelig lei av hele svineriet wink3

Enig med deg happy6
Til Toppen Go down
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 13:59

Hege skrev:
Gry Elena skrev:
Norwinstars skrev:
Hva er da dette??????? GRAVIDE SKAL IKKE TA VAKSINEN?????? sad3 sad3 sad3

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6842391

Jeg blir helt stressa av dette styret og hysteriet jeg, min gravide datter fikk anbefalt å ta vaksinen og har gjort det what3 Begynner å bli temmelig lei av hele svineriet wink3

Enig med deg happy6

Må også si meg enig med dere happy3 Det er jo bare et eneste kaos hele greie spør du meg,så jeg blir ikke og vaksinere meg enda ihverttfall no0 Man har jo overlevd så mye annet,så skal vel klare med dette svineriet også happy4
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 14:05

helle skrev:
Marion skrev:
helle skrev:
Tror ikke det er stor sjans for å få autisme av vaksine, men dersom man allerede har autisme i familien så er det ikke akkurat noe å sjanse på, spesielt om det er snakk om en vaksine som influensavaksinen, der det er svært liten dødelighet og lav alvorlighetsgrad på sykdommen..

Dersom det i det hele tatt er snakk om at man kan få autisme av noen vaksiner, så er det heller ikke slik at alle kan få det. Da snakker de i såfall om at vaksinen kan trigge genene som "styrer" autismen, altså barnet innehar allerede genene som styrer autismen... Om den skal gi seg til syne eller ei.. (Ikke akkurat forklart med fagspråk, men dere skjønner gjerne hva jeg prøvde å si).

Men ja, jeg tviler egentlig på det, heller mer til å tro at man uansett får autisme dersom man har genene for det, uavhengig om man tar vaksine eller ei...

Di barna som fikk autisme etter denne vaksina ble undersøkt og ingen hadde tegn til autisme, di fikk det som en allergisk reaksjon sier forskrene(tror dette var i usa)
Nå har ikke jeg sagt at dette gjelder influensa vaksinen.
I 2002 så var dette med å ta MMR vaksina hysteri, barna var normale og noen dager etter så lå di apatiske i senga uten mimikk i ansiktet.
Dette er fakta ikke hva jeg tror.
Nå hadde jeg et nyfødt barn i 2002 så dette var noe vi fikk inn med t skje.

Det de oppdaterte forskerne som fremdeles tror det kan være sammenheng mellom vaksiner og autisme, tror at det er slik jeg skriver over, at vaksinen kan trigge noe som allerede ligger der latent.

De fleste mødre som merket forskjell etter vaksinen der kom forandringen gradvis i løpet av en uke.. De færreste med autisme ligger apatisk i sengen uten ansiktsmimikk.. Endringene jeg har lest og hørt om, både på internett og via leger, er at barnet ble mer og mer innadvent, sluttet å kose, søke oppmerksomhet, mistet språk, osv..

Det som er greia er at dette ofte skjer med barn rundt 2-3 uansett, så ingen kan vite om det faktisk er vaksinen som gjør det, eller om det ville skjedd uansett..

Studier som er gjort på området viser jo at det ikke gir høyere risiko for autisme å ta vaksine, altså det var ikke flere barn med autisme i testgruppene.. Samtidig er det også leger som mener det likevel KAN være sammenheng, og at man derfor bør være forsiktig og tenke seg godt om når det gjelder å vaksinere små barn og gravide.

Når det gjelder hva jeg personlig tror, så tror jeg som sakt at det egentlig ikke er noen sammenheng mellom vaksiner og autisme, men likevel gidder jeg ikke akkurat å sjanse på det...

At noen barn får allergisk reaksjon er noe helt annet, og det er ikke autisme, og det er heller ikke det jeg snakker om. Min bror ble ekstremt allergisk av MMR. Det er helt sikkert også noen som har fått permanente skader grunnet kraftig allergi.. Regner med at det også går an å få midlertidige eller permanente nerveproblemer, og da kan man jo fort bli liggende apatisk i sengen uten ansiktsmimikk...

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med denne setningen: "Di barna som fikk autisme etter denne vaksina ble undersøkt og ingen hadde tegn til autisme".. Hvordan kan noen få autisme og ikke vise tegn til autisme?? Det er jo fagpersonell som setter diagnosen.. Man kan ikke få autisme og samtidig ikke ha tegn til autisme, det er umulig.
Di merket en oppgang i autistiske barn etter MMR vaksinen over en del år, så ble en del barn undersøkt før vaksinen og etter vaksinen.
Dette var for å kartlegge om dette hadde noen sammenheng.
Dette var det om på nyheter og over alt i år 2002 og noen leger trodde det hadde en sammenheng mens andre ikke.
Så var det da noen barn som var friske før sprøyta og da etter ca 3 dager etter sprøyta bare lå i sengen sin og tittet tomt i lufta, apatiske uten mimikk, disse barna fikk da diagnosen autisme.
Sånn var det dette var.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 15:25

Jeg fant en link om MMR vaksinen og Autisme for di som måtte lure. http://www.boketunet.com/no/index.php?section=35
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 15:57

Marion skrev:
Di merket en oppgang i autistiske barn etter MMR vaksinen over en del år, så ble en del barn undersøkt før vaksinen og etter vaksinen.
Dette var det om på nyheter og over alt i år 2002 og noen leger trodde det hadde en sammenheng mens andre ikke.
Så var det da noen barn som var friske før sprøyta og da etter ca 3 dager etter sprøyta bare lå i sengen sin og tittet tomt i lufta, apatiske uten mimikk, disse barna fikk da diagnosen autisme.
Sånn var det dette var.

Du svarte ikke på det jeg lurte på. Skjønner fremdeles ikke setningen din om at barn som fikk autisme etter vaksinen ble undersøkt og ingen av den hadde tegn til autisme.. Den setningen gir absolutt ingen mening, og det var den setningen jeg lurte på hva betydde..

Og de færresten barn med autisme ligger i sengen og stirrer tomt ut i luften wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 16:05

helle skrev:
Marion skrev:
Sånn var det dette var.

Du svarte ikke på det jeg lurte på. Skjønner fremdeles ikke setningen din om at barn som fikk autisme etter vaksinen ble undersøkt og ingen av den hadde tegn til autisme.. Den setningen gir absolutt ingen mening, og det var den setningen jeg lurte på hva betydde..

Og de færresten barn med autisme ligger i sengen og stirrer tomt ut i luften wink3
Det var det som hadde blitt observert etter denne sprøyta og det vi mødre ble fortalt.
Barna ble apatiske, stirret tomt i lufta og hadde ingen mimikk i ansiktet, altså viste ikke med ansiktsutrykk glede, sorg osv.
Barna hadde en normal utvikling før vaksinen og etter vaksinen så stoppet utviklingen, skjønte du det nå.
Les Linken jeg la ut, nå er jeg ikke flink til å forklare ved å skrive, ring meg så skal jeg forklare deg dette
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 16:51

Ja, da skjønte jeg det du prøve å forklare. Jeg bare ble forvirret av den ene setningen, men når du forklarer nå gir det mening. Det er det samme som jeg også har lest.. Bortsett fra at de artiklene jeg har lest ikke har omhandlet en endring så raskt.

Dersom en unge "over natten" ble apatisk og uttrykksløs (vil si det er bedre ord enn mimikk i denne sammenheng), så syns jeg det høres ut som allergisk reaksjon.. Jeg har heller aldri lest på pålitelige steder at symptomene har kommet så raskt, jeg har lest at foreldre har startet å merke symptomer på autisme og at disse har dukket opp etter at vaksinen er tatt. Det har altså utviklet seg gradvis.. En mor jeg kjenner, med gutt med autisme, fikk allergisk reaksjon. Denne gutten hadde autisme før vaksinen, men etter vaksinen ble han mye mindre kosen og mer i sin egen verden. Dette normaliserte seg etter en stund. Gutten hadde fått en allergisk reaksjon som forverret autismesymptomene hans, men dette normaliserte seg etter noen mnd. Denne gutten har høy intelligens, og går på vanlig skole i dag.

Nå finnes jo autisme i alle variasjoner og former da, så egentlig vanskelig å si hvordan det pleier å utrykke seg. Kan være alt fra personer man omtrent ikke merker noe på, som har vanlige jobber, stiftet familie, osv, til personer som har autisme kombinert med psykisk utviklingshemming, ikke kan snakke og gjøre rede for seg osv.

Orker ikke lese linken du la ut, jeg leser heller artikler som ligger inne på folkehelseinstituttet, den norske legeforeningen, eller på autismeforeningens nettsider. Den infoen er i alle fall holdbar Smile

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5619&MainArea_5661=5619:0:15,1345:1:0:0:::0:0&MainLeft_5619=5544:27044::1:5625:9:::0:0
Sitat :
Alle undersøkelsene har avkreftet hypotesen. Undersøkelsene tyder på at autisme opptrer på samme måte i dag som før MMR-vaksinen, at forekomsten ikke er høyere hos vaksinerte enn hos uvaksinerte og at debuttidspunkt ikke er assosiert til vaksinasjon.

Tilgjengelige data viser at uroen omkring MMR-vaksinen er ubegrunnet og at vaksinen fortsatt er vårt beste redskap i kampen mot sykdommene. Helsetjenesten kan trygt anbefale foreldre å beskytte barna sine mot meslinger, kusma og røde hunder ved å la barna få MMR-vaksine ved 15 måneders alder og i 12–13-årsalderen.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=396286
Sitat :
En omfattende gjennomgang i USA av alt foreliggende materiale, intervjuer med foreldre og forskere, grundig vurdering (9) og etterfølgende høring i den amerikanske kongressen i sommer (10) viste at det ikke er holdepunkter for noen årsakssammenheng mellom MMR-vaksine og autisme.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:01

Helle : Nå skrev jeg om at det var hysteri rundt den vaksinen på den tiden jeg selv skulle vaksinere mitt barn, dette er ikke hva jeg tror eller mener.
Det ble den gang sagt at barn fikk autisme etter vaksinen og mange andre ikke.
Norge ville ikke høre på dette og avkreftet dette på alle måter, jeg satt i mange møter angående dette og jeg fikk en beskjed om at ingen kunne garantere meg noe på noen måte.
Noen fikk reaksjonen ca 3 dager etter sprøyta andre fikk den senere og noen fikk symptomer på autisme over lang tid.
Nå er ikke Autisme bare autisme, finnes mange varianter.
Det samme som med adhd, har man sett 1 barn med adhd så har man bare sett 1 og kan ikke utale seg om hvordan alle barn med adhd er.
Autisme har jeg sitti på en skolebenk å lært om, men jeg forteller det jeg ble fortalt av enkelt historier den gangen.
Om jeg skal sitte her å greie ut om det så blir dette et så langt innlegg at man gir opp før den er ferdig, men i den linken jeg la ut så står det der.
Her blir det forklart i korte trekk. happy6
Asberger syndrom er også autisme di fleste lever et normalt liv.
Veldig mange adhd barn har autistiske trekk som da er også en diagnose.
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:06

Jeg har lest hva du skriver wink3 Den eneste setningen jeg ikke skjønnte var den setningen du hadde skrevet som var selvmotsigende..

Første link jeg har lagt ut er fra 2003, så hysteriet kan ikke ha vart så veldig lenge Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:12

helle skrev:
Jeg har lest hva du skriver wink3 Den eneste setningen jeg ikke skjønnte var den setningen du hadde skrevet som var selvmotsigende..

Første link jeg har lagt ut er fra 2003, så hysteriet kan ikke ha vart så veldig lenge Smile
Jo det var det, jeg fødte 8 mai 2002 og min sønn fikk denne vaksinen 21/8-2003.
Da må du lete mere etter autisme og MMR vaksinen, dette vet jeg siden jeg på den tida fikk barn selv og året før så hadde di et prøve prosjekt ved at di delte opp MMR vaksinen som inneholder 3 forskjellige vaksiner og ga di hver for seg, men dette var det da slutt å når min lille skulle vaksineres.
Han måtte da ta trippel vaksinen noe som jeg nektet, men jeg ga han den da litt senere.
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:24

Noe grunn til hysteri er det ikke lengre, og jeg bruker ikke tid på å lese artikler som ikke er skrevet av fagfolk. Syns det er greit å holde meg til mest mulig sikre kilder Smile Nå er i alle fall hysteriet over, og man har fått et litt mer realistisk bilde av saken.

Når det gjelder å dele opp vaksiner, så syns jeg dette er positivt. Synd de sluttet med det da..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:47

Dennis ble født i 1995, og det var allerede hysteri den gangen.

Hentet fra mine barns vaksinasjonskort:

Miranda født 30.04.1990
Haemophilus influenzae type B (Hib): Injisert 24.02.1993
Ingen annen vaksine ble satt denne dag.

Dennis født 06.02.1995
Haemophilus influenzae type B (Hib): Injisert 09.05.1995 og 04.07.1995 og 07.12.1995 Shocked
På samtlige 3 vaksinasjoner, ble han I TILLEGG vaksinert mot DPT (Difteri, kikhoste, stivkrampe)

Ikke vanskelig å se hvorfor jeg er skeptisk.
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 EmptyFre Okt 30 2009, 17:55

Skjønner deg vedig godt.. Og det er bedre å være skeptisk og forsiktig på slike ting, enn å bare kaste seg på alle nye bølger av vaksiner før det foreligger ordentlige rapporter og studier som beskriver akkurat disse tingene. Som jeg skrev tidligere kommer ikke søs til å ta denne vaksinen, hverken på seg selv eller på datteren på litt over 1 år.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 4 Empty

Til Toppen Go down

Svineinfluensavaksinen
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4